Hallo, ik heb mijn cliotje 16V nog niet zo lang en heb tot nu toe nog geen problemen er mee gehad.
Dit probleem heb ik opeens sinds gister middag:
Als ik de auto net start, dan loopt ie zo'n 1300 toeren (automatische choke?), normaal loopt ie daarna zo rond de 1000 stationair.
Maar nu gaat ie dus heel raar lopen rond de 500 toeren en als ik dan probeer te rijden, dan rijdt ie een stukje en houdt daarna in (valt bijna stil) en dan schiet ie opeens weer vooruit, alsof je even de brandstoftoevoer dichtknijpt en weer open maakt.
Dus als ik bijvoorbeeld het gaspedaal op 2500 toeren vast houdt, dan gaat ie eerst naar 2500, daarna houdt ie in en draait rond de 500 en dan schiet ie weer naar de 2500 en zakt daarna weer in enz.
Dit doet ie dan even een minuut of 2 zo en daarna rijdt ie weer gewoon en heb ik nergens meer last van.
Ik heb vanmiddag alle stekkers van sensoren/bougiekabels enz. los gehad en schoongemaakt en ingespoten, maar dit hielp niks.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?
Bij voorbaat dank!
Groetjes,
Chris
[Clio 16V] Bij koude start: motor houdt in
Kan meerdere oorzaken hebben. Ik zou er eens mee langs de dealert hobbelen, om hem uit te lezen. T komt vaak voor dat de gasklepschakelaar niet helemaal lekker is, of bijvoorbeeld de koelvloeistofsensor defect is.
Succes
Succes