Lambda Sonde

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
de pater

Heb motorblok overgezet en merkte bij eerste proefdraaien dat de motor na ongeveer een minuutje stationair lopen begon te schokken als een hoertje met slik problemen. het toerental bleef perfect op de 900 steken en alles werkte normaal. Vloeistoffen gevuld en gechecked, bezine toevoer op inspuiting ook OK, luchtfilter( origineel en open-lucht) controleren op valse lucht, allemaal prima. Maar hij bleef stotteren en haperen. De 8 bit Nintendo board comp. ziet dit allemaal wel gebeuren maar wil de auto dus niet af laten slaan en compenseert het mengsel. Gevolg: nog meer onregelmatigheden in toeren en het stotteren word alleen maar erger. Blok rammeld behoorlijk en gaat als een gek heen en weer. Heb uit pure frustratie de Lambda- Sonde van de stekker getrokken, en wat gebeurd............Hij doet het prima.

Zon ventje van de Renault garage gebeld voor info, die me niet meer kon vertellen dan, "ja dan kom die nie door de apk....." :smoke:

Sondes zijn duur! bij Renault is ie 200 euri, bij de Slager 106....en nu doet de wagen het, maar voor hoe lang en kan ik hier mee blijven rijden?
Menno

Bij de automaterialenzaak haal je voor 6 tientjes een sonde. Ik zou 'm altijd vervangen, zonder draait ie altijd in een soort van noodloop. Slecht voor de betrouwbaarheid, prestaties en verbruik.
Abel
Über-Spammer

desnoods eens lans de sloop.. voor een tientje ben je dan meestal wel klaar...

als je een drie aaderige hebt heb je geluk want die zit bijna ien iedere auto tegenwoordig.. alleen willen ze wel eens stevig vastgeroest zitten dus suc6
Rémi clio ph3

Ik heb hem laats bij mijn clio laten vervangen, de sonde koste 68 euro exclusief.
Abel schreef:.. alleen willen ze wel eens stevig vastgeroest zitten dus suc6
Dat was bij mij dus ook het probleem, heb er 3,5 werkuren voor moeten bloeden :@

Ik weet niet of het slecht voor de cat is als je hem niet laat vervangen....
rico1047

goed is het iniedergeval niet
mikko
Contacteer:

Ik heb een lambda sonde op de sloop kunnen kopen voor €15,-, ze lagen allemaal op automerk gerangschikt, die sloop zit in Raalte.

Mn 1.4tje liep ineens een stuk rustiger :)
Respect

misschien een stomme vraag, maar zit die lambda sonde toevallig gemonteerd op de catalysator????
Renault 19 Cabriolet phase 1 bordeaux rood
MarcoG
Contacteer:

Hij zit net VOOR de katalysator. (dus richting motor) Kijk maar onder je auto, er zit daar maar 1 dingetje waar draadjes aan zitten.
Plaats reactie