Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
illuminator
Berichten: 410
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Locatie: Vaassen

De waterpomp vervangen is dat een %*&*#^@^&%$ karwei of is het met een half dagje wel te doen ??
Hij kost dacht ik iets van 120 piek of zo.
Dus dat valt nog wel mee.
Anonymous

uhm....

Bouw de renault om de waterpomp weg, pak een nieuwe waterpomp en bouw de renault er weer omheen. :smile:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Ik heb in een 2.5 uur de waterpomp van mijn 5je verwisseld. vergeet niet al je water er uit te laten lopen he. en doe het met een koude motor!!
illuminator
Berichten: 410
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Locatie: Vaassen

Is het te doen met het motorblok erin.
Omdat je overal zo super irritant bij kunt komen.
Of moet het blok eruit. Want dan ben ik dus wel even bezig.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Als het je gewone waterpomp is, zit die tegen het blok geschroefd. Tenminste bij een 5je. Je kunt hem makkelijk herkennen. hij wordt aangedreven door een v-snaar en er zitten een 4tal (of meer) slangen op. de 2 dikken van je radiator en 2 dunnere van je verwarming.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Dit kan met het blok in de auto hoor! tenminste bij een 5je
illuminator
Berichten: 410
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Locatie: Vaassen

Ja met een 5 je oke. Maar bij de 16v. Als je daar de radiateur uit haalt heb je wat meer ruimte.vervolgens zie je dan de waterpomp onder de dynamo. Is daar genoeg ruimte om de bouten los te draaien en zo de pomp er af te krijgen. Of moet toch het blok eruit. Want bijvoorbeeld de distibutieriem zit iets verder naar achteren maar daarvoor moet je al het hele blok eruit halen. Dus ik dacht. Misschien heeft iemand het eerder gedaan. En anders dan kijk ik wel in het weekend hoe ik het ga doen.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Bij een vijfje is het peanuts maar bij een clio 16v is het zwaar lastig. Heb er wel ooit 1 vervangen van een Willie, maar dit was toen de motor er al uit was ivm kopp.delen. Als er stuurbekrachtiging opzit wordt het nog een heel stuk lastiger helaas. Bij een 19 16v is het naar het schijnt een heel stuk makkelijker door de grotere motorruimte
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Bij een 19 16V is 't te doen met 't blok er in. Bij een clio kon 't wel eens erg spannend worden.
rev it like a rental
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tja proberen dus.
illuminator
Berichten: 410
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Locatie: Vaassen

Okee. Ik probeer het zaterdag. Als het niet lukt zonder motor eruit te halen, dan moet de motor er maar uit. Maar hopelijk niet.
En bedankt voor de reacties.
Wouter.
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 24 jun 2001 0:00
Locatie: Ede, Holland

He, ik heb even in de vraagbaak gekeken voor de clio en daar staat dus alleen het volgende in beschreven over het vervangen van de waterpomp.
-Maak de massakabel los
-Tap het koelsysteem af
-Bouw de elektrische ventilateur uit
-Verwijder de radiateur
-Ontspan de aandrijfriem van de waterpomp
-verwijder de waterpomp poelie
-Maak de slangen los die op de water pomp zitten
-Bouw de waterpomp uit.

Het lijkt mijn handiger om de boutjes van de poelie los tedraaien als de snaar er nog om zit omdat dan de poelie niet vrij kan draaien en er zo dus nog iets kracht op kan zetten
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ja maar das zeker bij een 1400 cliootje????
Wouter.
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 24 jun 2001 0:00
Locatie: Ede, Holland

Bij C & F motoren dus dan ook de 16v
Plaats reactie