Sinds een week heeft mijn vriendin der Clio 16V een brommend geluid.
Het is duidelijk te horen links voor maar het is weer weg als je een heel klein beetje naar rechts stuurt.
En het is er weer dubbel zo hard als je en klein beetje naar links stuurt.
Dit kan je gewoon op de snelweg horen en hoef dus echt niet veel te sturen, gewoon een paar mm naar rechts en het is weer weg?
Ik zou zeggen linker wiellager ?
Maar ik heb deze gisteren vervangen met een ander fuseestuk met wiellager. En ik ga niet geloven dat dit wiellager ook kapot is.
Wie o wie heeft de tip !
Brommend geluid
Kijk dan even of je iets vreemds ziet.
bij mij was t t wiellager idd....
Kapotte wiellagers maken meestal meer lawaai als er minder belasting opkomt, dus bij een bocht naar links lawaai toename -> lager aan bestuurderszijde het probleem, bocht naar rechts -> passagierszijde.
Natuurlijk geldt dit alleen voor links gestuurde autos, om de wijsneuzen voor te zijn
.
Natuurlijk geldt dit alleen voor links gestuurde autos, om de wijsneuzen voor te zijn

Zo denk ik dus ook.
Maar ik heb het lager vervangen (met een lager wat ik nog had in een fussestuk) maar waarschijnlijk is deze ook defect.
Want het geluid is er nog steeds.
Ook na een banden wissel in de pitsstraat was het er nog.
Gisteren had ik toevallig Speedline aan de telefoon en de vertelde mij dat het blok van een clio een aantal mm vanaf de carroserievan de auto moest hangen.
Ik had dit wel ergens gelezen maar heb er nooit zo bij stilgestaan waar het voor zou kunnen zijn.
We dachten dat het voor de assen zou zijn.
Maar ik denk eerder dat het voor het blok, dynamo en ander delen van het blok is.
Zodat het vrij kan bewegen in de bochten en niet tegen de carroserie aankomt.
Ik ga vandaag maar eens een echt nieuw lager proberen.
En ander moet de aandrijfas er maar aan geloven toch.
Als er nog tips zijn graag.
Ik moet helaas weer een beetje in de Renault materi komen.
Maar een aantal dingen is nog niet verandert bij Renault.
En dat is de bedrading met stekkers die afbreken, wiellagers en aandrijfassen en natuurlijk de versnellingsbakken.
Dat was vroeger zo en dat is nu nog zo !
Maar ik heb het lager vervangen (met een lager wat ik nog had in een fussestuk) maar waarschijnlijk is deze ook defect.
Want het geluid is er nog steeds.
Ook na een banden wissel in de pitsstraat was het er nog.
Gisteren had ik toevallig Speedline aan de telefoon en de vertelde mij dat het blok van een clio een aantal mm vanaf de carroserievan de auto moest hangen.
Ik had dit wel ergens gelezen maar heb er nooit zo bij stilgestaan waar het voor zou kunnen zijn.
We dachten dat het voor de assen zou zijn.
Maar ik denk eerder dat het voor het blok, dynamo en ander delen van het blok is.
Zodat het vrij kan bewegen in de bochten en niet tegen de carroserie aankomt.
Ik ga vandaag maar eens een echt nieuw lager proberen.
En ander moet de aandrijfas er maar aan geloven toch.
Als er nog tips zijn graag.
Ik moet helaas weer een beetje in de Renault materi komen.
Maar een aantal dingen is nog niet verandert bij Renault.
En dat is de bedrading met stekkers die afbreken, wiellagers en aandrijfassen en natuurlijk de versnellingsbakken.
Dat was vroeger zo en dat is nu nog zo !
(6) Clio 16V Turbo under constuction (6)
Je hebt Žt over je Porsche nu Pierre?pierre schreef:wiellagers en assen gaan 200.000 km mee, versnelllingsbakken gaan 500.000 km mee.
Indien goed behandeld.
Indien goed mishandeld! lol
Laat je het weten wat het was MB? Had ook gebrom maar rechtsvoor, nieuw wiellager plus naaf...maar auto zoemt nog steeds, alhoewel stuk minder. Qua bochtenwerk kan ik alleen maar concluderen dat het opnieuw rechtsvoor zou moeten zijn.
Netjes 

-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: vr 1 apr 2005 9:18
- Locatie: utrecht
voorkant omhoog gooien beide wielen vrij van de grond en in zijn 5 zetten 1 man gas geven en voelen op de veerpoot of het lager niet schuurt dan kom je er snel genoeg achter !MB schreef:Sinds een week heeft mijn vriendin der Clio 16V een brommend geluid.
Het is duidelijk te horen links voor maar het is weer weg als je een heel klein beetje naar rechts stuurt.
En het is er weer dubbel zo hard als je en klein beetje naar links stuurt.
Dit kan je gewoon op de snelweg horen en hoef dus echt niet veel te sturen, gewoon een paar mm naar rechts en het is weer weg?
Ik zou zeggen linker wiellager ?
Maar ik heb deze gisteren vervangen met een ander fuseestuk met wiellager. En ik ga niet geloven dat dit wiellager ook kapot is.
Wie o wie heeft de tip !