Hybride turbo

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

Als je nou eens geld over hebt, en je wil je GTT toch wel iets sneller, is een hybride turbo dan iets?

Zoiets bijvoorbeeld: http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=38

Als je dit leest klinkt het toch wel heel erg leuk...! :D

Iemand ervaring mee?
Wat moet je allemaal aanpassen aan je blok zodat je er deze turbo op kan zetten (en dat ie ook nog eens goed loopt!)
De prijs van de turbo vind ik relatief nog wel meevallen als je kijkt wat een gereviseerde turbo kost.
Maar eens goed gaan sparen dan! :D
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Met alleen die turbo ben je er niet.

Je zal ook echt wat aan je oliepomp, carburateur etc moeten gaan doen, alsmede wat slangen vervangen door fatsoenlijke samco's, betere klemmen en naar mijn mening ook een FMIC. Allicht kan een oliekoeler ook geen kwaad.

grtz Jiggy
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Ik persoonlijk heb in de planning staan om eerst de rest van de auto wat te verbeteren en als laatste aan een hybride turbo te denken...

Dus eerst...

Dumpvalve
Betere Intercooler
Samco/SFS-slangen
Dikkere downpipe met uitlaat
Oliekoeler
En misschien een group A carb.

Om er meteen een dikkere turbo op te zetten kan een tijd goed gaan, maar kan ook direct heel erg fout gaan :P
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

FMIC?? Wat is dat dan? Ben nog niet zo bekend met mijn GTT...

Carburateur, slangen en klemmen had ik wel verwacht, maar hoeft er inwendig niks aan te gebeuren? Sterkere aandrijfassen of zo?
Wil de motor wel laten reviseren en dan meteen van de gelegenheid gebruik maken om er race zuigers in te zetten :D
Wordt wel even sparen maar het hoeft niet allemaal ineens.
Eerst de zuigers en reviseren en na een tijdje de turbo onder handen nemen... :worship:
Dumpvalve komt er aan, bleedvalve zit er al op.
Eerst "even" wat zwaardere koppelingsplaten er in want deze zijn niet zo goed meer...

Weet iemand een goeie Renault tuner?
En evt de/een site? Ken K-tec al maar dat is weer aan de andere kant van het kanaal...
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Front Mount InterCooler
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

Bedankt voor de snelle reactie, maar
http://www.mbcarperformance.nl/ doet het bij mij niet...

En is het het beste om die IC voor de auto te bevestigen?
(ok, domme vraag, is verder ook niet echt veel plaats meer he...)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

http://www.mbcarperformance.com

Sorry!

Sja een front Mount ( vooraan bevestigd) monteer je inderdaad op je front :p

maar tis moeilijker als het klinkt, doe maar eens een search op FMIC
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

Hee, dat is een goeie! Super!

Die ga ik meteen maar eens héél goed bekijken.
Kijken wat voor adviezen ze daar geven.

En zal ook maar eens searchen...

Bedankt sponsor!! :worship:
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

De meest bekende leveranciers van de spullen die jij zoekt zijn toch wel K-Tec en BBperformance, beiden uit de UK.
Spullen van BBperformance kun je in NL krijgen via MBcarperformance, spullen van K-Tec via JLtuning.

Als je wat meer into deze spullen bent is het ook een optie gewoon zelf op zoek te gaan, de intercoolers van K-Tec kost bijna het dubbele van (bijna) hetzelfde model van Forge. Zo ook met turbo's slangen etc.

grtz Jiggy

p.s. gelijk die bleedervalve wegdonderen :D
Turbo Marco
Berichten: 306
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
Locatie: Arnhem

Wat voegen die samco slangen dan toe ??

En een vooraan gemonteerde interkoeler is nou niet echt nodig als je met een hogere boost wil gaan rijden :lol: ,sommige mensen doen net alsof de orginele interkoeler in de koffer gemonteerd is :p
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Turbo Marco schreef:Wat voegen die samco slangen dan toe ??

En een vooraan gemonteerde interkoeler is nou niet echt nodig als je met een hogere boost wil gaan rijden :lol: ,sommige mensen doen net alsof de orginele interkoeler in de koffer gemonteerd is :p
Nee, maar de originele intercooler is stromings technisch niet bepaald optimaal, wat nog best wat druk verlies oplevert en de plastic kappen hebben de neiging om bij drukken van 1 bar en hoger eraf te knallen...
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

en volgens mij kan je met een fmic ook niet mee normaal parkeren een trek haak zit er zo doorheen! volgens mij kan je beter een dikker ic nemen

of is een fmic het einde dat hij van af dan in de schuur moet blijven? :p
Plaats reactie