ik heb dus ee vraag kan je dit zelf maken en zijn der ook bouwtekeningen van heb al gesearched maar kon de downloads niet openen kan iemand ze misch. in dit topic zetten
groetjes bleedvalve
dumpvalve zelfbouwen
het zou misschien wel kunnen als je veel beschikking hebt over apparaten, materialen enz, maar ik gok dat het veel goedkoper zal zijn er gewoon een te kopen. Bovendien zou ik die ook op een betere werking schatten, zonder je daarmee te beledigen.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Waarom het wiel zelf uitvinden? het is voor een redelijke prijs wel te koop.
je zou het zelf kúnnen maken, maar veel moeite voor weinig resultaat
je zou het zelf kúnnen maken, maar veel moeite voor weinig resultaat
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Het is zeker geod zelf te doen. PM Michel eens, hij heeft tekeningen, misschien wil ie ze met je delen.
Een draaibank en een staafje aluminium en een staafje pvc, en je bouwt je eigen bayleys!
Scheelt je zo een dikke 100 euro en je hebt 't zelf gemaakt
Een draaibank en een staafje aluminium en een staafje pvc, en je bouwt je eigen bayleys!

Het is zeker geod zelf te doen. PM Michel S. eens, hij heeft tekeningen, misschien wil ie ze met je delen.

-
oke we gaan et is proberen
lijkt me ook gewoon leuk om te maken en doet ie et niet ..... jammer dan zal wel leuk staan in me kast 

-
laatste????? membraam dus
lijkt me simpeler om een zuiger te maken
hoe fix je dan zo'n membraam???????

hoe fix je dan zo'n membraam???????
-
haHAha das een goeie
maakt het uit hoe lang de slang van je turboslang naar de dumpvalve is of niet (i.v.m. drukverlies)??????

Ik heb inderdaad ooit eens een baileys nagemaakt en alles op papier gezet. De kosten van deze dumpvalve gingen van 225 euro naar een euro of 40. Daar stopte je wat tijd in en VOILA.
De tekeningen staan hier: http://members.home.nl/gt.turbo/tekoop/
Let op, er kan ergens een fout in de tekening zitten(afgezien van dubbele maten en teveel lijntjes met waarden). Maar deze fout kom je bij het maken vanzelf tegen. Weet namelijk niet of ik die toen heb gecorrigeerd.
Dumpvalve deed het bij mij prima en heb er veel plezier van gehad.
greetz
De tekeningen staan hier: http://members.home.nl/gt.turbo/tekoop/
Let op, er kan ergens een fout in de tekening zitten(afgezien van dubbele maten en teveel lijntjes met waarden). Maar deze fout kom je bij het maken vanzelf tegen. Weet namelijk niet of ik die toen heb gecorrigeerd.
Dumpvalve deed het bij mij prima en heb er veel plezier van gehad.
greetz