Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
canonballman

Nog een sloop vraag: Heb even gekeken (ook erdoorheen)naar de voorruit die nog goed is.
Ik dacht dat die altijd gelijmd zitten bij een GTT, maar bij deze leek het wel alsof ie op de ouderwetse manier in een normale rubber zit, zonder kit.
Nu is mijn vraag: Kan dat??

Als ie toch gelijmd zit, is het dan de moeite om te proberen hem te demonteren???
Of eindigt dat altijd in tranen?

groeten van de Demolition Man
Michel S.
Contacteer:

MIjn ervaring is dat de vooruit in een rubben zit, welke weer gelijmd is. Het is mogelijk om de vooruit zsonder scheuren eruit te krijgen, maar moet je wel voorzichtig zijn he.
HotShot

Die klus staat mij ook (nog steeds) te wachten. De nieuwe voorruit met rubbers heb ik al geruime tijd klaar liggen, maar ik zie nogal op tegen deze klus.

Kan ik "gewoon" aan de binnenkant mijn voeten tegen de ruit aanzetten en er kracht op uitoefen of moet ik anders te werk gaan?

Het monteren laat ik doen, dus dat vind ik nog niet zo interessant.
Goof

Rondom touwtje in de rubbers, en voorzichtig eruit trekken??
canonballman

Nou ik kijk wel. Jullie horen wel hoe het afloopt.
canonballman

Nou hij is er uit, HEEL !!!! Zat dus wel gelijmd en volgens mij nog de eerste. Heb er iets van 6 stanley mesjes op verneukt, maar tis goed gelukt. Heb aan de buitenkant een afdekstrookje eraf gehaald (zit gewoon geklemd), eenzelfde verhaal aan de binnenkant van de auto. Toen een half uur lopen snijden en toen was ie los!
Hoera! Nou zal ie waarschijnlijk wel breken met het naar de zolder transporteren!
catrinus

Zo heb ik het ook gedaan maar door iets doms te doen is de raam toch nog geknapt:smile:
HotShot

Gisteren (zondag) ook de voorruit uiteindelijk een keer eruit gehaald.

Het valt allemaal heel erg mee. Ik heb vanuit de binnenzijde met een stanleymes de kit doorgesneden. Ik moest wel meerdere mesjes erop kapotsnijden maar uiteindelijk pakte ik de ruit er zo uit.

Aangezien er een fikse barst in de ruit zat heb ik voor de zekerheid de verwarmingsgleuven afgeplakt en van dat raamfolie aan de binnenzijde van de ruit geplakt. Als de ruit dan zou breken dan zou het niet zo'n heel groot probleem worden.
Rudo

Ik heb dit ook al eens in een forum over achterruiten gemeld, maar waarom al deze moeite???!!

Zorg dat er "steenslag" in je voorruit komt of dat "iemand" er met een steen/ hamer tegenaan mept en ga naar Carglass.

fl. 150 piek eigen risico en je hebt een nieuwe. (wel een standaard ruitje natuurijk)
Job-turbo
Contacteer:

Moet je er wel voor verzekerd zijn :wink:
Rudo

Hhhmmmm, brood!!

(daar zit wat in! :wink: )
jetab
Contacteer:

<font color=blue>Carglass?? Ga naar de glas garage, die zit in veel plaatsen in nederland en daar betaal je niets!

GRATIS een nieuwe voorruit, je moet dan wel minimaal wa extra verzekerd zijn.

Die 150,- bij carglass is trouwens verlaagd naar 100,-
<font size=1>[ This message was edited by: jetab on 2001-10-15 19:41 ]</font>
Menno

ga NIET (ik herhaal, NIET, en ie ee tee) naar CarGlass. Ik vouw m'n auto nog liever eigenhandig om een boom dan dat ik die terroristen er weer aan laat klooien. :evil: :evil: :evil: :evil:
Job-turbo
Contacteer:

On 2001-10-15 19:39, jetab
wrote:
<font color=blue>Carglass?? Ga naar de glas garage, die zit in veel plaatsen in nederland en daar betaal je niets!

GRATIS een nieuwe voorruit, je moet dan wel minimaal wa extra verzekerd zijn.

Die 150,- bij carglass is trouwens verlaagd naar 100,-
<font size=1>[ This message was edited by: jetab on 2001-10-15 19:41 ]</font>

Hangt helemaal van je verzekeraar af.
Alex A-man

Zo Menno,
Slechte ervaring met CarGlass?
Klinkt ernstig .....
Rudo

Ja, vertel eens?!!

Het is wellicht ook per vestiging en/of per persoon verschillend die het raam er in zet?
canonballman

Hadden ze gelijk de voorruit aan je dashboard vast gekit???????

Wordt de auto wel stijver van.....
Menno

OK:

-schuimrubber op onbereikbare, maar wel zichtbare plek laten zitten.

- je dashboard aan stukken snijden, in een poging t schuimrubber weg te halen

- de rubbers aan alle kanten uit laten steken

- lak op de stijlen beschadigen.

- de ruit niet rondom dichtkitten, zodat je een soort spider met rijwind hebt.

- dan maar alle ruimte tussen ruit en dashboard volstorten met kit (in 't zicht)

- je ruitenwissers verkeerd monteren, zodat ze eerst naar beneden gaan, al 't plastic kapot drukken en 't motortje bijna uitfikt.

Need I say more?
rev it like a rental
Job-turbo
Contacteer:

Niet terug gegaan. Hadden ze niet bij mij moeten flikken.. Kunnen ze mooi weer een nieuw raam erin doen en dan goed!!
Menno

al die dingen zijn bij verschillende keren teruggaan gebeurd. Op een gegeven moment ben je 't dan gewoon echt zat.
rev it like a rental
canonballman

was dat bij je 21???? Tis in ieder geval vet klote ja, vooral als je dashboard wordt beschadigd. Je zou er eigenlijk bij moeten blijven bij dat soort klojos, kun je ze meteen een klap voor hun smoel verkopen als ze iets beschadigen met lompdoenerij.
Menno

was bij m'n 21, die is gek op voorruiten.
wel eens een duif gevangen met 200 km/h ? Dan denk je dat ie d'r een cabrio van probeert te maken. De veren zaten gewoon vast in 't glas. Nieuwe ruit erin, binnen 2 weken weer een full screen barst :sad:
rev it like a rental
Jeffrey E.

Sommige mensen hebben echt een verkeerde baan. Zoek een baan die bij je past(maar heb er wel verstand van!!!)
canonballman

This is what it sounds like ...when doves cry :smile:
Anonymous

Hey, volgens mij is et al eens eerder besproken maar wil alsnog graag weten wat een voorruit inclusief rubbers buiten/binnen moet kosten... Ik kan nu een set krijgen voor 375 piek maar dit kan volgens mij goedkoper..
Kan iemand mij hier alstjeblieft mee helpen?
Wil volgende week namelijk graag weer rijden.
Groeten,
Jeroen
Menno

en dan nog even 't verheugende nieuws dat ik vanmorgen weer een steen heb gevangen, en tada, weer een sterretje in de ruit :sad:
rev it like a rental
Anonymous

Owja, Menno nog bedankt voor je advies laatst over die fiat 500. Sproeiertje schoongemaakt en voila, rijden maarweer.
Klasse!!
Michel S.
Contacteer:

Menno, het zit niet me met de vooruit, ofwel.

ik heb ook zo'n carglass gast eraan gelaten, maar dan wel zo'n op locatie gast, en ik bleef er toch mooi naast blijven staan. Zou toch zonde zijn als ze een kras of weet ik wat zouden maken.

groetjes
Anonymous

Mclain, kosten??
Moet het eigelijk voor morgen weten...
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Ik moet ook een nieuw voorruit, zit plots NOG een scheur bij.
Tijd terug heb ik het nagevraagd en kostte iets van 170,-, maar kan best zijn dat er dan nog kitkosten ofzo overheen komen. Heb je het bij de renault-dealer gechecked Cyco?
Anonymous

Nee, Rits de eigenaar van de garage heeft geinformeerd bij autostaal. Is een autoonderdelen groothandel. Ik dacht namelijk zelf ook aan zo'n 150 piek maar weet niet hoe duur die rubbers zijn.
Kitkosen heb ik niet want dat hebben ze daar wel. Moet dus alleen een buiten/binnenrubber erbij hebben. Maar 375 vind ik net wat te gortig als ik eerder eens het bedrag 150 piek heb gehoord
Arjen

Weer bij je 21 Menno ? Je kunt beter de ruit eruit laten en een helm opzetten !!!!!!!!!!
Jeffrey E.

:lol::lol::lol::lol::lol:
marco

hhaaaaaaaaaaaaaaaahaha!!!!!!!!kill mee.
Abel
Über-Spammer

Koop een orginele ruit en laat die er in zetten. Carglass glas = kut glas. ongelovelijk wat gaan die snel stuk. Je moet haast op passen met tegen wind. :sad:

reut! :wink:
Plaats reactie