Beste twingo rijders, ik zit met het volgende probleem: De verlichting van mijn kilometerteller werkt perfect, totdat ik mijn verlichting aanzet. Dan wordt de verlichting van het dashboard zo zwak dat ik hem niet meer kan lezen (dit is toch wel prettig met alle snelheids controles van tegenwoordig).
Volgens de plaatselijke renault dealer waren de lampjes defect (leek mij stug) dus deze vervangen, maar het probleem is nog niet opgelost. De volgende mogelijkheden die de renault dealer gaf zijn:
Instrumenten paneel vervangen, en als dat niet werkt de schakelaar in de stuurkolom vervangen. maar dit wordt een zeer duur grapje (+/- 500 euro) voor een beetje verlichting.
Weet iemand misschien wat het probleem is?
alvast bedankt.
Hellup: Dashboard verlichting Twingo
Nee,
de twingo heeft een digitaal dashboard. Als je de verlichting inschakeld dimt automatisch de interieur verlichting van het dashboard. voorheen ging dit goed, maar nu wordt het display dusdanig gedimt dat ik hem niet meer kan lezen.
de twingo heeft een digitaal dashboard. Als je de verlichting inschakeld dimt automatisch de interieur verlichting van het dashboard. voorheen ging dit goed, maar nu wordt het display dusdanig gedimt dat ik hem niet meer kan lezen.
-
klinkt haast alsof doordat je meer dingen aanzet, de stroom toevoer naar het dahsboard verminderd...
Geen idee hoe het zou kunnen.
Geen idee hoe het zou kunnen.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
De achtergrond verlichting reageert alleen als ik de verlichting aanzet, dus niet op de aanjager, claxon, gevarenlichten enz.
Naar mijn idee heeft het iets te maken met de dimmer schakeling, maar ik weet niet waar deze zit (in de schakelaar of in het instrumenten paneel)
Naar mijn idee heeft het iets te maken met de dimmer schakeling, maar ik weet niet waar deze zit (in de schakelaar of in het instrumenten paneel)
-
- Contacteer:
Het is een kwaaltje van de twingo. Bij mij is het op het moment ook erg slecht te lezen, vraag me idd ook af waardoor het nou precies komt?!
Idd, is een bekend "probleempje" bij de Twingo's...
Oplossing 1: Verlichting uitlaten
Oplossing 2: DEZE LINK KLIKKEN(KLIK) --> Project & Information pages -->
Speedometer display illumination - preventing dimming of the light in the speedometer
Hier kun je precies lezen wat je moet doen, om dit te voorkomen
Succes

Oplossing 1: Verlichting uitlaten

Oplossing 2: DEZE LINK KLIKKEN(KLIK) --> Project & Information pages -->
Speedometer display illumination - preventing dimming of the light in the speedometer
Hier kun je precies lezen wat je moet doen, om dit te voorkomen

Succes