Dag beste mensen.
Ben van plan om een carburateur die ik nog heb liggen te reviseren en dan op de 5 te monteren, kan nooit kwaad dacht ik zo.
Nu is de vraag wie heeft een Renault nummer van de revisieset?
Er zijn erg veel verschillende te koop maar nummer 77......736 komt het meest voor.
carburateur revisieset
Van een gtturbo?
je kan eens mailen naar http://www.improve-tuning.nl, die heeft me toendertijd ook een prima set opgestuurd.
je kan eens mailen naar http://www.improve-tuning.nl, die heeft me toendertijd ook een prima set opgestuurd.
is een carburateur (redelijk) eenvoudig zelf te reviseren? ik bedoel, is het een kwestie van demonteren, uit elkaar nemen, en met de nieuwe pakkingen e.d. weer in elkaar zetten,of heb je daar wel kennis van zaken of een handleiding bij nodig...
ik ben niet helemáál achterlijk qua techniek
maar ik heb nog nooit een carb uit elkaar gehaald, misschien heeft iemand tips?
groet allart
ik ben niet helemáál achterlijk qua techniek
groet allart
Als je een revisiesetje hebt, zit daar vaak een exploded plaatje bij, dus in principe kan er dan al nix mis gaan.
Verder gewoon rustig aan een bureau ofzo gaan zitten en rudstig 1 voor 1 uit elkaar schroeven en alles beetje bij elkaar houden.
Kan weinig misgaan.
Enneh wel ff lekker alles doorspoelen met een bus remmenreiniger ofzo, kun je mooi alle gaatjes etc ff doorspuiteh.
Verder gewoon rustig aan een bureau ofzo gaan zitten en rudstig 1 voor 1 uit elkaar schroeven en alles beetje bij elkaar houden.
Kan weinig misgaan.
Enneh wel ff lekker alles doorspoelen met een bus remmenreiniger ofzo, kun je mooi alle gaatjes etc ff doorspuiteh.
-
is het mogelijk om je carbureteur een beetje groter te maken dmv honen, dus maar een klein beetje zodat hij icm een andere sproeier iets beter loopt?
of beter gezegd is dat een grote ingreep?
of beter gezegd is dat een grote ingreep?

Nee is geen grote ingreep.
De 'groep a' carb is ook nix anders dan een venturi die van 25 -> 28,5mm is geruimt + 140/150 sproeier.
Die venturi kun je er zo uittikken, dan alleen nog de middelen om te kunne ruimen
De 'groep a' carb is ook nix anders dan een venturi die van 25 -> 28,5mm is geruimt + 140/150 sproeier.
Die venturi kun je er zo uittikken, dan alleen nog de middelen om te kunne ruimen

-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
mooie exploded view van een solex32dis (carb van een gtt dus):
http://home.wanadoo.nl/uijen/solex32dis.jpg
oke, ga ook maar een setje bestellen? gewoon proberen, dan weet je het...
ik heb nog een xtra carb liggen dus kan die op m'n gemakkie uit elkaar halen....
die exploded view kan ik niet helemaal volgen, staan geen denkbeeldige assen bij, dus ik zie niet in welke gaatjes sommige schroeffies horen? of ligt dat aan mij
...
ik heb nog een xtra carb liggen dus kan die op m'n gemakkie uit elkaar halen....
die exploded view kan ik niet helemaal volgen, staan geen denkbeeldige assen bij, dus ik zie niet in welke gaatjes sommige schroeffies horen? of ligt dat aan mij

met een 3D bril zie je het beter.Allartino schreef:oke, ga ook maar een setje bestellen? gewoon proberen, dan weet je het...
die exploded view kan ik niet helemaal volgen, staan geen denkbeeldige assen bij, dus ik zie niet in welke gaatjes sommige schroeffies horen? of ligt dat aan mij...
28,5mm venturi en 140-150ér sproeier moet je maar eens proberen. Zal er heel snel een topic te koop gevraagd "orginele carburateur GTT" staan.
Carburateur aanpassen is op zich niet zo heel moeilijk, maar moet daarna wel goed afgesteld worden, anders loopt het echt niet fijn. Onderin trekt die dan waarschijnlijk iets beter, maar bovenin niks meer daar. Dacht toen ook dat het zo simpel was. Onderin 7 PK erbij. Boven in miste ik maar liefst 40 PK.
Dus mocht je de carburateur gaan aanpassen, zou ik wel zorgen dat ik de juiste spullen zou hebben om hem af te stellen.
greetz
Carburateur aanpassen is op zich niet zo heel moeilijk, maar moet daarna wel goed afgesteld worden, anders loopt het echt niet fijn. Onderin trekt die dan waarschijnlijk iets beter, maar bovenin niks meer daar. Dacht toen ook dat het zo simpel was. Onderin 7 PK erbij. Boven in miste ik maar liefst 40 PK.
Dus mocht je de carburateur gaan aanpassen, zou ik wel zorgen dat ik de juiste spullen zou hebben om hem af te stellen.
greetz
Air correction sproeier,1ste verrijking, 2de etc
Genoeg om het mengsel over een heel breed spectrum af te stellen
Genoeg om het mengsel over een heel breed spectrum af te stellen
-
hoeveel stijgt het brandstofverbruik dan ongeveer?
Ehm nou boven de 1:10 is lastig zullen we maar zeggen 
Ik rijd veel binnendoor naar m'n werk en dan rond de 1:9.
Lange stukken snelweg komt ie wel boven de 1:10.
Vakantie was het record 1:11,5
Enneh ik houd beswel van gasgeven zeg maar

Ik rijd veel binnendoor naar m'n werk en dan rond de 1:9.
Lange stukken snelweg komt ie wel boven de 1:10.
Vakantie was het record 1:11,5
Enneh ik houd beswel van gasgeven zeg maar

Ligt puur hoe je hem afsteld. Je kunt hem zelfs afstellen dat die niet meer benzine krijgt als orgineel. En dat die pas bij hogere drukken meer peut krijgt. Zo kun je het orgineel verbruik evenaren. Wij hebben hem daarintegen een stuk rijker afgesteld omdat die voor heel andere doeleinden gebruikt wordt. Maar moet er wel bij zeggen dat je hem dan wel moet afstellen op het blok zelf voor het beste resultaat.
Maar bovenin zal die zowiezo meer gaan zuipen. Meer lucht, meer benzine... En als het goed is ook meer vermogen
Maar bovenin zal die zowiezo meer gaan zuipen. Meer lucht, meer benzine... En als het goed is ook meer vermogen

Wat is de omschrijving van 33+34?Johan schreef:mooie exploded view van een solex32dis (carb van een gtt dus):
Ze is me vanaaf gaan staan en zie dat ik deze 2 mis

Komt dit vaker voor,en welke stelschroef is dit?
Gr Marcel
-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
34 CO-stelschroef
33 afdekdopje om te voorkomen dat je co-schrioef kwijtraakt. Je kunt er ook gewoon een beetje silicone kit in doen. Maar natuurlijk wel laten uitharden voordat je er mee gaat rijden.
33 afdekdopje om te voorkomen dat je co-schrioef kwijtraakt. Je kunt er ook gewoon een beetje silicone kit in doen. Maar natuurlijk wel laten uitharden voordat je er mee gaat rijden.
Laatst gewijzigd door Johan op do 29 sep 2005 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
CO schroef en het bijbehorende rubbertje.
Kosten nieuw wel 1 hele euri bij elkaar
Vaak is het beste om nog een beetje (zachte) vloeibare pakking op het schroefdraad te doen. De CO-schroef lazert er wel vaker uit.
Kosten nieuw wel 1 hele euri bij elkaar

Vaak is het beste om nog een beetje (zachte) vloeibare pakking op het schroefdraad te doen. De CO-schroef lazert er wel vaker uit.
Das gewoon het afdichtende O-ringetje hoor, d'r zit geen doppie in.Johan schreef:33 afdekdopje om te voorkomen dat je co-schrioef kwijtraakt. Je kunt er ook gewoon een beetje silicone kit in doen. Maar natuurlijk wel laten uitharden voordat je er mee gaat rijden.
Thanx,zal vast beginnen met sparen
Zal is goed kijken, zie geen of nauwelijks schroefdraad.
Is hier een bestelnummer voor of is het universeel voor meerdere carbs?
Gr Marcel

Zal is goed kijken, zie geen of nauwelijks schroefdraad.
Is hier een bestelnummer voor of is het universeel voor meerdere carbs?
Gr Marcel
@ Johan
Moet ik nou net een ph2 hebben,thanx.
Gr Marcel
Moet ik nou net een ph2 hebben,thanx.
Gr Marcel