ik heb een 1.4 S 80 pk clio phase 1 wil harder. na een beetje rondgekeken te hebben bedacht ik me dat het misschien mogelijk is om een GTT blok (een GOED gttblok) over te bouwen naar mijn clio.
Voordat iemand reageerd, ik heb vrij weinig ervaring hiermee ik wil gewoon weten is het mogelijk, en zo ja wat moet er allemaal worden aangepast.
1.4 GTT blok @ clio wat komt er bij kijken?
Het is mogelijk, en al es gedaan binnen de club, moet je even zoeken maar er moet ergens een project topic op et forum staan!
*edit* there you have it:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=8457
Niet veel meer van deze jongen gehoord tho
*edit* there you have it:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=8457
Niet veel meer van deze jongen gehoord tho
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Zoek maar op Hitman. En hij heeft het idd voor elkaar gekregen om het aan de gang te krijgen. maar het heeft heeeeel veeeeel moeite gekost. En nu nog is ie niet helemaal 100%, maar dat ligt aan de bouwer zelf.Marcel B. schreef:Het is mogelijk, en al es gedaan binnen de club, moet je even zoeken maar er moet ergens een project topic op et forum staan!
Deze auto stond laatst te koop trouwens. En volgens mij heeft ie hem ng niet verkocht.
GR.Frits
-
- Berichten: 997
- Lid geworden op: za 13 apr 2002 0:00
- Locatie: nijverdal
- Contacteer:
bij een 16v blok moet je ook alles overbouwen.
een bij een turbo blijf het een 1.4.
een bij een turbo blijf het een 1.4.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
volgens mij kan je hem beter inruilen 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Idd als je niet handig bent kun je sowieso nooit goedkoper uit zijn.
Of je moet echt handig zijn + veel tijd hebben.
16v blok moet je gewoon kopen met complete 16v eromheen, enige wat nog wel simpel te doen is en relatief goedkoop:
RSi motortje erin hangen. Toch weer 110pk standaard en zo maak je er een echte 'sleeper' van. Vergis je overigens niet, dit doet nauwelijks onder aan de 16v.
Of je moet echt handig zijn + veel tijd hebben.
16v blok moet je gewoon kopen met complete 16v eromheen, enige wat nog wel simpel te doen is en relatief goedkoop:
RSi motortje erin hangen. Toch weer 110pk standaard en zo maak je er een echte 'sleeper' van. Vergis je overigens niet, dit doet nauwelijks onder aan de 16v.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik ben blij dat ik een monteur heb
anders kon ik nooit vier voertuigen bezitten en drie projecten doen
derde gaat hopenlijk snel beginnen
een megane turboblok in een vijfje
eat my dust all porsjes


derde gaat hopenlijk snel beginnen
een megane turboblok in een vijfje














eat my dust all porsjes





Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
gaat voorlopig niet door
hij heeft geen tijd, kutzooi



hij heeft geen tijd, kutzooi
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
oke
de plannen voor het motorblok zijn al wat concreter:) het wordt of een 16V of een 1.4 GTT blok, nu moet ik nog zo'n blok zien te vinden en een of meerdere hobbyisten die mij zouden willen helpen met het overbouwen
wat levert het op?
-gratis bier
-eventueel een vergoeding in goed overleg
-een hoop lol
wie oh wie wil mij helpen
waarom dit en niet een williams of 16V kopen?
Simpel: deze auto is gewoon mooi, ik weet dat alles eraan recht is en goed werkt. en als het goed gaat kan het goedkoper dan een williams kopen oid. dan zou ik me eigen auto weer moeten verkopen etc etc


-gratis bier
-eventueel een vergoeding in goed overleg
-een hoop lol
wie oh wie wil mij helpen

waarom dit en niet een williams of 16V kopen?
Simpel: deze auto is gewoon mooi, ik weet dat alles eraan recht is en goed werkt. en als het goed gaat kan het goedkoper dan een williams kopen oid. dan zou ik me eigen auto weer moeten verkopen etc etc
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
waarom niet gelijk een 2 liter rsi blok erin
lekkere moderne techniek met weinig problemen??
lekkere moderne techniek met weinig problemen??
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
er staat er een op marktplaats
ik ben bij die jongen geweest, mooie motor
moet nog een ecu bij van 300 euro en een kabelboom rond de 400 euro
blok vraagt die 2950 voor
bij mij ging het niet door omdat mijn maatje voorlopig geen tijd heeft
en zelf kan ik het niet
ik ben bij die jongen geweest, mooie motor
moet nog een ecu bij van 300 euro en een kabelboom rond de 400 euro
blok vraagt die 2950 voor
bij mij ging het niet door omdat mijn maatje voorlopig geen tijd heeft


en zelf kan ik het niet
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ja wat is veel heeft 225 pk enkan zonder problemen naar 245 pk en is nieuw 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
1.8 toch?Luco/Alpine-racer schreef:waarom niet gelijk een 2 liter rsi blok erin
lekkere moderne techniek met weinig problemen??
RSi motor is wel een aanrader. Maar, het bestaat dus al, een clio RSi.
Een nieuwe gtturbomotor kost 1100 euro en is nog wel te bestellen. GTTurbo is ook erg leuk. Een goede tweedehandsje is voor veel minder ook zeker wel te vinden.
Als ík moest kiezen ging ik voor de fun van de gtt motor. Kun je nog veel leuke dingen mee doen, dumpvalve, spelen met de druk etc. Plus je hebt veel minder electronica waar je je bij de ombouw druk om moet maken.
Qua betrouwbaarheid geef ik ze allebei een

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ja sorry elke keer zet ik die i er weer achter
stom


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Zoek een 16v of willie met schade en bouw alles over. Dan ben je het makkelijkste klaar. bij een GTT blok moet behoorlijk veel aangepast worden. En het is gedaan. maar heeft ook lang genoeg geduurt.
P.s. De auto van Tom (hitman) met 16v look en turbo blok staat nog steeds te koop. Evt. PM voor meer gegeven.
P.s. De auto van Tom (hitman) met 16v look en turbo blok staat nog steeds te koop. Evt. PM voor meer gegeven.
Project: GTT Blue Sport
goeie sig frits 

Immer wieder die verdammte Holländer
nee die andere natuurlijk
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Kreeg ik ook via. via. maar ik vond hem zo goed dat ik hem ook hier maar gepost heb-Ray- schreef:nee die andere natuurlijk

Project: GTT Blue Sport
Kun je veel beter je clio verkopen en een 16v kopen, dit is dan zo omslachtig, en dan heb je het ook nét niet.Frits schreef:Zoek een 16v of willie met schade en bouw alles over. Dan ben je het makkelijkste klaar.
Ik kan me niet voorstellen dat een gtt motor lastiger is om te bouwen dan een 16v motor. Wat is daar zo lastig aan dan?
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: ma 4 apr 2005 17:04
zou graag wat meer info willen want ik ga van de week beginnen met een gtt blokje in mijn clio 1.2 te zetten oud type heb de auto net voorzien van nieuwe bumpers skirts en velgen en verlaging en helemaal over gespoten en nu ging het 1.2 blokje vandaag kapot en heb nog een gtt staan dus die moet er dan maar in