De eerste keer ik start 's morgens draait de motor 8/10 keer niet zelfstandig. Het is enkel en alleen de eerste keer. Hij slaat wel aan, maar valt terug uit op het moment ik de sleutel los. Is al 3 keer binnegeweest voor enkele dagen en ze vinden niks. Iemand een idee?
Thanx
startprobleem Clio 182
-
Markske,
Misschien is het handig om niet voor elk kwaaltje een nieuw topic te starten. Het aantal topics groeit dan binnen de kortste keren de pan uit. D'r lopen hier al topics over: "mankementen topic", "kwaaltjes RS" en zelfs het door jou zelf geposte "enkele probs met 182".
Je kunt je vragen daar denk ik ook wel kwijt.
Misschien is het handig om niet voor elk kwaaltje een nieuw topic te starten. Het aantal topics groeit dan binnen de kortste keren de pan uit. D'r lopen hier al topics over: "mankementen topic", "kwaaltjes RS" en zelfs het door jou zelf geposte "enkele probs met 182".
Je kunt je vragen daar denk ik ook wel kwijt.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Klinkt als software,
En Gijs heeft wel een beetje gelijk
En Gijs heeft wel een beetje gelijk

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
kweetet, maar zoveel topics komen er niet bij hé in het rs forus 
Ik doe het ook maar omdat als ik het bij mijn vorige topics zet, er geen nieuwe ziel naar kijkt. Eigenlijk is het dus een beetje tactisch hé
Zijn jullie zuinige jongens ofzo

Ik doe het ook maar omdat als ik het bij mijn vorige topics zet, er geen nieuwe ziel naar kijkt. Eigenlijk is het dus een beetje tactisch hé

Zijn jullie zuinige jongens ofzo

kan het daarom zijn dat hij soms voelbaar vermogensverlies heeft? De ene keer neemt hij al vlot vanaf 2500 rpm op om dan vanaf 4000 rpm een voelbare versnelling waar te nemen en dan nog eens op 5200 rpm een licht voelbare boost.
De andere keer is hij zeer lui tot de 5200 rpm en krijgt hij dan een serieuze boost. Heb dan ook al opgemerkt dat hij soms na 10 minuten rijden nog steeds niet tot de 7000rpm trekt, maar op +-6850 rpm begrenst, alsof hij koud staat. Ook een sterk blazend geluid is dan hoorbaar ter hoogte van de katalysator . Zou het een computerprobleem kunnen zijn?
De andere keer is hij zeer lui tot de 5200 rpm en krijgt hij dan een serieuze boost. Heb dan ook al opgemerkt dat hij soms na 10 minuten rijden nog steeds niet tot de 7000rpm trekt, maar op +-6850 rpm begrenst, alsof hij koud staat. Ook een sterk blazend geluid is dan hoorbaar ter hoogte van de katalysator . Zou het een computerprobleem kunnen zijn?
Het zal er best wel mee te maken kunnen hebben. Zeker in de opwarmfase kan 't zijn dat de auto anders rijdt dan wanneer ie warm is. In de opwarmfase wordt er namelijk voor gezord dat de kat zo snel mogelijk op bedrijfstemperatuur is, waardoor deze dan optimaal werkt.
Welke versnelling is dat die 6850 rpm? Bij mij is dat in zijn 2. In zijn 1 gaat hij wel over de 7000 heen, en 3 nooit geprobeerdmarkske schreef:kan het daarom zijn dat hij soms voelbaar vermogensverlies heeft? De ene keer neemt hij al vlot vanaf 2500 rpm op om dan vanaf 4000 rpm een voelbare versnelling waar te nemen en dan nog eens op 5200 rpm een licht voelbare boost.

in zijn 2de. Het is inderdaad net of hij zich gaat gedragen alsof hij in de opwarmfase is
markske schreef:....Heb dan ook al opgemerkt dat hij soms na 10 minuten rijden nog steeds niet tot de 7000rpm trekt, maar op +-6850 rpm begrenst, alsof hij koud staat......

-
- Contacteer:
Rij hem alsjeblieft goed warm voordat je in de toeren te gaan trekken! Maar daarna moet hij in 1 toch zeker 7250rpm halen, in 2 de 7200 en in 3 ook wel 7000. Zo niet, dan is er echt iets mis.
Als je niet steeds een nieuw topic opent dan hoeven wij ook niet steeds op te zoeken wat voor type RS je hept en je historie enzo. Kunnen we je ook nog beter helpen!
Als je niet steeds een nieuw topic opent dan hoeven wij ook niet steeds op te zoeken wat voor type RS je hept en je historie enzo. Kunnen we je ook nog beter helpen!
-
Goed warm rijden zou ik idd zeker doen voordat je 'm de begrenzer in jaagt.elmotheelk (Eric) schreef:Rij hem alsjeblieft goed warm voordat je in de toeren te gaan trekken! Maar daarna moet hij in 1 toch zeker 7250rpm halen, in 2 de 7200 en in 3 ook wel 7000. Zo niet, dan is er echt iets mis.
Je kunt ook in je eigen (eerdere) topic je nieuwe kwaal posten en de titel even aanpassen, dan is iedereen weer bij de les

zal 9 kansen op tien gemaakt zijn. Auto staat sinds donderdag bij garage en de temeratuursensor geeft 70°C aan bij koudstand. Zal waarschijnlijk ook probleem van slecht trekken oplossen. Ze gingen ook nog de variabele nokkenas nakijken. Volgens Frankrijk is er een probleem bij sommige RS182 modellen en staat die nokkenas een tand verkeerd
-
- Contacteer:
Bij nader inzien moet je volgens mij wel in 1, 2, 3 en 4 7250 toeren halen. In 1, 2 en 3 heb ik het nog getest van het weekend.elmotheelk (Eric) schreef:Rij hem alsjeblieft goed warm voordat je in de toeren te gaan trekken! Maar daarna moet hij in 1 toch zeker 7250rpm halen, in 2 de 7200 en in 3 ook wel 7000. Zo niet, dan is er echt iets mis.

Dat van die nokkenassen is negatief, maar het zijn de injectoren die niet genoeg druk krijgen. Is vandaag opgelost