Gallo,
Ik heb een probleem met mijn dump-valve. Als ik mijn gtt opentrek en echt goed openscheur dan moet de turbo druk opbouwen, en bij het overschakelen de druk die in het inlaatsysteem ontstaat laten ontsnappen. Nou komt het probleem. Bij het optrekken blijft de dump-valve openstaan en wil niet meer sluiten. Resultaat een hevig sissende renault 5 gtt die niet echt snel weg spuit. Ik heb een dubbel zuiger dump-valve en verhoogde turbodruk. Ik heb hem 3 keer schoon gemaakt en de vacuum slang gecontroleerd. Ik zou het echt niet meer weten maar misschien weet iemand anders het wel.
B.V.D.
Greetz the cat man
tja, ken 't ook niet echt. Maar als 't slangetje niet lek of verstopt is, dan zit 't in de valve zelf. Is ie te demonteren? Misschien is er toch iets beschadigd, of vuil.
Je kunt 't natuurlijk ook op een garantiegevalletje gooien.
Je kunt 't natuurlijk ook op een garantiegevalletje gooien.
rev it like a rental
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Zuigerdumpvalve, zit daar geen veer in (bij de mijne iig wel)? Misschien is de veer kapot of "uitgewerkt"
<font size=1>[ This message was edited by: Stefijn on 2001-10-10 00:04 ]</font>
<font size=1>[ This message was edited by: Stefijn on 2001-10-10 00:04 ]</font>
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Dat is inderdaad vaak. Zo ook bij de mijne, elke 2 maanden kon ik dat ding laten vervangen a 50 piek 
Vandaar dat ik hem heb laten vervangen door een zuigerdumpvalve, die heeft daar geen last van.
En als ik de 1e post lees dan zie ook staan dubbele zuigerdumpvalve (zonder membraam dus
)
<font size=1>[ This message was edited by: Stefijn on 2001-10-10 11:32 ]</font>

Vandaar dat ik hem heb laten vervangen door een zuigerdumpvalve, die heeft daar geen last van.
En als ik de 1e post lees dan zie ook staan dubbele zuigerdumpvalve (zonder membraam dus

<font size=1>[ This message was edited by: Stefijn on 2001-10-10 11:32 ]</font>