Startmotor bescherming

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
tyberium
Contacteer:

Ik ben nu al binnen 2 jaar aan m'n 2e startmotor toe omdat het relais te warm wordt tijdens het rijden. hierdoor start deze niet (geen tik/geen stroom) als ie warm is. Wacht ik 20 minuten, start ie zonder problemen. Is hier iets tegen te doen? Goede beschermkap ofzo?

Alle bekabeling (massa/stuurdraad etc) is reeds vervangen.
5gt8vturbo

je kan bij renaultt een startmoter hitte schild halen waardoor hij minder snel warm wordt deze kost iets van 30 euro geloof ik (2 jaar geleden dan)
Gerard race GT

Orgineel zit er een hitteschildje tussen je uitlaatspruitstuk en startmotor, check of deze nog aanwezig is, zo niet dan weet je gelijk de oorzaak.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ben in 8 jaar momenteel aan startmotor 6 bezig, blijft een zwak punt.
Het hitteschild zit er bij mij gewoon op.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
5gt8vturbo

is het dan geen idee om er een lucht koeling op te zetten? een dikke flexibele slang van voor recht op je startmotor :~ ?

ik heb het namelijk ook op mijn turbo gedaan en die koelt nu ook een stuk meer af! waardoor hij niet meer zo kersen rood wordt (hij wordt nog wel gloeiend heet) maar hij blijft wel een stuk langer heel!
tyberium
Contacteer:

Net wat Chris zegt...zo'n stukkie alufolie beschermt niet echt. Moet toch iets beters tevinden zijn. Reichhard had ook iets duurzamers voor de turbo:

http://reichhard-motorsport.com/catalog ... cts_id=220
Plaats reactie