Hoeveel kost een deze boete!!!!!
Ik ben een tijdje geleden aangehouden wegens rijden met gekleurde stadslichten in het donker zonder dat ik het wist. Ik wou graag weten wat deze bekeuring kost, want heb nadat ik werd bekeurt geen bekeuring meegekregen. Heb boete gekregen van 95,-- euro, klopt dat!!! Volgens mij niet, maarja!!!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
hoe kun je rijden met verkeerde kleur lichten zonder dat je dat wist?
en 95 klinkt aannemelijk eigenlijk
en 95 klinkt aannemelijk eigenlijk
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ik werd eerst bekeurd voor geluidsoverlast en dat was ook rond de 90 euro, maar kreeg geen bekeuring mee of iets..
dus klinkt erg aannemelijk die 95 euro.
dus klinkt erg aannemelijk die 95 euro.
Valt dat niet onder ondeugdelijke verlichting?
Autopapieren / Kenteken
Overtreding Boete
1. geen geldig APK keuringsbewijs 95
2. rijbewijs is verlopen 30
3. het rijbewijs niet kunnen tonen 30
4. rijden zonder rijbewijs 200
5. onverzekerd rijden 320
6. kentekenbewijs met foutieve gegevens 255
7. ondeugdelijke kentekenplaten 65
Verkeersgedrag
Overtreding Boete
1. inhalen waar verboden - bord F1 95
2. overschrijding doorgetrokken streep 125
3. niet rechtshouden op de weg 95
4. door rood bij een verkeerslicht rijden 95
5. inhalen vlak voor of op een zebrapad 160
6. rechts inhalen 95
7. parkeren op een invalidenparkeerplaats 70
8. op de vluchtstrook stilstaan 95
9. over de vluchtstrook rijden 160
10. geen gebruik maken van autogordels 45
11. ondeugdelijke verlichting 65
12. handheld bellen 140
Zie: http://www.om.nl/boetebase/tabel/tab_001.htm#rij
Autopapieren / Kenteken
Overtreding Boete
Verkeersgedrag
Overtreding Boete
6. rechts inhalen 95
12. handheld bellen 140
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Hmmmzz. dat is een behoorlijk verschil, ga het aanvechten, zowiezoJacco Twingi schreef:Valt dat niet onder ondeugdelijke verlichting?
Autopapieren / Kenteken
Overtreding Boete
Verkeersgedrag
Overtreding Boete
6. rechts inhalen 95
12. handheld bellen 140
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
dus naast dat je met gekleurde stadslichten reed, reed je ook zonder dimichten.
Dan kan het ook nog zijn dat je 2 keer iets moet betalen, want officieel zijn dat 2 overtredingen
Dan kan het ook nog zijn dat je 2 keer iets moet betalen, want officieel zijn dat 2 overtredingen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Niet dat ik zou weten, maar als dat zo is, dan zou ik toch een bekeuring moeten krijgen voor allebei, wegens geen lichten aan in het donker, dat is het vage ervan, dat ik geen bekeuring kreeg, want hoefde alleen maar me dimlichten aan te zetten en weg was het, Ze waren er trouwens heel snel bij, reed weg en STOP POLITIE, maar ik ga 100% aanvechten
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
waarom aanvechten?
je weet dat je fout zat. je was fout op 2 overtredingen, dus vooral slapende honden dan wakker gaan maken
je weet dat je fout zat. je was fout op 2 overtredingen, dus vooral slapende honden dan wakker gaan maken
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
ja je zou je ook aan de regels kunnen houden
stukken goedkoper

stukken goedkoper

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:

ff afkloppen

-
- Über-Spammer
- Contacteer:

En als ik echt eerlijk even mijn mening mag zeggen, harder dan 50-60 in de bebouwde kom vind ik gewoon asociaal.
Zeker in de dorpelijke bebouwing. het risico om een kind aan poeier te rijden is te groot.
En nu ben ik echt geen heilig boontje, en ben een groot voorstander van PolderFahren. maar in de bebouwde kom hard rijden is gewoon asociaal, en dat je dan jezelf in gevaar brengt interesseert me niet, maar dat je een ander in gevaar brengt door jouw onverantwoordelijkheid.
Jij zal misschien 1x leven, maar diegene die je doodrijdt ook.
-
Ik moet zeggen dat de snelheid die verantwoord is binnen de bebouwde kom overal anders is, hangt van de totaalsituatie af. Maar over het algemeen kun je wel zeggen matig je snelheid, je rijd zo makkelijk te hard....
En als je een boete krijgt die eigelijk te hoog is zou ik het zeker aanvechten, daarom leven we in NL, je kunt alles aanvechten
En als je een boete krijgt die eigelijk te hoog is zou ik het zeker aanvechten, daarom leven we in NL, je kunt alles aanvechten
Bad Boy....betaal die fok bekeuring, en beloof jezelf dat je daarvoor iets terug doet.
Politieauto in de fik steken, flitspaal afbranden, camera van een mobiele flitser jatten en in een vijver flikkeren (of benzine erover en afbranden waar die mongool bij staat)...bedenk iets leuks.
En laat je vooral niets wijs maken door een impotente lul (ook hier op het forum te vinden) die je zegt dat je je netjes aan de regeltjes moet houden en al die andere bullshit. Want ik weet uit eigen ervaring dat je dan ook genaaid kan worden. Begrijp je woede...maar hou je in. Jou tijd komt nog wel. De politie houd zich niet aan de regels, moet je dus ook niet doen, maar wel goed uitkijken dat ze je niet pakken.
Begrijp dat er nu misschien een hoop kolder komt als antwoord op mijn post, maar daar heb ik mij al lang geleden overheen gezet.
Politieauto in de fik steken, flitspaal afbranden, camera van een mobiele flitser jatten en in een vijver flikkeren (of benzine erover en afbranden waar die mongool bij staat)...bedenk iets leuks.
En laat je vooral niets wijs maken door een impotente lul (ook hier op het forum te vinden) die je zegt dat je je netjes aan de regeltjes moet houden en al die andere bullshit. Want ik weet uit eigen ervaring dat je dan ook genaaid kan worden. Begrijp je woede...maar hou je in. Jou tijd komt nog wel. De politie houd zich niet aan de regels, moet je dus ook niet doen, maar wel goed uitkijken dat ze je niet pakken.
Begrijp dat er nu misschien een hoop kolder komt als antwoord op mijn post, maar daar heb ik mij al lang geleden overheen gezet.
Laatst gewijzigd door MarcoG op ma 25 apr 2005 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo te zien hebben we in "vrijstaat" Limburg inderdaad wat afwijkende opvattingen dan de gemiddelde kijker van "blik op de weg" lol!Bram (vospower) schreef:Ik moet zeggen dat de snelheid die verantwoord is binnen de bebouwde kom overal anders is, hangt van de totaalsituatie af. Maar over het algemeen kun je wel zeggen matig je snelheid, je rijd zo makkelijk te hard....

"140KM/uur!!! (op de snelweg)...Laten we die CRRRRIMINEEL maar eens GOED te PAKKEN nemen!!! (handenwrijvend) ERACHTERAAN!!!!" (met die lullige volvo). En heel "Holland" zit met samengeknepen billen op de bank te kijken naar die lachwekkende vertoning.

280 is pas hard!!! alles daar onder is "vlotjes" of "rap"
Zoals ik vannacht. Ik rij door een veldweggetje om 1:30u snachts richting einighausen. Je ziet daar geen fuck en ik rij met een muziekje op ongeveer 40km/u. Probeer je 't plaatje voor te stellen.
Nu komt er als een gek een politieauto ineens achter me opduiken. Ik denk wot te fuck, was toch al relaxed dus ik stop maar es, kijken wat ie moest. Ik had beter op het gas kunnen gaan, want mevrouw vond dat ik de mistlichtjes beter uit kan hebben in 't veld.
65 euro armer.
Helaas
Nu komt er als een gek een politieauto ineens achter me opduiken. Ik denk wot te fuck, was toch al relaxed dus ik stop maar es, kijken wat ie moest. Ik had beter op het gas kunnen gaan, want mevrouw vond dat ik de mistlichtjes beter uit kan hebben in 't veld.
65 euro armer.
Helaas

Heb in de krant gelezen dat je ZONDER licht, die gasten in het donker nog al erg makkelijk weg kunt rijden...vooral na een overval.Riël schreef:Zoals ik vannacht. Ik rij door een veldweggetje om 1:30u snachts richting einighausen. Je ziet daar geen fuck en ik rij met een muziekje op ongeveer 40km/u. Probeer je 't plaatje voor te stellen.
65 euro armer.
Helaas
Spijt me om te horen Riel...er sneuvelt dan NOG een flitspaal (met camera erin)
Hoe zit het dan met grootlicht Riel? Dat mag dan wel??? Je reed toch buiten de bebouwde kom...groot licht mag dan weer wel. Mistlampjes weer niet?
Ik ga wel die zoveelste bekeuring betalen (nog 8 te gaan, hehe..), is niet erg!!! nou ja beetje, maar mij gaat erom dat het nooit zoveel kan zijn voor die boete, een beetje té vindt ik. Zeer zeker dat je ook kan worden genaaid als je rustig rijdt, ik wordt zelf achtervolgt tot aan me huis door hun, dan rijdt ik die X lekker relaxed, gordeltje om, muziekie erbij en dan nog, Ik begrijp dat echt niet, alsof wij criminelen zijn ofzo met een leuk bakkie, zo zie ik dat. Voor de rest heb ik schijt aan de politie, denken echt dat ze wat zijn. Maarja...... Houdt me wel in, hoor...MarcoG schreef:Bad Boy....betaal die fok bekeuring, en beloof jezelf dat je daarvoor iets terug doet.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
was het mistig?
Nou als dat het niet was hadden ze gelijk, en'k ben ut niet snel met de slappe lul van de wet eens. Verstralers zijn nog erger die dingen staan nooit normaal afgesteld. Maar tegenwoordig is het ook allemaal xenon en da is het verblindendste van al, z'n oud renaultje moeten ze niet zo moeilijk om doen. 
turbo powerrrrrrrr
En terecht.
Regels zijn regels, en mensen die nu NOG een boete krijgen voor mistlampen zijn het toch echt zelf schuld. Uit laten, niet achteraf gaan klagen. Super irri die mistlampen.
Regels zijn regels, en mensen die nu NOG een boete krijgen voor mistlampen zijn het toch echt zelf schuld. Uit laten, niet achteraf gaan klagen. Super irri die mistlampen.
Zo oud is mijn RS niet, maar ze pakken tegenwoordig iedereen die bij een meeting staat of er weg rijd. Raambanden die te groot volgens hun zijn, uitlaten die te veel herrie maken maakt niet uit tegenwoordig. En nou was ik wel een heel makkelijk doelwit natuurlijk.
En ho ho ik klaag niet, want ik weet dondersgoed dat het niet mag
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
je klaagt wel, en als je naar een meeting toegaat, moet je zowieso nooit mistlampen aandoen.cliors schreef:Zo oud is mijn RS niet, maar ze pakken tegenwoordig iedereen die bij een meeting staat of er weg rijd. Raambanden die te groot volgens hun zijn, uitlaten die te veel herrie maken maakt niet uit tegenwoordig. En nou was ik wel een heel makkelijk doelwit natuurlijk.
en iedereen pakken bij een meeting??? dacht het niet, ik ben op verscheidene geweest, onder andere sontplein in Groningen, waar nogal wat politie staat, maar aangehouden ben ik nooit.
Kwestie van aan regels houden, als je normaal gedraagt daar, doen ze je weinig
Ook nog nooit gehad, Sontplein wordt wel steeds strenger (wijk er tegenover klaagt over geluidsoverlast) maar idd die jongens houden zich niet aan de regels, die undercarlights zijn ze wel happig op
turbo powerrrrrrrr
daarbij komt, je weet dat ze er niet voor jan l*l staan, dus pas je gewoon ff aan, die ene minuut dat je komt of vertrekt. Ff wat minder gas, lampen normaal, muziek net keihard, geef ze gewoon geen kans..