Hoeveel kost een deze boete!!!!!

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
Bad Boy

Ik ben een tijdje geleden aangehouden wegens rijden met gekleurde stadslichten in het donker zonder dat ik het wist. Ik wou graag weten wat deze bekeuring kost, want heb nadat ik werd bekeurt geen bekeuring meegekregen. Heb boete gekregen van 95,-- euro, klopt dat!!! Volgens mij niet, maarja!!!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

hoe kun je rijden met verkeerde kleur lichten zonder dat je dat wist?

en 95 klinkt aannemelijk eigenlijk
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Remco T.
Contacteer:

Ik werd eerst bekeurd voor geluidsoverlast en dat was ook rond de 90 euro, maar kreeg geen bekeuring mee of iets..
dus klinkt erg aannemelijk die 95 euro.
-jacco-
Über-Spammer

Valt dat niet onder ondeugdelijke verlichting?

Autopapieren / Kenteken

Overtreding Boete
1. geen geldig APK keuringsbewijs € 95
2. rijbewijs is verlopen € 30
3. het rijbewijs niet kunnen tonen € 30
4. rijden zonder rijbewijs € 200
5. onverzekerd rijden € 320
6. kentekenbewijs met foutieve gegevens € 255
7. ondeugdelijke kentekenplaten € 65

Verkeersgedrag

Overtreding Boete
1. inhalen waar verboden - bord F1 € 95
2. overschrijding doorgetrokken streep € 125
3. niet rechtshouden op de weg € 95
4. door rood bij een verkeerslicht rijden € 95
5. inhalen vlak voor of op een zebrapad € 160
6. rechts inhalen € 95
7. parkeren op een invalidenparkeerplaats € 70
8. op de vluchtstrook stilstaan € 95
9. over de vluchtstrook rijden € 160
10. geen gebruik maken van autogordels € 45
11. ondeugdelijke verlichting € 65
12. handheld bellen € 140

Zie: http://www.om.nl/boetebase/tabel/tab_001.htm#rij
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Bad Boy

Ik wist het wel, maar was vergeten nog een stand verder te zetten, want we zaten bij de mac stil met een groepje auto's, maarja als iedereen weg gaat, blijf ik niet alleen daar, maarja..... de Police kwam :@,
Bad Boy

Jacco Twingi schreef:Valt dat niet onder ondeugdelijke verlichting?

Autopapieren / Kenteken

Overtreding Boete
1. geen geldig APK keuringsbewijs € 95
2. rijbewijs is verlopen € 30
3. het rijbewijs niet kunnen tonen € 30
4. rijden zonder rijbewijs € 200
5. onverzekerd rijden € 320
6. kentekenbewijs met foutieve gegevens € 255
7. ondeugdelijke kentekenplaten € 65

Verkeersgedrag

Overtreding Boete
1. inhalen waar verboden - bord F1 € 95
2. overschrijding doorgetrokken streep € 125
3. niet rechtshouden op de weg € 95
4. door rood bij een verkeerslicht rijden € 95
5. inhalen vlak voor of op een zebrapad € 160
6. rechts inhalen € 95
7. parkeren op een invalidenparkeerplaats € 70
8. op de vluchtstrook stilstaan € 95
9. over de vluchtstrook rijden € 160
10. geen gebruik maken van autogordels € 45
11. ondeugdelijke verlichting € 65
12. handheld bellen € 140

Zie: http://www.om.nl/boetebase/tabel/tab_001.htm#rij
Hmmmzz. dat is een behoorlijk verschil, ga het aanvechten, zowiezo
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

dus naast dat je met gekleurde stadslichten reed, reed je ook zonder dimichten.

Dan kan het ook nog zijn dat je 2 keer iets moet betalen, want officieel zijn dat 2 overtredingen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Bad Boy

Niet dat ik zou weten, maar als dat zo is, dan zou ik toch een bekeuring moeten krijgen voor allebei, wegens geen lichten aan in het donker, dat is het vage ervan, dat ik geen bekeuring kreeg, want hoefde alleen maar me dimlichten aan te zetten en weg was het, Ze waren er trouwens heel snel bij, reed weg en STOP POLITIE, maar ik ga 100% aanvechten
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

waarom aanvechten?

je weet dat je fout zat. je was fout op 2 overtredingen, dus vooral slapende honden dan wakker gaan maken
Riël
Über-Spammer

Idd, hier heb je niet veel te vertellen. tegenwoordig zijn ze ook al erg hebberig op dit soort fratsen, die gekke lampjes overal.
Bad Boy

Jaja, dat weet ik, maar toch aardig duur hoor, maargoed... Tegenwoordig bijna overal controles, word gek ervan, 8 boetes liggen en geen goedkope, maarja ik blijf altijd lachen
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

ja je zou je ook aan de regels kunnen houden :D :D :D :D :D :D
stukken goedkoper :worship: :worship:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

ff afkloppen :p maar heb in 1,5 al weer geen boete meer gehad en nog nooit 1 met de turbo :p
Bad Boy

Haha, zeker afkloppen, maarja hou wel aan me regels, ( een beetje ). maar 50km/u is toch een beetje erg langzaam, althans vind ik, maarja je leeft maar toch 1x, hahah alles moet toch de eerste X zijn
Riël
Über-Spammer

Ligt eraan waar je 50 rijdt he :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

:D :lol:

En als ik echt eerlijk even mijn mening mag zeggen, harder dan 50-60 in de bebouwde kom vind ik gewoon asociaal.
Zeker in de dorpelijke bebouwing. het risico om een kind aan poeier te rijden is te groot.
En nu ben ik echt geen heilig boontje, en ben een groot voorstander van PolderFahren. maar in de bebouwde kom hard rijden is gewoon asociaal, en dat je dan jezelf in gevaar brengt interesseert me niet, maar dat je een ander in gevaar brengt door jouw onverantwoordelijkheid.

Jij zal misschien 1x leven, maar diegene die je doodrijdt ook.
Bram (vospower)

Ik moet zeggen dat de snelheid die verantwoord is binnen de bebouwde kom overal anders is, hangt van de totaalsituatie af. Maar over het algemeen kun je wel zeggen matig je snelheid, je rijd zo makkelijk te hard....

En als je een boete krijgt die eigelijk te hoog is zou ik het zeker aanvechten, daarom leven we in NL, je kunt alles aanvechten :wink:
MarcoG
Contacteer:

Bad Boy....betaal die fok bekeuring, en beloof jezelf dat je daarvoor iets terug doet.
Politieauto in de fik steken, flitspaal afbranden, camera van een mobiele flitser jatten en in een vijver flikkeren (of benzine erover en afbranden waar die mongool bij staat)...bedenk iets leuks.

En laat je vooral niets wijs maken door een impotente lul (ook hier op het forum te vinden) die je zegt dat je je netjes aan de regeltjes moet houden en al die andere bullshit. Want ik weet uit eigen ervaring dat je dan ook genaaid kan worden. Begrijp je woede...maar hou je in. Jou tijd komt nog wel. De politie houd zich niet aan de regels, moet je dus ook niet doen, maar wel goed uitkijken dat ze je niet pakken.

Begrijp dat er nu misschien een hoop kolder komt als antwoord op mijn post, maar daar heb ik mij al lang geleden overheen gezet.
Laatst gewijzigd door MarcoG op ma 25 apr 2005 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
MarcoG
Contacteer:

Bram (vospower) schreef:Ik moet zeggen dat de snelheid die verantwoord is binnen de bebouwde kom overal anders is, hangt van de totaalsituatie af. Maar over het algemeen kun je wel zeggen matig je snelheid, je rijd zo makkelijk te hard....

En als je een boete krijgt die eigelijk te hoog is zou ik het zeker aanvechten, daarom leven we in NL, je kunt alles aanvechten :wink:
Zo te zien hebben we in "vrijstaat" Limburg inderdaad wat afwijkende opvattingen dan de gemiddelde kijker van "blik op de weg" lol! :lol:

"140KM/uur!!! (op de snelweg)...Laten we die CRRRRIMINEEL maar eens GOED te PAKKEN nemen!!! (handenwrijvend) ERACHTERAAN!!!!" (met die lullige volvo). En heel "Holland" zit met samengeknepen billen op de bank te kijken naar die lachwekkende vertoning. :lol: Ja, dit is waar de politie anno 2005 hun tijd aan besteed.

280 is pas hard!!! alles daar onder is "vlotjes" of "rap"
Riël
Über-Spammer

Zoals ik vannacht. Ik rij door een veldweggetje om 1:30u snachts richting einighausen. Je ziet daar geen fuck en ik rij met een muziekje op ongeveer 40km/u. Probeer je 't plaatje voor te stellen.

Nu komt er als een gek een politieauto ineens achter me opduiken. Ik denk wot te fuck, was toch al relaxed dus ik stop maar es, kijken wat ie moest. Ik had beter op het gas kunnen gaan, want mevrouw vond dat ik de mistlichtjes beter uit kan hebben in 't veld.

65 euro armer.

Helaas :(
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Fijn, he... Die boete-quota. :@ :@
MarcoG
Contacteer:

Riël schreef:Zoals ik vannacht. Ik rij door een veldweggetje om 1:30u snachts richting einighausen. Je ziet daar geen fuck en ik rij met een muziekje op ongeveer 40km/u. Probeer je 't plaatje voor te stellen.

Nu komt er als een gek een politieauto ineens achter me opduiken. Ik denk wot te fuck, was toch al relaxed dus ik stop maar es, kijken wat ie moest. Ik had beter op het gas kunnen gaan, want mevrouw vond dat ik de mistlichtjes beter uit kan hebben in 't veld.

65 euro armer.

Helaas :(
Heb in de krant gelezen dat je ZONDER licht, die gasten in het donker nog al erg makkelijk weg kunt rijden...vooral na een overval.

Spijt me om te horen Riel...er sneuvelt dan NOG een flitspaal (met camera erin)

Hoe zit het dan met grootlicht Riel? Dat mag dan wel??? Je reed toch buiten de bebouwde kom...groot licht mag dan weer wel. Mistlampjes weer niet?
Bad Boy

MarcoG schreef:Bad Boy....betaal die fok bekeuring, en beloof jezelf dat je daarvoor iets terug doet.
Politieauto in de fik steken, flitspaal afbranden, camera van een mobiele flitser jatten en in een vijver flikkeren (of benzine erover en afbranden waar die mongool bij staat)...bedenk iets leuks.

En laat je vooral niets wijs maken door een impotente lul (ook hier op het forum te vinden) die je zegt dat je je netjes aan de regeltjes moet houden en al die andere bullshit. Want ik weet uit eigen ervaring dat je dan ook genaaid kan worden. Begrijp je woede...maar hou je in. Jou tijd komt nog wel. De politie houd zich niet aan de regels, moet je dus ook niet doen, maar wel goed uitkijken dat ze je niet pakken.

Begrijp dat er nu misschien een hoop kolder komt als antwoord op mijn post, maar daar heb ik mij al lang geleden overheen gezet.
Ik ga wel die zoveelste bekeuring betalen (nog 8 te gaan, hehe..), is niet erg!!! nou ja beetje, maar mij gaat erom dat het nooit zoveel kan zijn voor die boete, een beetje té vindt ik. Zeer zeker dat je ook kan worden genaaid als je rustig rijdt, ik wordt zelf achtervolgt tot aan me huis door hun, dan rijdt ik die X lekker relaxed, gordeltje om, muziekie erbij en dan nog, Ik begrijp dat echt niet, alsof wij criminelen zijn ofzo met een leuk bakkie, zo zie ik dat. Voor de rest heb ik schijt aan de politie, denken echt dat ze wat zijn. Maarja...... Houdt me wel in, hoor... :smoke: :p
cliors

Mistlampen mag je bijna nooit meer aan hebben. Kwam laatst van een meeting, weet je wel, stadslicht aan mistlampen aan, en zon vieze astra die me weer moet tegenhouden.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

was het mistig?
Keisuki

Nou als dat het niet was hadden ze gelijk, en'k ben ut niet snel met de slappe lul van de wet eens. Verstralers zijn nog erger die dingen staan nooit normaal afgesteld. Maar tegenwoordig is het ook allemaal xenon en da is het verblindendste van al, z'n oud renaultje moeten ze niet zo moeilijk om doen. :wink:
turbo powerrrrrrrr
Riël
Über-Spammer

En terecht.

Regels zijn regels, en mensen die nu NOG een boete krijgen voor mistlampen zijn het toch echt zelf schuld. Uit laten, niet achteraf gaan klagen. Super irri die mistlampen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
cliors

Zo oud is mijn RS niet, maar ze pakken tegenwoordig iedereen die bij een meeting staat of er weg rijd. Raambanden die te groot volgens hun zijn, uitlaten die te veel herrie maken maakt niet uit tegenwoordig. En nou was ik wel een heel makkelijk doelwit natuurlijk.
En ho ho ik klaag niet, want ik weet dondersgoed dat het niet mag
pierre

mistlampen van een 5gt turbo geven nauwelijks licht, typisch gevalletje van zich onwijs vervelende agenten, en dat natuurlijk in de vroege uurtjes, maar dan slaap ik bijna altijd.
Keisuki

@cliors,

Bedoelde ook de gtt met oud renaultje want idd z'n rs heeft wel irri mistlampen en ik zou wel klagen hoor doe ik altijd bij een boete.
turbo powerrrrrrrr
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

cliors schreef:Zo oud is mijn RS niet, maar ze pakken tegenwoordig iedereen die bij een meeting staat of er weg rijd. Raambanden die te groot volgens hun zijn, uitlaten die te veel herrie maken maakt niet uit tegenwoordig. En nou was ik wel een heel makkelijk doelwit natuurlijk.
En ho ho ik klaag niet, want ik weet dondersgoed dat het niet mag
je klaagt wel, en als je naar een meeting toegaat, moet je zowieso nooit mistlampen aandoen.

en iedereen pakken bij een meeting??? dacht het niet, ik ben op verscheidene geweest, onder andere sontplein in Groningen, waar nogal wat politie staat, maar aangehouden ben ik nooit.
Kwestie van aan regels houden, als je normaal gedraagt daar, doen ze je weinig
Keisuki

Ook nog nooit gehad, Sontplein wordt wel steeds strenger (wijk er tegenover klaagt over geluidsoverlast) maar idd die jongens houden zich niet aan de regels, die undercarlights zijn ze wel happig op
turbo powerrrrrrrr
Haas
Car: Megane RS

daarbij komt, je weet dat ze er niet voor jan l*l staan, dus pas je gewoon ff aan, die ene minuut dat je komt of vertrekt. Ff wat minder gas, lampen normaal, muziek net keihard, geef ze gewoon geen kans..

:)
Plaats reactie