De waterpomp vervangen is dat een %*&*#^@^&%$ karwei of is het met een half dagje wel te doen ??
Hij kost dacht ik iets van 120 piek of zo.
Dus dat valt nog wel mee.
uhm....
Bouw de renault om de waterpomp weg, pak een nieuwe waterpomp en bouw de renault er weer omheen.
Bouw de renault om de waterpomp weg, pak een nieuwe waterpomp en bouw de renault er weer omheen.

-
Is het te doen met het motorblok erin.
Omdat je overal zo super irritant bij kunt komen.
Of moet het blok eruit. Want dan ben ik dus wel even bezig.
Omdat je overal zo super irritant bij kunt komen.
Of moet het blok eruit. Want dan ben ik dus wel even bezig.
Als het je gewone waterpomp is, zit die tegen het blok geschroefd. Tenminste bij een 5je. Je kunt hem makkelijk herkennen. hij wordt aangedreven door een v-snaar en er zitten een 4tal (of meer) slangen op. de 2 dikken van je radiator en 2 dunnere van je verwarming.
-
Ja met een 5 je oke. Maar bij de 16v. Als je daar de radiateur uit haalt heb je wat meer ruimte.vervolgens zie je dan de waterpomp onder de dynamo. Is daar genoeg ruimte om de bouten los te draaien en zo de pomp er af te krijgen. Of moet toch het blok eruit. Want bijvoorbeeld de distibutieriem zit iets verder naar achteren maar daarvoor moet je al het hele blok eruit halen. Dus ik dacht. Misschien heeft iemand het eerder gedaan. En anders dan kijk ik wel in het weekend hoe ik het ga doen.
-
Bij een vijfje is het peanuts maar bij een clio 16v is het zwaar lastig. Heb er wel ooit 1 vervangen van een Willie, maar dit was toen de motor er al uit was ivm kopp.delen. Als er stuurbekrachtiging opzit wordt het nog een heel stuk lastiger helaas. Bij een 19 16v is het naar het schijnt een heel stuk makkelijker door de grotere motorruimte
-
Okee. Ik probeer het zaterdag. Als het niet lukt zonder motor eruit te halen, dan moet de motor er maar uit. Maar hopelijk niet.
En bedankt voor de reacties.
En bedankt voor de reacties.
He, ik heb even in de vraagbaak gekeken voor de clio en daar staat dus alleen het volgende in beschreven over het vervangen van de waterpomp.
-Maak de massakabel los
-Tap het koelsysteem af
-Bouw de elektrische ventilateur uit
-Verwijder de radiateur
-Ontspan de aandrijfriem van de waterpomp
-verwijder de waterpomp poelie
-Maak de slangen los die op de water pomp zitten
-Bouw de waterpomp uit.
Het lijkt mijn handiger om de boutjes van de poelie los tedraaien als de snaar er nog om zit omdat dan de poelie niet vrij kan draaien en er zo dus nog iets kracht op kan zetten
-Maak de massakabel los
-Tap het koelsysteem af
-Bouw de elektrische ventilateur uit
-Verwijder de radiateur
-Ontspan de aandrijfriem van de waterpomp
-verwijder de waterpomp poelie
-Maak de slangen los die op de water pomp zitten
-Bouw de waterpomp uit.
Het lijkt mijn handiger om de boutjes van de poelie los tedraaien als de snaar er nog om zit omdat dan de poelie niet vrij kan draaien en er zo dus nog iets kracht op kan zetten
-
Ja maar das zeker bij een 1400 cliootje????