Even voorstellen: alife (update: Nu met Nieuwe nick!)

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
micha

Hoi Mensen.

Ik ben nieuw hier, en ben onder de indruk van het forum! Leuke mensen zo te zien!

Op het moment heb ik een Clio 1.2 uit 1995. (Mk 1 fase 2 geloof ik, 1171cc motor). Het is een engelse omdat ik daar (tijdelijk) woon, dus vandaar het stuur rechts.

Ik moest een goedkoop te verzekeren auto, want dat is echt rete duur hier. (550 GBP / bijna 800 euri voor een jaar bij deze auto) Dus werd het een clio-tje met een klein motortje. Ik ben er erg tevreden over, behalve dat ie niet zo hard kan (100 Mph) en heeel traag word als je heuvels tegen komt. (top snelheid bij een beetje heuvel zakt al snel naar 75 Mph)
Ook vind ik dat ie niet zo heel vlot optrekt / acclereerd. Toch maar een 16V / Williams kopen als ik deze weg doe.

[img]http://www.alife.be/tmp/mycar2.jpg[/img]

Verder niets aan gedaan, behalve onderhoud onder de motorkap. Hij moet eigenlijk een nieuwe voor bumper, en er zitten wat krasjes op de lak hier en daar, maar ik ga hem waarschijnlijk toch snel verkopen als ik weer naar nederland kom.
:)

groetjes,
micha

-- Edit by moderator: topictitel aangepast --
Laatst gewijzigd door micha op zo 2 jul 2006 19:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

welkom!

maarre, je stuur zit aan de verkeerde kant :~ :p (flauw)

tis idd fucking duur om in GB een auto te hebben, kon je niet een auto uit nederland halen en die in nederland verzekeren omdat je maar een beperkte tijd in het buitenland zit?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
micha

ik had verwacht iets langer hier te zitten, alleen het project waar aan ik gewerkt heb is voortijdig opgehouden. (ze hadden geen geld meer :( )
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Klote man.

(N)
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
micha

Even een update. Ik zit nog steeds in Engeland, omdat ik ander werk heb gevonden dat echt rete gaaf is. Dus toch maar niet terug naar Nederland gegaan.
Aangezien ik net weer verhuist ben en nu eindelijk wat tijd had, heb ik wat dingen gedaan aan mijn clio-tje.

Ten eerste, een nieuw raampje in de achter deur. Deze was er uit getikt toen ze mijn radio gejat hebben. Kosten: 5 Pond (7 a 8 euro) (nieuwe radio: 70 pond :( )

Daarnaast heb ik ook een nieuwe voor- en een achter bumper op de kop weten te tikken. Een RT voorbumper met mistlampen! :D

Deze gespoten in donker blauw, aangezien zilver metalic niet echt past bij mijn kleur.
Kosten: bumpers 30 pond, primer/spuitlak etc 25 pond. De moeite waard? Oordeel zelf!
[img]http://www.alife.be/tmp/newbumper.jpg[/img]
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

enorme verbetering dacht ik zo!
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ziet er idd frisser uit
micha

Zo. Inmiddels weer terug in Nederland en mijn 1.2tje weg moeten doen voor het verhuizen. Lang zitten kijken naar wat voor auto ik dan wilde. Het is een Clio 1.8 Baccara geworden. Gisteren gekocht, 1000 euro. Wel 2 uur voor heen, en 2 uur terug moeten rijden.

Wat stats:
KM stand: 131K
Airco (werkend!)
Elec. Ramen & Spiegels
Stuurbekrachtiging (niet werkend :( )
Goed interieur.

Dit zijn de dingen die ik ga doen:
- Stuurbekrachtiging fixen
- Normalere uitlaat er onder. Er zit nu een 'sport' uitlaat onder, en aan mij is het lawaai niet besteed. Ik houd mij aanbevolen voor mensen die een gewone uitlaat willen ruilen voor deze.
- Originele mistlampen er in. (zijn nu aftermarket blauwe dingen die net niet passen zeg maar).
- Wat kleine plekjes aan de buitenkant weg werken.

Fotos komen snel!

Groet!
Micha
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Welcome home, enne succes met je Baccara (Y)
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Egon

Welkom.
Prima toch als tijdelijke auto?
micha

Tijdelijk? Gewoon lekker opknappen en dan in rijden! Lekker klein autotje met best wat pit. Super goedkoop met wegenbelasting en verzekeren, dus waarom zou ik wat anders willen?

Weet iemand trouwens of er verschil zit in de uitlaten van de verschillende types Clio (type 1)?
Tom
Moderator
Car: MB

tuurlijk zit daar verschil in. Een uitlaat van een 1.2 toch effe wat anders als van een 16v of willi. Dempers en diameters zijn niet alle gelijk
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
micha

Was ik al bang voor. Kon er niets over vinden zo snel, van het weekend even naar de sloop, kijken of ze iets hebben.
micha

FF een vraagje: Er zit een gaatje in de dop van het stuurbekrachtigingsvloeistofreservoir*, mag dat?

dank u.

* leuk woord voor scrabble...
micha

Mijn nick is veranderd..

was alife, is nu micha (niet meer een nick name)
Plaats reactie