Koop Clio 1.8 16v

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
paulusdecliokabouter

Hoi,
Ik ben tijdje terug wezen kijken naar een renault clio 1.8 16v uit '95, en heb ook een proefritje gemaakt. Nu beviel de auto best goed (dikke bak :D) alleen waren er wel wat puntjes waar ik me twijfels over had:

1) Op de hendel aan het stuur zat een knopje voor de boordcomputer terwijl volgens de verkoper er geen boordcomputer in zat. Hij zei dat het een extra optie was. klopt dit? Of ligt er ander motorblok in ofzo?

2) Op de clio zat ook stuurbekrachtiging, toen ik bij het inpakkeren het stuur helemaal naar rechts draaide (stond zowat stil, kon niet verder draaien) kwam er een flink geluid onder de motorkap uit. de verkoper zei dat dit de stuurbekrachtiging is. Is dit normaal?

3) De auto is niet origineel nederlands dus geimporteerd, zit er dan geen ABS op? Dacht dat dit bij alle 1.8 16v's standaard was.

Voorderest was het wel een nette wagen, en geloof die gast wel, wil alleen zeker weten.

Alvast bedankt voor de hulp, een clio liefhebber. :)
PatrickG

1.) Was die niet een hendel om de radio te bedienen? Die was optioneel.
2.) De stuurpomp maakt vrijwel altijd een hard geluid.
3.) Volgens mij zou er op elke clio 16v phase 2 ABS zitten standaard, of heb ik heb verkeerd?

Succes met de aankoop.
paulusdecliokabouter

de knop van de boordcomputer zat op het eind van de ruitenwisser hendel. Was maar 1 klein knopje op uiteinde van de hendel dus denk niet van de radio.

(zit er wel altijd een boorcomputer in een 1.8 16v)? heb wel beetje auto kennis maar niet zo heel veel :)
Bart V

Volgens mij is de clio nooit geleverd met een boordcomputer, enkel hebben ze allemaal een buitentemperatuurmeter. Mischien komt die hendel uit een 1916V ph2 met boordcomp..afgezien van het knopje zijn ze verder hetzelfde.
paulusdecliokabouter

damn, vind wel kut als de hendel niet origineel is, je vraagt je dan toch waarom er een andere in zit toch?. Dat er geen ABS op zit vind ik ook beetje apart. Is dat niet ergens op te zoeken waar je dat kan zien wat er allemaal origineel op zit?
Calle

paulusdecliokabouter schreef:damn, vind wel k#t als de hendel niet origineel is, je vraagt je dan toch waarom er een andere in zit toch?
Gewoon, omdat die nog wel eens kapot willen gaan. Dat is niets om je zorgen over te maken en al bij een hoop clio's vervangen.
paulusdecliokabouter schreef: Dat er geen ABS op zit vind ik ook beetje apart. Is dat niet ergens op te zoeken waar je dat kan zien wat er allemaal origineel op zit?
Als je het chassisnr. hebt kun je bij de dealer volgens mij opzoeken wat er origineel op hoort te zitten, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

ABS was dacht ik een optie en de systemen uit die tijd zijn niet de meest storingsvrije. Je kunt zien of er ABS opzit door naar de hoofdremcylinder te kijken (Deze zit tegen het schutbord aan de bestuurderszijde op de rembekrachtiger). Als hier twee leidingen uitkomen en onder je expansievat zit een apparaat waar ABS op het plastic kapje staat heb je eentje met ABS, heb je vier leidingen uit de hoofdremcylinder dan heb je geen ABS.
paulusdecliokabouter

Bedankt voor jullie reacties :) weet nu iig dat het niet iets vreemds is. hehe lucht wel beetje op, zit al tijdje uit te kijken naar de 16v (na het proefritje liep ik hele dag met smile op me gezicht :D), heb wel aantal gezien maar meeste zijn afgeragt! nu maar hopen dat ik er niet veel gezeik mee krijg maarja dat is bij elke auto :).
Erwin ( Clio 16v )
Contacteer:

De knopje aan het uiteinde van je wisserhendel heb ik ook.

Heb ik even in het boekje gelezen en kwam tot de ontdekking dat het eventueel voor alarm/startonderbreker is. Niks om je zorgen over te maken. :wink:

En mij stuurpomp maakt ook wat geluid (~)
Hier had een leuke tekst kunnen staan.
Plaats reactie