startprobleem Clio 182

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
markske
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 4 okt 2004 18:28
Contacteer:

De eerste keer ik start 's morgens draait de motor 8/10 keer niet zelfstandig. Het is enkel en alleen de eerste keer. Hij slaat wel aan, maar valt terug uit op het moment ik de sleutel los. Is al 3 keer binnegeweest voor enkele dagen en ze vinden niks. Iemand een idee?

Thanx
GijsClioRS
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
Locatie: Utrecht

Markske,
Misschien is het handig om niet voor elk kwaaltje een nieuw topic te starten. Het aantal topics groeit dan binnen de kortste keren de pan uit. D'r lopen hier al topics over: "mankementen topic", "kwaaltjes RS" en zelfs het door jou zelf geposte "enkele probs met 182".

Je kunt je vragen daar denk ik ook wel kwijt. :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Klinkt als software,

En Gijs heeft wel een beetje gelijk :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
markske
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 4 okt 2004 18:28
Contacteer:

kweetet, maar zoveel topics komen er niet bij hé in het rs forus :)
Ik doe het ook maar omdat als ik het bij mijn vorige topics zet, er geen nieuwe ziel naar kijkt. Eigenlijk is het dus een beetje tactisch hé :)
Zijn jullie zuinige jongens ofzo :D
markske
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 4 okt 2004 18:28
Contacteer:

kan het daarom zijn dat hij soms voelbaar vermogensverlies heeft? De ene keer neemt hij al vlot vanaf 2500 rpm op om dan vanaf 4000 rpm een voelbare versnelling waar te nemen en dan nog eens op 5200 rpm een licht voelbare boost.
De andere keer is hij zeer lui tot de 5200 rpm en krijgt hij dan een serieuze boost. Heb dan ook al opgemerkt dat hij soms na 10 minuten rijden nog steeds niet tot de 7000rpm trekt, maar op +-6850 rpm begrenst, alsof hij koud staat. Ook een sterk blazend geluid is dan hoorbaar ter hoogte van de katalysator . Zou het een computerprobleem kunnen zijn?
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Het zal er best wel mee te maken kunnen hebben. Zeker in de opwarmfase kan 't zijn dat de auto anders rijdt dan wanneer ie warm is. In de opwarmfase wordt er namelijk voor gezord dat de kat zo snel mogelijk op bedrijfstemperatuur is, waardoor deze dan optimaal werkt.
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

markske schreef:kan het daarom zijn dat hij soms voelbaar vermogensverlies heeft? De ene keer neemt hij al vlot vanaf 2500 rpm op om dan vanaf 4000 rpm een voelbare versnelling waar te nemen en dan nog eens op 5200 rpm een licht voelbare boost.
De andere keer is hij zeer lui tot de 5200 rpm en krijgt hij dan een serieuze boost. Heb dan ook al opgemerkt dat hij soms na 10 minuten rijden nog steeds niet tot de 7000rpm trekt, maar op +-6850 rpm begrenst, alsof hij koud staat. Ook een sterk blazend geluid is dan hoorbaar ter hoogte van de katalysator . Zou het een computerprobleem kunnen zijn?
Welke versnelling is dat die 6850 rpm? Bij mij is dat in zijn 2. In zijn 1 gaat hij wel over de 7000 heen, en 3 nooit geprobeerd :lol:
markske
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 4 okt 2004 18:28
Contacteer:

in zijn 2de. Het is inderdaad net of hij zich gaat gedragen alsof hij in de opwarmfase is
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

markske schreef:....Heb dan ook al opgemerkt dat hij soms na 10 minuten rijden nog steeds niet tot de 7000rpm trekt, maar op +-6850 rpm begrenst, alsof hij koud staat......
:s 't Lijkt me toch dat de motor niet al te fijn vindt...
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Rij hem alsjeblieft goed warm voordat je in de toeren te gaan trekken! Maar daarna moet hij in 1 toch zeker 7250rpm halen, in 2 de 7200 en in 3 ook wel 7000. Zo niet, dan is er echt iets mis.

Als je niet steeds een nieuw topic opent dan hoeven wij ook niet steeds op te zoeken wat voor type RS je hept en je historie enzo. Kunnen we je ook nog beter helpen!
GijsClioRS
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
Locatie: Utrecht

elmotheelk (Eric) schreef:Rij hem alsjeblieft goed warm voordat je in de toeren te gaan trekken! Maar daarna moet hij in 1 toch zeker 7250rpm halen, in 2 de 7200 en in 3 ook wel 7000. Zo niet, dan is er echt iets mis.

Als je niet steeds een nieuw topic opent dan hoeven wij ook niet steeds op te zoeken wat voor type RS je hept en je historie enzo. Kunnen we je ook nog beter helpen!
Goed warm rijden zou ik idd zeker doen voordat je 'm de begrenzer in jaagt.

Je kunt ook in je eigen (eerdere) topic je nieuwe kwaal posten en de titel even aanpassen, dan is iedereen weer bij de les :) !
markske
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 4 okt 2004 18:28
Contacteer:

zal 9 kansen op tien gemaakt zijn. Auto staat sinds donderdag bij garage en de temeratuursensor geeft 70°C aan bij koudstand. Zal waarschijnlijk ook probleem van slecht trekken oplossen. Ze gingen ook nog de variabele nokkenas nakijken. Volgens Frankrijk is er een probleem bij sommige RS182 modellen en staat die nokkenas een tand verkeerd
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

elmotheelk (Eric) schreef:Rij hem alsjeblieft goed warm voordat je in de toeren te gaan trekken! Maar daarna moet hij in 1 toch zeker 7250rpm halen, in 2 de 7200 en in 3 ook wel 7000. Zo niet, dan is er echt iets mis.
Bij nader inzien moet je volgens mij wel in 1, 2, 3 en 4 7250 toeren halen. In 1, 2 en 3 heb ik het nog getest van het weekend. :)
markske
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 4 okt 2004 18:28
Contacteer:

Dat van die nokkenassen is negatief, maar het zijn de injectoren die niet genoeg druk krijgen. Is vandaag opgelost
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Wat hebben ze er dan aan gedaan om 't op te lossen?
Plaats reactie