Ik wil zo snel mogelijk mijn wiellagers voor vervangen, heeft iemand voor mij de lagers/of lagernummers en nog wat tips eer ik begin???
Alvast bedankt, Jeof
Heb gebruikte wiellagers voor je...
Laatst gewijzigd door jetab op do 23 okt 2014 9:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je ze zelf vervangen ? Heb je een pers ?
Zo niet dan kan je het beter laten doen. Want zo makkelijk als in alle boekjes staat gaat het niet. Er staat altijd: druk of tik het lager uit de fusee. Ja, met een hamer van een kilo of 100 zeker ! Ik demonteer altijd zelf de fusee en laat dan het lager (nieuw !) erin persen bij de zaak waar ik ook de lagers koop. Kost haast niks extra en scheelt een hoop geklooi.
Zo niet dan kan je het beter laten doen. Want zo makkelijk als in alle boekjes staat gaat het niet. Er staat altijd: druk of tik het lager uit de fusee. Ja, met een hamer van een kilo of 100 zeker ! Ik demonteer altijd zelf de fusee en laat dan het lager (nieuw !) erin persen bij de zaak waar ik ook de lagers koop. Kost haast niks extra en scheelt een hoop geklooi.
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Tip 1
Denk om je vingers (maar ja, da's meestal)
Tip 2
Kijk of je die dingen ergens d'r in kunt laten persen
Denk om je vingers (maar ja, da's meestal)
Tip 2
Kijk of je die dingen ergens d'r in kunt laten persen
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
ja lijkt mij ook dat je dat beter kunt laten doen bij een garage , ik heb dat ook laten doen en de prijs valt reuze mee ,deze moeten er namelijk ingeperst worden ,lijkt me niet dat het echt lukt met een hammer,lol, groetjes marco
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
ik ben het wel eens met jullie. Maar het gaat absoluut wel zelf. Tipje van mij, Neem een brander en verwarmmen die hap warmte zet metaal uit en het lager valt er vanzelf uit (je moet dan nog wel een beetje vrotten maar hij komt er wel makkelijk uit)
Maar het beste is om inderdaad bij een garage effe die dingen er in te laten persen.
Maar het beste is om inderdaad bij een garage effe die dingen er in te laten persen.
TIP koop nieuwe wat je pers ze gehijt kapot en zo duur zijn ze niet F130,- per stuk exc. montage wat als er 1 kapot is ben je een stuk duurder uit en voor de APK moeten ze goed zijn dus geen speling en je mag ze niet horen
hoi,
hoi,
Ik heb nog wel een set achtertwiellagers !
Maar ja daar heb jij niks aan.
Maar misschien iemand anders, zit nieuw in doos zo bij de Renault dealer vandaan.
Maar ja daar heb jij niks aan.
Maar misschien iemand anders, zit nieuw in doos zo bij de Renault dealer vandaan.
Ok, was gisteren fff aan het rijden en het geluid rechts voor wordt steeds erger,
En als je snel naar rechts stuurt is het weer over, Tino zei ook al dat het een wiellager was,
en na nadere inspectie zit er zo'n 0,8 mm speling op, en dat is volgens mij niet echt best.
volgende week maar eens even (laten) vervangen,
gewoon een nieuw lager gebruiken he?
kosten ?
En als je snel naar rechts stuurt is het weer over, Tino zei ook al dat het een wiellager was,
en na nadere inspectie zit er zo'n 0,8 mm speling op, en dat is volgens mij niet echt best.
volgende week maar eens even (laten) vervangen,
gewoon een nieuw lager gebruiken he?
kosten ?
Ik zou toch eerder opteren voor een gebruikt lager (van jetab bijvoorbeeld), het bespaart je heel wat werk (of geld als je het laat doen)!
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: za 20 okt 2001 0:00
- Locatie: Oudenbosch ( NL )
ik kan het mooi zelf doen op de zaak maar ik zou geen risico nemen met gebruikte lagers ik zou er gewoon nieuwe op zetten 

----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Koop ze nieuw!! Dat scheelt een hoop werk. Ik moet deze week ook weer een wiellager vervangen. Dat is al de derde keer in 1.5 jaar. De eerste keer zat het nieuwe lager te ruim in de fusee. Ik heb toen maar een andere fusee van de sloop gehaald. Dit om wat geld te besparen en de auto ook weer sneller rijdbaar te hebben. Met als resultaat dat ik er nu weer een nieuw lager in moet zetten.
BTW: ik voel alleen geen speling in het wiel. Wel hoor je hem en stopt het geluid ook als ik een ruk naar links geef. Oftewel is het het linker lager of zou het ook nog de aandrijfas kunnen zijn ?
BTW: ik voel alleen geen speling in het wiel. Wel hoor je hem en stopt het geluid ook als ik een ruk naar links geef. Oftewel is het het linker lager of zou het ook nog de aandrijfas kunnen zijn ?
-
- Berichten: 854
- Lid geworden op: za 20 okt 2001 0:00
- Locatie: Oudenbosch ( NL )
een aandrijf as maakt een knokend geluid en juist in een bocht wordt dat erger 
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
-
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
- Locatie: Waskemeer Friesland
hee heer TAKKIE waarom doe je het niet zelf , das toch veel leerzamer??
Tuurlijk, is leerzamer, maar een lager van 120 piek verneuken vind ik net iets te kostbaar, ik ga natuurlijk wel helpen, zodat ik het de volgende keer zelf kan doen.
Arjen, heb je er al eens schoon vet in gedaan en hem even schoongemaakt? is even een ###klusje, maar misschien is het vet gewoon uit je lagers gekomen omdat het eens te warm is geworden ofzo. Het standaard vet is toch al van dat slappe spul....
Ik wist niet dat je er er nog vet in kon doen. Ik dacht dat het geheel dichte lagers waren, of zit er nog een kunstof afdichtring op ? Eigenlijk wil ik als ik alles toch los heb, meteen het zekere voor het onzekere nemen en het lager vervangen. Zo meteen doe ik er vet in en blijft ie lawaai maken. Dan kan ik de boel weer loshalen. Het is dan wel niet extreem veel werk, maar wel een %$%^#%werk, zeker buiten in weer en wind.
Je kan ze openmaken om het vet te vervangen inderdaad. In de standaard nieuwe lagers zit van dat witte vet wat als het warm word zo wegloopt het lager uit. Het is een ###klus om te vervangen, maar ja.....
Voor normaal straatgebruik heb je trouwens geen probleem met het normale vet hoor.
Voor normaal straatgebruik heb je trouwens geen probleem met het normale vet hoor.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
sorry het is ff offtopic maar ik kan je anders ff niet berijken tijn..On 2002-02-03 17:18, Tijn
wrote:
koplampen..
maar ik heb die lampen maar doe ze niet weg

maar we praten nog wel een keer verder als ik je wel een mailtje kan sturen of op een meeting zie.. Greetz maik.
ps:sorry voor de offtopic
Helaas reden de bussen naar school niet en moest ik vol tegenzin (NOT) dat lager maar eens gaan vervangen. Gelukkig kon ik een brug gebruiken en dat maakt alles een stuk makkelijker. Het was de eerste keer dat ik een lager heb vervangen en het heeft me toch wel 2,5 uur gekost, gelukkig ging alles redelijk makkelijk los. Het lager heb ik even door een monteur er in laten persen. Dat was zo gebeurd.
De monteur zei dat ik net op tijd was, het lager was er erg slecht aan toe.
Maar wat een rust heb je nu in de auto zeg, geen gerommel in het vooronder meer.
Al met al een productieve dag geweest, kosten 30,- en 2,5 uur zweten.
De monteur zei dat ik net op tijd was, het lager was er erg slecht aan toe.
Maar wat een rust heb je nu in de auto zeg, geen gerommel in het vooronder meer.

Al met al een productieve dag geweest, kosten 30,- en 2,5 uur zweten.
