Lek stroom welke en hou?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
J. Reekers
Contacteer:

Ben vandaag bezig geweest in mijn clio Williams met het uit zoeken waar het zo'n beetje kan zitten. Heb uit gevonden dat over 2 zekeringen nog wel wat ampere's door gaan. Dat is bij de zekeringkastje in de auto en dat is dan de meest linkse zekeing (rechthoekig lampje)daar gaat een 24,6mA door en bij de zekering er naast (renault teken) gaat er 33,5mA door heen Nu is waar het klokje op zit ook wat ampere's door heen gaan van 8,5mA maar dat is nog wel logies. Nou is mijn vraag waar zijn deze zekeringen voor en hoeveel ampere mag er door heen lopen en kan iemand mij een schema er bij doe?
rico1047

er mag met alle verbruiker uit maximaal 0.03amp lopen
J. Reekers
Contacteer:

Ja dat wist ik al ik neem aan dat je ook weet dat dat het zelfde is als 30mA. Ik heb de toeter van het allarm er al uit gehaald want daar was de accu ook van defect en die nam ook nog een ongeveer 20mA extra af. maar wat is de rest en waar moet ik zoeken?
rico1047

je moet de ampere meter tussen - pool inleggen en dan 1 voor 1 zekeringen en relais gaan trekken
en85 mili amp is teveel voor een klokje
heb je acheraf dingen ingebouwd? carkit ofzo
J. Reekers
Contacteer:

Dat heb ik ook gedaan maar het is 8,5 mili ampere en volgens mij zit er verder niets achter. maar denk dat ik me daar niet te veel zorgen voor hoef te maken maar denk dat het aan de meest linkse zekering ligt maar weet niet waar deze voor is want denk dat die met het renault teken van het alarm is.
rico1047

volgens mij is die van je interieur er zit geen origineel alarm in een clio heb je geen instructieboekje
heb je al wat relais getrokken en er zit ook nog een zekeringkast onder de parafan
J. Reekers
Contacteer:

Ben er nog steeds niet achter waar het zit maar weet imand hou en waar ik aan een goed schema kan komen waar ook duidelijk op staat wat wat is en waar heen gaat?
djerikp
Contacteer:

Ik heb er verder geen verstand van, heb wel een ATH (van kluwer) op mijn computer staan met gegevens over de clio tussen bj 1991 en 1993... Ik weet niet of de williams uit die periode is?

Er zitten tevens volledige schema's in over de electrische installatie (stuk of 4 uitgebreide schema's, in een groot formaat, hij past in ieder geval niet op mijn scherm en draai toch een reso. van 1600x1200 redelijk groot dus).

Er wordt het volgende gezegt over het zekeringskastje onder je dashboard:
[img]http://members.chello.nl/h.poelhuis/clio_zekering.jpg[/img]
1 30 A Ruitbediening rechts
2 15 A ABS
3 30 A Ruitbediening links
4 20 A Stoelverwarming
5 15 A Binnenverlichting, radio, alarm
6 30 A Stroomonderbreking
7 10 A Klokje, verlichting, bagageruimte, regeleenheid inspuiting
8 15 A Ruitewisser voor
9 15 A Aansteker, achterruitewisser, vergeten verlichting
10 10 A Stoplichten, instrumentenpaneel
11 Niet in gebruik
12 20 A Portiervergrendeling, spiegelverstelling
13 20 A Achterruitverwarming, spiegelverwarming
14 10 A rustcontact ruitewisser voor
15 Caravanaansluiting
16 10 A Knipperautomaat
17 10 A Mistachterlicht
18 10 A Markeringslichten links
19 10 A Markeringslichten rechts
20 Niet in gebruik
21 20 A Verwarming
22 10 A Radio, alarm

Er staat ook nog wat beschreven of het zekeringkastje in 'de motor ruimte'... maar ik neem aan dat je deze niet nodig hebt...

Als je die schema's wilt hebben, moet je maar ffen mailen of een pm geven, dan zal ik ze ffe voor je uit dat proggie zien te rippen (zijn geen standaard jpgjes)
Plaats reactie