Veerpootbrug/Stabilisatorstang

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
TwingoPurpleMonster

Heeft iemand ervaring met zo'n stang voor een Twingo..
Ik heb een Phase 2 en heb zitten kijken in het motorruim maar zitten 2 kannetjes (1 ruitensproeiervloeistof en andere) in de weg en dat kuipje onder de luchthappers..
Tips zijn welkom :)
Mrtn
Car: R5GTT

Heb je dat nodig dan bij een 1.2 Twingo??
Mrtn = Maarten
TwingoPurpleMonster

Mrtn schreef:Heb je dat nodig dan bij een 1.2 Twingo??
Bij geen 1 auto is het nodig maar het voegt toch lekkere wegligging toe..
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

bij een gtt is het eigenlijk best wel nodig, de body tordeert nogal wat.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-PAZ-
Über-Spammer

Erik Olijnsma schreef:bij een gtt is het eigenlijk best wel nodig, de body tordeert nogal wat.
ligt ook voor een groot deel aan je rijgedrag, maar je kan er wel van uitgaan dat het bij de meeste gtt rijders nodig is 8) :p
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

dat bedoel ik niet,

maar zo'n 5 is uit conserven blik gemaakt, en echt stevig is dat chassis niet.
zeker met zoveel vermogen als een GTT is een veerpoot brug wel lekker
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
rico1047

die nieuwe twingo s hebben een stabstang onder de auto van veerpooot naar veerpoot,weet niet of dit ook bij die van jou past
TwingoPurpleMonster

rico1047 schreef:die nieuwe twingo s hebben een stabstang onder de auto van veerpooot naar veerpoot,weet niet of dit ook bij die van jou past
die van mij is van 2000..
Maar mijn vraag is voor een veerpoot boven.. het kan wel passen maar hebben mensen hier ervaring mee?
TwingoTurbo heeft achter veerpoot dat weet ik maar heeft hij ze voor ook? (stiekeme oproep aan TwingoTurbo)
Twingo_maarten

Ben twingoturbo niet maar toch :

[img]http://members.chello.nl/d.hesp/Dscf0045.jpg[/img]

Geen veerpootbrug
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

zo te zien is het ook niet direct mogelijk om daar een pootje tussen te zetten :S
TwingoPurpleMonster

Erik Olijnsma schreef:zo te zien is het ook niet direct mogelijk om daar een pootje tussen te zetten :S
Het enige wat in de weg zit zijn die kannetjes (rechts op de foto) en een ijzeren bak (rechts van de kannetjes)..
-PAZ-
Über-Spammer

er zijn nog wel verschillende auto's waar je soms wat kleine dingen moet aanpassen om een veerpootbrug te kunnen plaatsen, maar waar een wil is is een weg :wink: :)
PatrickG

En is dat plaatwerk dat boven de veerpoot uitsteekt geen belemmering dan..
twingoturbo

Ja ik zal ff toelichten hoe 't zit:

Voor onder de kap is het heel moeilijk om een veerpootbrug te plaatsen, simpelweg vanwege de ruimte, maar vergeet niet dat je ook te maken hebt met dat bakje linksboven die ervoor zorgt dat je een luchtstroom van buiten krijgt die vervolgens wordt gefilterd.
Dat bakje zit in de weg voor de veerpootbrug en dat betekent dat je het moet weghalen om vervolgens een hele omleiding te maken om toch nog aanvoer van lucht te krijgen en in het bakje zit ook je afvoer van regenwater wat via je roosters naar binnenkomt.

Ik heb hem op wat zwakke punten laten vastlassen maar dat is vanwege het vermogen die onder de kap zit.
Je moet het wel willen dat lassen, anders moet je er niet aan beginnen want zo ideaal is het ook weer niet voor je carrosserie. Je moet dat heel voorzichtig doen op de juiste punten i.v.m. dat je auto ook niet te stijf moet zijn om zo te scheuren o.i.d.

Ik heb wel een plaatje voor achterin, alleen je achterbank moet je er wel voor uithalen en dat wilt niet iedereen aangezien heleboel lui hun auto voor dagelijks vervoer gebruiken.

FF kijken op plaatje lukt:

[img]http://perso.wanadoo.fr/twingo.tuning/t ... ngo_12.JPG[/img]
twingoturbo

Oja ff vergeten, als je goed kijkt zitten de koelvloeistof en ruitenvloeistoftankjes ook in de weg zoals eerder genoemd.

Hoop gekloot, tenzij je het echt heel hard nodig hebt.
Steven
Car: M536

Erik Olijnsma schreef:dat bedoel ik niet,

Nou ik heb heel lang zonder gereje en het gaat prima. Tuurlijk merk je het wel, maar zoals jij erover praat doe je net alsof het wonderen verricht :p

Ik zou zeggen voor een standaard twingo 1.2 zou ik de moeite niet eens nemen. Investeer dan gewoon in een set grotere velgen + verlagingsset, daar heb je 10x meer aan.
Of koop een auto met wat meer tuningspotentieel...
TwingoPurpleMonster

Steven schreef:
Erik Olijnsma schreef:dat bedoel ik niet,

Nou ik heb heel lang zonder gereje en het gaat prima. Tuurlijk merk je het wel, maar zoals jij erover praat doe je net alsof het wonderen verricht :p

Ik zou zeggen voor een standaard twingo 1.2 zou ik de moeite niet eens nemen. Investeer dan gewoon in een set grotere velgen + verlagingsset, daar heb je 10x meer aan.
Of koop een auto met wat meer tuningspotentieel...
Ging mij gewoon om het mooie en de wegliggings winst.. maar van dat bakje voor die luchtstroom heb je gelijk..

en Twingo hele goeie auto met tuningspotentieel.. daar rijdt tenminste niet iedereen in :)

Maar in ieder geval bedankt voor de info TwingoTurbo.. Ga je miss over een tijdje wel opvolgen als voorbeeld ;) maar tegen die tijd hoor je wel weer van me!

Mzzls
Plaats reactie