Welke benzine tanken jullie?
-
Hallo,
Ben nieuw op dit forum en nieuw in het bezit van een clio. Ben al veel wijs geworden uit dit forum maar kon nergens vinden wat voor bezine jullie tanken met de clio.
Sommige mensen zeggen dat het voor een clio (snelle auto) beter is om 98 te tanken dan 95.
Iemand ervaring of verklaring?
Groeten jeroen
Ben nieuw op dit forum en nieuw in het bezit van een clio. Ben al veel wijs geworden uit dit forum maar kon nergens vinden wat voor bezine jullie tanken met de clio.
Sommige mensen zeggen dat het voor een clio (snelle auto) beter is om 98 te tanken dan 95.
Iemand ervaring of verklaring?
Groeten jeroen
-
Rijdt ie trouwens ook op 91?
wel stuk goedkoper om dat te tanken in D-land.

-
Ik heb een tijd op Euro95 gereden en af en toe afgewisseld met Super. Dat beviel net iets beter. Nu dat Shell geen Super meer aanbiedt, ben ik overgestapt op V-Power.
-
Rijdt prima op 95, ik heb wel eens 98 getankt maar ik merk geen verschil.
Als je een snellere chip erin hebt moet je trouwens wel 98 tanken.
Gr, Frits.
Als je een snellere chip erin hebt moet je trouwens wel 98 tanken.
Gr, Frits.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Zo'n Rooie zeker, Met een duits accent.Niels Takken schreef:Dan word je auto toch een F1?

@jeroen, Zolang je geen gechipte clio hebt is 95 goed genoeg. De hele computer setup van je auto is er op gebaseerd. De hogere octaan waarden hebben in princiepe geen invloed op je prestatie's. Ookal zouden ze dat willen laten geloven met V-power.

Project: GTT Blue Sport
het gevoel van een lege portomonee? Nee dankje, 95 is goed genoegNiels Takken schreef:maarja voor het gevoel he.......

Vroem enzo
-
What else is new?Liquid schreef: het gevoel van een lege portomonee?

En of ie loopt op 91paulusdecliokabouter schreef:Rijdt ie trouwens ook op 91?wel stuk goedkoper om dat te tanken in D-land.

Gr Marcel
Vpower is toch vervanging voor 95?
BP-Ultimate is een vervanging voor 98.
Die laatste heb ik der nu inzitten. Merkbaar geen verschil met 98 (super) alleen zou het schoner zijn en misschien een kleine reinigende werking.
Bij de shell kom ik niet meer aangezien ze 98 er zomaar uit hebben geknikkerd!
Die laatste heb ik der nu inzitten. Merkbaar geen verschil met 98 (super) alleen zou het schoner zijn en misschien een kleine reinigende werking.
-
V-Power zou 97 zijn. Aangezien het een schonere brandstof is, kies ik daar dan liever voor.
Is Shell V-Power geschikt voor alle voertuigen? Shell V-Power is geschikt voor alle auto's die Euro 95 of Shell Pura gebruiken. Zelfs gebruikers van Super Plus 98 kunnen in de meeste gevallen probleemloos Shell V-Power tanken. Een beperkt aantal oudere auto's heeft echter een minimale octaanbehoefte van 98. Indien uw auto een octaanbehoefte heeft van minimaal 98, adviseren wij u Super Plus 98 te blijven gebruiken. Raadpleeg in geval van twijfel uw instructieboekje of uw garage.
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Inderdaad , stelletje idioten daaroMadmaus schreef:Vpower is toch vervanging voor 95?

Ik tank nu Euro 95 geen problemen mee.
Tank 95, nog geen ander soort geprobeerd,
is niet waar... ik tank ook sinds kort elke keer v power. dat is nu zo'n 1.29 euro, ik was gister bij de avia, daar zag ik staan dat ron 98 gewoon 1.35 is!! dus v power is wel degelijk goedkoper.. het is wel zo'n 5 a 6 cent duurder als de euro ongelood 95 van de shell, maargoed op een tank is dat 2 euro, kan ik niet egt wakker van liggen..Tino schreef:Inderdaad , stelletje idioten daaroMadmaus schreef:Vpower is toch vervanging voor 95?
Bij de shell kom ik niet meer aangezien ze 98 er zomaar uit hebben geknikkerd!kom je daar nee sorry geen 98 meer moet je V-Power nemen is 97 en beter (alleen 2x zo duur)
Ik tank nu Euro 95 geen problemen mee.
ook heb ik een boek waarin ze v power getest hebben tov ron 98, ook daar kwam v power tog ietsjes beter uit de test.
als je een snellere chip heb moet je idd 98 tanken, maar denk dat v power ook voldoet.. moet wel, nu de shell geen ron 98 meer verkoopt.
Ik tank V-power in duitsland dat is octaan 100. Verschil ipv euro 95 is er zeker, kwam vermogen niet maar ik heb nog nooit met een tank 95 550km gereden laat staan dat 460 km met 95 het meeste is. Mijn eerste tank V-power was dus 550 km. Maar het verschil is niet als je 1 keer v-power tankt maar een paar tanks hebt gehad.
ja idd, ook rij je ietsje meer km op een tankRob.H schreef:Ik tank V-power in duitsland dat is octaan 100. Verschil ipv euro 95 is er zeker, kwam vermogen niet maar ik heb nog nooit met een tank 95 550km gereden laat staan dat 460 km met 95 het meeste is. Mijn eerste tank V-power was dus 550 km. Maar het verschil is niet als je 1 keer v-power tankt maar een paar tanks hebt gehad.
ik had er nu gewoon bijna 400 km op de teller staan, dan heb ik wel af en toe een stukje snelweg gereden
maargoed, wat jij zegt, dan zal ik het nog wel merken, ik heb gister voor de 3e keer me tank volgegooid met vpower omdat ik me auto wel laten chippen wil ik daarna gewoon v power blijven tanken
-
Het blijft leuk. Je hoeft V-Power maar te noemen of er ontstaan weer hele discussies. 

-
Omdat er toch gevraagd wordt wat ik tank? 

-
Als pompbediende zijnde adviseer ik om ongeveer 1 op de 10 keer 98 er in te gooien. Zorgt dan voor die tank voor wat extra power, maar wat belangrijker is, door de samenstelling maakt het de moter ook een beetje schoon. Vooral in de winter goed!
Ook verstandig om te doen wanneer je auto een beetje 'hikt'.
Ook verstandig om te doen wanneer je auto een beetje 'hikt'.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
-
- Contacteer:
misschien stomme vraag.... (lach me aub niet uit
)
maar is dit voor alle auto's goed?
mijn vijfie bijvoorbeeld, zou ik af en toe 98 erin kunnen gooien?
maakt waarschijnlijk helemaal niks uit of wel?

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ik heb bij mn oude auto, (met carb) gemerkt dat door af en toe 98 te tanken de auto beter liep. Kwaad kan het zeker niet. Maar je moet het dus gewoon even proberen. een paar keer 95 tanken. en dan een keer 98.SasjeSuper5 schreef:misschien stomme vraag.... (lach me aub niet uit)
En uitlachen?? Ik ben al blij dat je het vraagt. heb mn zusje eens laten tanken. maar gelukkig kreeg ze de dieselslang er niet in.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Contacteer:
Geen stomme vraag, maar je kan ff de "search" functie gebruiken.SasjeSuper5 schreef:misschien stomme vraag.... (lach me aub niet uit)
Ik kan je helaas geen antwoord geven of het voor jou autootje noodzakelijk is om 98 te tanken.
Ik tank alleen maar 98 met Lood vervanger.
Schijnt beter te zijn voor je kleppen.
Maar af en toe 98 zonder loodvervanger is voor mij geen probleem.
EDIT: Antwoord al gegeven.
-
- Contacteer:

ok, zo ver was ik nog wel... haha!
diesel lijkt me geen slim plan
peter5GTTurbo schreef:Geen stomme vraag, maar je kan ff de "search" functie gebruiken.SasjeSuper5 schreef:misschien stomme vraag.... (lach me aub niet uit)
Ik kan je helaas geen antwoord geven of het voor jou autootje noodzakelijk is om 98 te tanken.
Ik tank alleen maar 98 met Lood vervanger.
Schijnt beter te zijn voor je kleppen.
Maar af en toe 98 zonder loodvervanger is voor mij geen probleem.
Met loodvervanger?
Ik heb nog nooit iemand gehoord die dat tankte, ik d8 dat dat slecht was... weet niet waarom of hoe ik daar bij kom..
Wat is er dan "beter" aan?
EDIT: Antwoord al gegeven.
-
98 heeft een hoger octaan gehalte en een iets andere samenstelling
Door de jaren hebben ze steeds meer en meer zwavel uit de benzines gehaald. Voor de meeste nieuwe auto's maakt dat niet uit, maar voor oudere is het ff wennen.
Als je auto er niet aan went is het dus verstandig om een stapje omhoog te doen, van 95 naar 98, komt trouwens steeds vaker voor.
Het is ook goed voor je kleppen omdat in 98 iets meer 'smering' zit die je kleppen schoon maakt.
Door de jaren hebben ze steeds meer en meer zwavel uit de benzines gehaald. Voor de meeste nieuwe auto's maakt dat niet uit, maar voor oudere is het ff wennen.
Als je auto er niet aan went is het dus verstandig om een stapje omhoog te doen, van 95 naar 98, komt trouwens steeds vaker voor.
Het is ook goed voor je kleppen omdat in 98 iets meer 'smering' zit die je kleppen schoon maakt.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.