renault 4 AT-houdt in bij 4000rpm

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
cees de borst

hallo,
ik heb inmiddels een AT blok in mijn r4 hangen.
nu wil alleen het feit dat de motor bij 4000rpm inhoudt en gaat stotteren en af en toe een knal geeft uit de uitlaat.
dus bij 140km/u houdt het op de motor wil nog wel maar hij wil niet zegmaar... :(

nu had ik dus een paar vraagjes:

-de ontstekingsvervroeging moet op de druk zijde aangesloten worden
toch. dus na de turbo?
- kan de ontstekingsvervroeging kapot zijn? tot 4000rpm niets aan de hand.
-ik moet nog wel even kijken of er geen overtollige benzine in mijn aanzuigbuis en drukbuis staan.welke bij 4000 rpm wordt meegezogen ofzo?
- zou mij ontsteking te laat staan?

alvast bedankt
cees
Michel S.
Contacteer:

Kan vanalles zijn. ZOwel onsteking als benzinetoevoer.

Je onstekingsmodule moet normaal gesproken achter je gasklep zitten. Zo kan die en bijna vacuum meten en overdruk.

Controleer je benzinetoevoer eens. Er is nog iemand hier op het forum met bijna hetzelfde probleem. 80% gaat uit van een benzine toevoer probleem. Pomp moet genoeg benzine leveren en ook genoeg druk. Kan zijn dat je een defecte benzinedruk regelaar hebt of een verstopt benzine filter, of een rotte pomp etc etc. Makkelijkste is even slang los. Benzine relais doorverbinden en opbrengst vergelijken met de opgegeven waarden. Dan heb je tenminste al iets van gegevens waar je dan mee verder kunt.

succes
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

volgens mij krijgt hij/zij teweinig benzine ,,,heb je benz: aanvoer nog orgineel ,,,,dus de leidingen van de tank naar pompje?????????
cees de borst

heb het voor 99% gevonden denk ik, de sensor op het vliegwiel voor de ontsteking.
de afstand is waarschijnlijk te groot, al een paar keer dichterbij deduwd en dat had een positief effect. nu nog een keertje goed fixen.
die sensor heb ik zelf moeten positioneren enzo, dus het zou goed kunnen.

nu trekt ie tenminste beter door, red. spinnende banden in zijn 2...bij 60-70 km/u >-)
cees
Plaats reactie