[5GTE]benzine tank trekt vacuüm
-
- Contacteer:
Als ik een stuk rij met mijn GTE dan schiet de dop onder de achterbank los en begin ik benzine te ruiken in mijn auto (een heel klein beetje volgens mij omdat die dop eraf springt)
Die dop schiet eraf omdat mijn tank omhoog komt, hij komt echt iets van een cm omhooog als ik een stuk rijd.
Nu heb ik gisteren ook getankt en toen ik de dop eraf halen hoorde ik hem ook lucht aanzuigen, dus ik heb het idee dat hij de tank vacuüm zuigt en dat daardoor de tank iets vervomt en daardoor omhoog komt.
Nu is mijn vraag dus. Er zitten onder die dop onder je achterbank 3 slangen welke is de slang die voor de ontluchting zorgt en hoe loopt deze slang?
Die dop schiet eraf omdat mijn tank omhoog komt, hij komt echt iets van een cm omhooog als ik een stuk rijd.
Nu heb ik gisteren ook getankt en toen ik de dop eraf halen hoorde ik hem ook lucht aanzuigen, dus ik heb het idee dat hij de tank vacuüm zuigt en dat daardoor de tank iets vervomt en daardoor omhoog komt.
Nu is mijn vraag dus. Er zitten onder die dop onder je achterbank 3 slangen welke is de slang die voor de ontluchting zorgt en hoe loopt deze slang?
-
- Contacteer:

-
- Contacteer:
Ja dat is ook een manier maaar dan zit heel mijn wgaen vol benzine en dat zie ik ook weer niet echt zitten.
En heb al gezocht en zag dat het een bekent problem was alleen nergens stond uitgelegt wat te doen.
En ook in de vraagbaak is niets te vinden
En heb al gezocht en zag dat het een bekent problem was alleen nergens stond uitgelegt wat te doen.
En ook in de vraagbaak is niets te vinden

-
- Contacteer:
zegt ie waarschijnelijk pssssst, net als de mijne
Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Contacteer:
inderdaad dan zegt hij psst (toch nog een beetje dumbvalve idee haha) daarom denk ik dus dat hij vacuüm trekt
-
- Contacteer:
Deze tank is er een paar weken geleden wel losgeweest dan is hier waarschijnlijk iets met terug monteren fout gegaan
-
- Contacteer:
Vrijdag (toen het zo warm was) was duidelijk aan mijn tank te zien dat het met omluchting te maken had. Toen ik naar de tank keek (onder de achterbank) zag ik dat hij helemaal omhoog was gekomen.
Toen in mijn tankdop eraf draaide hoorde je dat er luchtdruk verschil in zat (meer of minder weet ik niet) maar het was wel veel want het siste goed.
En je zag de tank ook gewoon gelijk weer netjes terug zakken.
Alleen welke slang onder de achterbank is de ontluchting en waar loopt hij heen (komt die uit in de tnak onder de vuldop?)
Toen in mijn tankdop eraf draaide hoorde je dat er luchtdruk verschil in zat (meer of minder weet ik niet) maar het was wel veel want het siste goed.
En je zag de tank ook gewoon gelijk weer netjes terug zakken.
Alleen welke slang onder de achterbank is de ontluchting en waar loopt hij heen (komt die uit in de tnak onder de vuldop?)
Een makkelijke oplossing is: klein gaatje boren in de tankdop.
-
- Contacteer:
wel heel makkelijk maar het moet toch iets van een verstopt slangetje zijn zou je zeggen
Zit er geen slangetje dat van de tank loopt ergens naar je rechter wielkuip?? die daar eindigd ook en zo voor de ontluchting zorgt?
Kan me eens herinneren dat ik volgens mij eens gezien heb....
Maja, liever een tank die vacuum wordt gezogen dan.......
Kan me eens herinneren dat ik volgens mij eens gezien heb....
Maja, liever een tank die vacuum wordt gezogen dan.......

Mrtn = Maarten
-
- Contacteer:
Hieronder even een paar fototjes.
Hopelijk herkent hier iemand het probleem/oplossing bij
Onder de zwarte plastic dop onder de achterbank.
[img]http://home.wanadoo.nl/haperensound/nie ... nepomp.jpg[/img]
Hier zitten dus 3 slangen op is hiervan 1 de onluchting?
[img]http://home.wanadoo.nl/haperensound/nie ... pening.jpg[/img]
Hier is de tankvulopening te zien hier zie ik bovenaan een gaatje zitten. Is dit misschien de ontluchting?: dit zou willen zeggen dat de benzine dop niet luchtdicht mag afsluiten want die zit voor dit gaatje, maar op deze dop zitten niet voor niets rubberen afdicht ringen. (maw lijkt mij niet lochisch)
[img]http://home.wanadoo.nl/haperensound/nie ... lslang.jpg[/img]
dit is de vulslang naar de tank vanaf de tankvulopening. en er zit daar ook een busje, waar is deze voor?
Hopelijk herkent hier iemand het probleem/oplossing bij
Onder de zwarte plastic dop onder de achterbank.
[img]http://home.wanadoo.nl/haperensound/nie ... nepomp.jpg[/img]
Hier zitten dus 3 slangen op is hiervan 1 de onluchting?
[img]http://home.wanadoo.nl/haperensound/nie ... pening.jpg[/img]
Hier is de tankvulopening te zien hier zie ik bovenaan een gaatje zitten. Is dit misschien de ontluchting?: dit zou willen zeggen dat de benzine dop niet luchtdicht mag afsluiten want die zit voor dit gaatje, maar op deze dop zitten niet voor niets rubberen afdicht ringen. (maw lijkt mij niet lochisch)
[img]http://home.wanadoo.nl/haperensound/nie ... lslang.jpg[/img]
dit is de vulslang naar de tank vanaf de tankvulopening. en er zit daar ook een busje, waar is deze voor?
Dat busje is volgens mij gewoon een filtertje.
En ik ga voor het meest linker slangetje, de ander lijken mij aanvoer- en retourleiding (omdat ze samen in 1 blokje zitten).
Gewoon slang eraf trekken en ff zuigen/blazen als je mond vol benzine zit heb je de verkeerde
En als je een verstopte heb is het ook duidelijk
ff perslucht erop zetten en misschien dat filtertje ff vervangen (los te halen bij brezan).
En ik ga voor het meest linker slangetje, de ander lijken mij aanvoer- en retourleiding (omdat ze samen in 1 blokje zitten).
Gewoon slang eraf trekken en ff zuigen/blazen als je mond vol benzine zit heb je de verkeerde

En als je een verstopte heb is het ook duidelijk

ff perslucht erop zetten en misschien dat filtertje ff vervangen (los te halen bij brezan).
-
- Contacteer:
dat idee had ik dus ook maar aan de andere kant zou ik zeggen dat de retour nergens doorheen moet gaan die moet juist zonder druk alles weer terug kunnen gooien
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
is wel vies daar
gewoon lostrekken zie je het vanzelf

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Contacteer:
vind het nog wel meevallen met vies. de meetse wielkuipen zitten vol modder etc.Luco/Alpine-racer schreef:is wel vies daar![]()
En tja lostrkken kan maar dan zit ik en me auto waarschijnlijk helemaal onder en dat stinkt zo

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
ik bedoelde niet je wielkast(Hoolie)-Ad schreef:vind het nog wel meevallen met vies. de meetse wielkuipen zitten vol modder etc.Luco/Alpine-racer schreef:is wel vies daar![]()
En tja lostrkken kan maar dan zit ik en me auto waarschijnlijk helemaal onder en dat stinkt zo

je aansluitingen van de tank

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Contacteer:
o okLuco/Alpine-racer schreef:ik bedoelde niet je wielkast(Hoolie)-Ad schreef:vind het nog wel meevallen met vies. de meetse wielkuipen zitten vol modder etc.Luco/Alpine-racer schreef:is wel vies daar![]()
En tja lostrkken kan maar dan zit ik en me auto waarschijnlijk helemaal onder en dat stinkt zo![]()
je aansluitingen van de tank

en ja dat mag idd wel eens schoongemaakt worden (zal van het weekend mijn vriendin eens de auto in sturen

-
- Contacteer:
das ook weer zo... Maarja als iemand het zo wist hoefde ik het risiconiet te nemen he.Steven schreef:Jezus Ad, doe eens wat ipv teveel na te denken.
En zolang de pomp niet pompt spuit ie echt je auto niet vol hoor

-
- Car: GTT
heej ad heb jij een phase 2 moter?(Hoolie)-Ad schreef:das ook weer zo... Maarja als iemand het zo wist hoefde ik het risiconiet te nemen he.Steven schreef:Jezus Ad, doe eens wat ipv teveel na te denken.
En zolang de pomp niet pompt spuit ie echt je auto niet vol hoor
-
- Contacteer:
Nope ik heb een Phase 1 blok (en nu heb ik ook weer een ander phase 1 blok liggen wat erin komt).
En dat vaatje met dat vacuüm zou goed kunnen. Haal dat vaatje er morgen weleens uit als ik tijd heb. (kan volgens mij helemaal gen kwaad als die er dan tussenuit is.) en als het wel kwaad kan zit hij zo weer terug.
En nope ik heb nog geen andere tankdop geprobeerd want heb het idee dat die helemaal luchtdicht hoort te zijn anders zouden er ook geen rubberen afdichtrubber op zitten.
En ik weet inmiddels welk slangetje voor de vacuüm is dus die ga ik morgen even met lucht doorblazen.
En dat vaatje met dat vacuüm zou goed kunnen. Haal dat vaatje er morgen weleens uit als ik tijd heb. (kan volgens mij helemaal gen kwaad als die er dan tussenuit is.) en als het wel kwaad kan zit hij zo weer terug.
En nope ik heb nog geen andere tankdop geprobeerd want heb het idee dat die helemaal luchtdicht hoort te zijn anders zouden er ook geen rubberen afdichtrubber op zitten.
En ik weet inmiddels welk slangetje voor de vacuüm is dus die ga ik morgen even met lucht doorblazen.
welk slangetje is dan voor de ontluchting??
-
- Contacteer:
achter je rechterachterwile zitten merdere slangen 1 dikke twee dunne een dunne zat bij mij klem, vandaar dat de tank vacuüm trok.
Je kunt hem gewoon doorblazen met lucht als je benzine ruikt is het het verkeerde slangetje
Waar je ook op moet letten is dat "tonnetje" wat daarzit dat laat maar 1 kant door als het goed is.
Je kunt hem gewoon doorblazen met lucht als je benzine ruikt is het het verkeerde slangetje

Waar je ook op moet letten is dat "tonnetje" wat daarzit dat laat maar 1 kant door als het goed is.
-
- Contacteer:
jaja... mijn tankontluchting is ook niet helemaal relaxed... als ik sta te tanken dan loopt het niet door en slaat dat ding steeds af, dus moek em half in knijpen en zo... sta ik een kwartier te tanken!!
Welk slangetje is dan verstopt???
groetjes Joost
Welk slangetje is dan verstopt???
groetjes Joost
-
- Contacteer:
haal je rechter wiel er eens af en kijk of er iets dubbel zit.
-
- Contacteer:
heb het allemaal al eens bekeken en ben ook met een blaaspistool aan de gang geweest.... geen resultaat....
Wellicht dat er ergens een verstopping zit... of dat dat terugslagklepje vast zit of zo.... of is dat een filtertje??
Wellicht dat er ergens een verstopping zit... of dat dat terugslagklepje vast zit of zo.... of is dat een filtertje??
-
- Contacteer:
volgens mij is dat iets van een klepje en als je die er tussenuit haalt en op zijn kop doet hoor je ook een palletje vallen
-
- Contacteer:
tja.... kinkt als.... terugslagklepje ofzo toch? Zal komend weekend wel weer eens even gaan klussen...
Joost
Joost
Cilindertje met n balletje erin zit ergens tussen de drek verstopt 

-
- Contacteer:
Riël schreef:Cilindertje met n balletje erin zit ergens tussen de drek verstopt

-
- Contacteer:
haha, jaja, mooi is dat.... ik kan de drek niet vinden onder mijn wielkast