klapscherm in radio
-
Haai,
Zet ik mijn auto bij het station van hoogkarspel neer, en kom eind van de dag terug, Is mijn slot opengebroken en mijn radio gejat!!!!
Hele slot gemold en mijn radio is er heel NETJES uit vandaan gehaald.
Het betreft een sony black panel. Type cdx-m8800.
Ze hebben zelfs de ab laten liggen die in de asbak lag!!
Ik krijg gelukkig alles vergoed van de verzekering, en dus dacht ik er aan om maar een radio met tft (klapscherm) met navigatie er in te monteren.
Nu is mijn vraag of iemand hier al een beetje ervaring mee heeft, omdat de radio in een clio 16v zit en dus onder een schuine hoek staat. ik weet dat de gps het daardoor moeilijk doet.
Ik hoop op een paar goede tips.
Groeten Jeroen
Zet ik mijn auto bij het station van hoogkarspel neer, en kom eind van de dag terug, Is mijn slot opengebroken en mijn radio gejat!!!!
Hele slot gemold en mijn radio is er heel NETJES uit vandaan gehaald.
Het betreft een sony black panel. Type cdx-m8800.
Ze hebben zelfs de ab laten liggen die in de asbak lag!!
Ik krijg gelukkig alles vergoed van de verzekering, en dus dacht ik er aan om maar een radio met tft (klapscherm) met navigatie er in te monteren.
Nu is mijn vraag of iemand hier al een beetje ervaring mee heeft, omdat de radio in een clio 16v zit en dus onder een schuine hoek staat. ik weet dat de gps het daardoor moeilijk doet.
Ik hoop op een paar goede tips.
Groeten Jeroen
Hey Jeroen, klote man gelukkig ben je verzekerd, bij sommige/al dan niet alle, kan je die hoek instellen van dat scherm, als je hem aanzet dat hij dan niet verder kan zodat hij niet je dashboard raakt
-
probeer wat advies in te winnen bij de betere car hifi zaak 

Ik heb het nog nooit fatsoenlijk gebouwd gezien...
De knoppen op je dash (mistlicht achter, alarmlichten, etc) passen volgens mij niet meer op hun plaats. Evenals de ventilatieroosters. Dat komt er dus nooit echt fatsoenlijk uit te zien. 

Ik weet wat je bedoelt... Rob (robclio16V) heeft dat ook en doordat de radio in de weg zit, kunnen de knoppen op je dash daar niet meer netjes zitten. De buizen van de ventilator kunnen ook niet meer aangesloten worden.
Of weet jij iets wat ik niet weet?
Of weet jij iets wat ik niet weet?

-
Heeft hier iemand mischien al een dvd klapscherm in zijn auto??
Zo ja, wat zijn de bevindingen, merken, werkt het allemaal goed??
Mischien wat ik absoluut niet moet gaan kopen?
Ik hoor het wel.
Zo ja, wat zijn de bevindingen, merken, werkt het allemaal goed??
Mischien wat ik absoluut niet moet gaan kopen?
Ik hoor het wel.
-
zo,
Ik heb afgezien van een navigatie unit, omdat je dan met een externe gps adaptor moet werken. ik heb gekozen voor de tomtom go 300 en voor een klapscherm radio/cd/mp3/dvd van pioneer.
nl. de : avhp5700
ik krijg deze vrijdag binnen.
de tomtom heb ik al en werkt perfect.
als alles klaar is maak ik wel ff een
Ik heb afgezien van een navigatie unit, omdat je dan met een externe gps adaptor moet werken. ik heb gekozen voor de tomtom go 300 en voor een klapscherm radio/cd/mp3/dvd van pioneer.

-
hij heeft een verstelbare hoek. mischien moet ik mijn radio iets naar voren halen met een frame of zoiets. maar ik zie wel hoe die komt te staan.
natuurlijk maak ik gelijk pics.
Het inbouwen gaat mischien wat tijd kosten, want ik lig op bed met een hernia.
Soms heb ik een goeie dag en kan ik iets doen. (zoals vandaag) maar ben bang dat ik morgen weer een paar pillen extra moet slikken.
Ik hou jullie op de hoogte!
Soms heb ik een goeie dag en kan ik iets doen. (zoals vandaag) maar ben bang dat ik morgen weer een paar pillen extra moet slikken.
Heel veel sterkte Jeroen doe rustig aan ben nu al benieuwd naar de pics is een mooi dingetjeJeroen-16v schreef:hij heeft een verstelbare hoek. mischien moet ik mijn radio iets naar voren halen met een frame of zoiets. maar ik zie wel hoe die komt te staan.

Externe GPS adaptor???Jeroen-16v schreef:zo,
Er zit gewoon een simpele, losse GPS antenne bij die je onder je dashbord weg kunt werken, dus ik zie het probleem niet......
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik ook niet. Is gewoon ff een gps antenne wegwerken en klaar.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
Niet bij de AVIC-X1, die ik op het oog had. Die heeft een ingebouwde naar mijn weten. En aangezien ik geen externe computers weg wil werken enzo maar echt een alles in een unit wilde zit ik toch met een losse adaptor wat ik liever niet wilde.robclio16V schreef:Externe GPS adaptor???Jeroen-16v schreef:zo,
Er zit gewoon een simpele, losse GPS antenne bij die je onder je dashbord weg kunt werken, dus ik zie het probleem niet......

Ik weet niet wat een externe gps kost, maar ik vond dat typenummer al duur genoeg.
Of jij weet iets wat ik niet weet.
-
- Über-Spammer
-
te laat, ben nu voorzien van tom tom, en die kan mijn vader ook ff gebruiken als hij hem nodig heeft 
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
je bedoelt dus een externe navigatie computer.
en ja die X1 is stervens duur
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
-
dat ook maar die AVIC-X1 is een alles in een unit met ingebouwde gps unit en ff 1799 euro. en dan moet die gps adaptor er nog bij, meteen maar een goede natuurlijk, en dan zit je rond de 2000 euro.Erik Olijnsma schreef:je bedoelt dus een externe navigatie computer.

dan heb je wel natuurlijk de "creme de la creme"van de auto radio navigatie!

Ik snap het ff niet, externe gps adapter?
Alles zit er gewoon bij hoor, bij een X1.
Alles zit er gewoon bij hoor, bij een X1.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
navigatie unit toch niet?
Yep, dat is mooie aan de X1, alles zit erin.
Navigatie / Radio-CD (mp3) / DVD
Je hebt het zichtbare deel in je dash met het klapscherm en een hide away box waar het 1 en ander in geregeld wordt en natuurlijk de GPS antenne.
Navigatie / Radio-CD (mp3) / DVD
Je hebt het zichtbare deel in je dash met het klapscherm en een hide away box waar het 1 en ander in geregeld wordt en natuurlijk de GPS antenne.
-
bij de x1 zit de gps ingebouwd in het apparaat, en omdat deze in een clio 16v ingebouwd moet worden, werkt deze gps natuurlijk niet, omdat het apparaat schuin staat. dus moet er een ander op aangesloten worden die dus ergens anders geplaatst moet worden. Daarom die exterene adaptor. als het app. recht ingebouwd moet worden is er nix aan de hand.
En je hebt alleen die ene unit nodig.
Daarom ook de prijs denk ik
http://www.pioneer.nl/nl/product_detail ... _id=25-112
En je hebt alleen die ene unit nodig.
Daarom ook de prijs denk ik

http://www.pioneer.nl/nl/product_detail ... _id=25-112
Wat bedoel je nou met de gps adapter?
Als je hiermee de gps antenne bedoeld, deze is los.
De mijne zit onder de parafan weggewerkt.
Als je hiermee de gps antenne bedoeld, deze is los.
De mijne zit onder de parafan weggewerkt.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
hoe schuin is schuin? de X1 mag wel in een beperkte hoek staan, maar niet zoals in een 5.
Hij bedoelt dus een externe gyroscoop
Hij bedoelt dus een externe gyroscoop
-
ik dacht bij mezelf, ik ga pioneer zelf ff bellen hierover.
Zij deelde mij mee, dat er dus een externe blackbox bij de unit zit die dus wel horizontaal geplaats wordt. Ik d8 zelf dus dat het alleen een unit was, die echt alleen staat en geen externe dingen nodig heeft.
Maargoed, in de specificaties kan ik daar niet echt wijs uit worden.
iig in de unit zit alles in behalve de "blackbox"waar dus bepaald wordt waar je bent op dat moment.
Zij deelde mij mee, dat er dus een externe blackbox bij de unit zit die dus wel horizontaal geplaats wordt. Ik d8 zelf dus dat het alleen een unit was, die echt alleen staat en geen externe dingen nodig heeft.
Maargoed, in de specificaties kan ik daar niet echt wijs uit worden.
iig in de unit zit alles in behalve de "blackbox"waar dus bepaald wordt waar je bent op dat moment.

De hide away box dus.
Yep die is apart en moet horizontaal en in de goede richting liggen.
Bij mij ligt die op mijn dashboard kastje.
Yep die is apart en moet horizontaal en in de goede richting liggen.
Bij mij ligt die op mijn dashboard kastje.
-
hij is gruwlijk
Zit nog wel in de doos, maar maak wel ff een
vanmiddag.
Dan laat ik hem wel ff zien.
Maak ik gelijk een
van de rest wat achterin ligt.
Bouw hem nog niet in, want het duurt nog wel ff waneer ik weer full time in de auto rij
Moet a.s. donderdag naar het ziekenhuis, een gesprek met de neuro chirurg, en dan kijken wenneer ik wordt geholpen.

Zit nog wel in de doos, maar maak wel ff een

Dan laat ik hem wel ff zien.
Maak ik gelijk een

Bouw hem nog niet in, want het duurt nog wel ff waneer ik weer full time in de auto rij
Moet a.s. donderdag naar het ziekenhuis, een gesprek met de neuro chirurg, en dan kijken wenneer ik wordt geholpen.
-
Foto's zijn gemaakt.
FF op een server gooien en dan staan ze er op.
FF op een server gooien en dan staan ze er op.