waterpomp kaduuk en distributie??

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
Haas
Car: Megane RS

De twingo van me zus (bj 98 ) is vd week bij APK afgekeurd onder ander op kapotte waterpomp en remmerij. Schijven en blokken voor waren nodig, dus vervangen. Nu hebben ze ook de waterpomp vervangen, niet zo raar natuurlijk, maar ook de complete distibutie incl spanrol e.d. Is dit normaal? riempje zat er krap een jaar op.. :s
Calle

~Haas~ schreef:De twingo van me zus (bj 98 ) is vd week bij APK afgekeurd onder ander op kapotte waterpomp en remmerij. Schijven en blokken voor waren nodig, dus vervangen. Nu hebben ze ook de waterpomp vervangen, niet zo raar natuurlijk, maar ook de complete distibutie incl spanrol e.d. Is dit normaal? riempje zat er krap een jaar op.. :s
hangt er een beetje vanaf welk blok erin ligt, bij een D en E blok wordt de waterpomp rechtstreeks door de distributieriem aangedreven. Hem vervangen (en vooral de dure spanrollen) is alleen nodig als er mogelijke schade is, maar de riem moet er wel voor af.
Haas

riem terugplaatsen is geen optie??

Heb de riem zelf ook niet gezien, kan me voostellen dat koelvloeistof de riem heeft vernaggeld???
Haas

:up:
Calle

Riem terugplaatsen kan wel, maar dan moet hij er wel netjes af zijn gekomen en geen schade vertonen of oliesporen opzitten. Als ze ook nog de spanrol vervangen hebben dan was het misschien nodig. Als die riem er maar net opzit zou ik het wel durven om hem terug te zetten. Vraag in ieder geval bij dit soort reparaties altijd om de oude onderdelen, ze kunnen een hoop zeggen, maar ik zou wel willen zien dat het ook echt nodig was. Die spanrol is nog duurder dan de riem en gaat ook langer mee.

Kijk ook eens of toen de vorige keer de riem vervangen is de span en geleiderol ook vervangen zijn. Als dat zo is hebben ze je genaaid, die dingen gaan zo 150k km mee.
Remco_Rs
Contacteer:

Inderdaad ligt er helemaal aan,gezien het bouwjaar van de auto zou hij in theorie in 2003 vervangen moeten zijn. of hij moet al eerder aan de 120000km zijn gekomen,maardat lijkt mij stug.Dus stel dat hij dus in 2003 vervangen is ,vindt ik het niet zo raar dat ze de riem nu hebben vervangen .
crazy ass clio

bij renault zijn de voorschriften dat er geen riem terug gemonteerd mag worden als deze al gemonteerd zat ! ivm garantie

maar zelf had ik de riem ook mee vervangen span en looprol had ik waarschijnlijk niet gedaan

en ja renault is duur maar dat wisten we al
Plaats reactie