Tutorial Kop flowen en andere dingen die je met een kop kan

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
JiggyMF

Pas postte hier iemand 1 of andere link naar een uitgebreide tutorial over wat(bijv flowen) je allemaal met een cylinderkop kan doen en hoe je dit kan doen.

Wilde het even gebruiken om wat na te zoeken, maar kan het niet meer vinden, iemand toevallig enig idee welke link ik zoek?

grtz Jiggy
Leon
Contacteer:

nou begint er weer iemand over flowen van een kop, staat in 't vraagbaak van de 5 onder gtt dat vlakken van de kop NIET IS TOEGESTAAN, vele van ons hebben het toch gedaan (ik ook) maar waarom kan / mag dat eigenlijk niet
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Zal wel t emaken hebben dat dan de compressieverhouding te hoog wordt...maar kan vast wel. Is alleen maar een waarschuwing van de fabriek dat ze bang zijn dat de zooi kapot kan gaan als je m vlakt... :D
mark 5t
Contacteer:

wel om jullie allemaal maar eens uit de droom te halen
FLOWEN IS IETS TOTAAL ANDERS ALS AFVLAKKEN HOOR!!!!!!
Steven
Car: M536

Omdat flowen zonder flowbank niet te doen is, tuurlijk kun je de kanalen pas maken op de pakking maar dat heet gewoon port-matching.
Zomaar in de wilde weg in de kanalen gaan hakken kan gruwelijk misgaan.

Doe maar eens een meting voor- na....
Riël
Über-Spammer

Verbrandingskamer van een gtt is nogal vormgevoelig. Elke wijziging is in principe niet goed, en de compressie wordt al gauw hoog bij het toch al pingelgevoelige gtt blok. Vandaar dat vlakken af te raden is. Maar met een goede betrouwbare carb, goede onsteking en 98 moet het wel kunnen hoor.
Gerard race GT

Ja en dan vlak je toch je kop en twee week later heel het blok aan gort, ik zou er niet aan beginnen, genoeg 2e hands koppies te krijgen voor de prijs van het laten vlakken.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Michel S.
Contacteer:

Van alle GTT's wat ik heb gehad waar ik een kop van heb gehad, heb ik er 0 terug gezien met problemen.

Als je het over vlakken hebt, dan heb je het over een oneffenheid eruit te halen van micrometers. Geen millimeters. En hiervan ga je echt geen problemen krijgen wat je zonder vlakken ook niet had gekregen.

Ik denk dat het alleen maar een waarschuwing is, dat als het mis gaat de fabrikant niet verantwoordelijk kan worden gesteld.

Over flowen. Je zou inderdaad de pakking kunnen matchen aan je kop en eventueel oneffenheden uit de kanalen halen(met mate!). Maar voor het echte flow werk heb je een bank nodig. Anders ben je maar iets aan het doen in de hoop van.
LeOke
Contacteer:

ik heb de inlaatkanalen + inlaat nog gepoliert en dan op de kop een soort "nippels" gecalibreert voor de inlaat op te zetten om zo weinig mogelijk wrijving te hebben
Plaats reactie