Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
catrinus

Gallo,

Ik heb een probleem met mijn dump-valve. Als ik mijn gtt opentrek en echt goed openscheur dan moet de turbo druk opbouwen, en bij het overschakelen de druk die in het inlaatsysteem ontstaat laten ontsnappen. Nou komt het probleem. Bij het optrekken blijft de dump-valve openstaan en wil niet meer sluiten. Resultaat een hevig sissende renault 5 gtt die niet echt snel weg spuit. Ik heb een dubbel zuiger dump-valve en verhoogde turbodruk. Ik heb hem 3 keer schoon gemaakt en de vacuum slang gecontroleerd. Ik zou het echt niet meer weten maar misschien weet iemand anders het wel.

B.V.D.

Greetz the cat man
There will be plenty of time to rest when your dead
catrinus

Help Is er niemand die mij kan helpen
Wouter.

Zou je wel willen helpen maar ik heb me nooit echt in zo'n ding verdiept dus zou ook de niet weten hoe hij precies werkt maar er zijn toch genoeg mensen hier die er ook mee rijden en dus weten hoe en wat
Menno

tja, ken 't ook niet echt. Maar als 't slangetje niet lek of verstopt is, dan zit 't in de valve zelf. Is ie te demonteren? Misschien is er toch iets beschadigd, of vuil.

Je kunt 't natuurlijk ook op een garantiegevalletje gooien.
rev it like a rental
Stefijn

Zuigerdumpvalve, zit daar geen veer in (bij de mijne iig wel)? Misschien is de veer kapot of "uitgewerkt"
<font size=1>[ This message was edited by: Stefijn on 2001-10-10 00:04 ]</font>
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

"vaak" is het membraampie in de zuiger kapot dat heb ik in ieder geval wel vaker gehoord het membraam is los te bestellen en er in te zetten.
Stefijn

Dat is inderdaad vaak. Zo ook bij de mijne, elke 2 maanden kon ik dat ding laten vervangen a 50 piek :sad:

Vandaar dat ik hem heb laten vervangen door een zuigerdumpvalve, die heeft daar geen last van.

En als ik de 1e post lees dan zie ook staan dubbele zuigerdumpvalve (zonder membraam dus :smile: )
<font size=1>[ This message was edited by: Stefijn on 2001-10-10 11:32 ]</font>
Plaats reactie