-
Nog een sloop vraag: Heb even gekeken (ook erdoorheen)naar de voorruit die nog goed is.
Ik dacht dat die altijd gelijmd zitten bij een GTT, maar bij deze leek het wel alsof ie op de ouderwetse manier in een normale rubber zit, zonder kit.
Nu is mijn vraag: Kan dat??
Als ie toch gelijmd zit, is het dan de moeite om te proberen hem te demonteren???
Of eindigt dat altijd in tranen?
groeten van de Demolition Man
Ik dacht dat die altijd gelijmd zitten bij een GTT, maar bij deze leek het wel alsof ie op de ouderwetse manier in een normale rubber zit, zonder kit.
Nu is mijn vraag: Kan dat??
Als ie toch gelijmd zit, is het dan de moeite om te proberen hem te demonteren???
Of eindigt dat altijd in tranen?
groeten van de Demolition Man
MIjn ervaring is dat de vooruit in een rubben zit, welke weer gelijmd is. Het is mogelijk om de vooruit zsonder scheuren eruit te krijgen, maar moet je wel voorzichtig zijn he.
Die klus staat mij ook (nog steeds) te wachten. De nieuwe voorruit met rubbers heb ik al geruime tijd klaar liggen, maar ik zie nogal op tegen deze klus.
Kan ik "gewoon" aan de binnenkant mijn voeten tegen de ruit aanzetten en er kracht op uitoefen of moet ik anders te werk gaan?
Het monteren laat ik doen, dus dat vind ik nog niet zo interessant.
Kan ik "gewoon" aan de binnenkant mijn voeten tegen de ruit aanzetten en er kracht op uitoefen of moet ik anders te werk gaan?
Het monteren laat ik doen, dus dat vind ik nog niet zo interessant.
-
Nou ik kijk wel. Jullie horen wel hoe het afloopt.
-
Nou hij is er uit, HEEL !!!! Zat dus wel gelijmd en volgens mij nog de eerste. Heb er iets van 6 stanley mesjes op verneukt, maar tis goed gelukt. Heb aan de buitenkant een afdekstrookje eraf gehaald (zit gewoon geklemd), eenzelfde verhaal aan de binnenkant van de auto. Toen een half uur lopen snijden en toen was ie los!
Hoera! Nou zal ie waarschijnlijk wel breken met het naar de zolder transporteren!
Hoera! Nou zal ie waarschijnlijk wel breken met het naar de zolder transporteren!
Gisteren (zondag) ook de voorruit uiteindelijk een keer eruit gehaald.
Het valt allemaal heel erg mee. Ik heb vanuit de binnenzijde met een stanleymes de kit doorgesneden. Ik moest wel meerdere mesjes erop kapotsnijden maar uiteindelijk pakte ik de ruit er zo uit.
Aangezien er een fikse barst in de ruit zat heb ik voor de zekerheid de verwarmingsgleuven afgeplakt en van dat raamfolie aan de binnenzijde van de ruit geplakt. Als de ruit dan zou breken dan zou het niet zo'n heel groot probleem worden.
Het valt allemaal heel erg mee. Ik heb vanuit de binnenzijde met een stanleymes de kit doorgesneden. Ik moest wel meerdere mesjes erop kapotsnijden maar uiteindelijk pakte ik de ruit er zo uit.
Aangezien er een fikse barst in de ruit zat heb ik voor de zekerheid de verwarmingsgleuven afgeplakt en van dat raamfolie aan de binnenzijde van de ruit geplakt. Als de ruit dan zou breken dan zou het niet zo'n heel groot probleem worden.
Ik heb dit ook al eens in een forum over achterruiten gemeld, maar waarom al deze moeite???!!
Zorg dat er "steenslag" in je voorruit komt of dat "iemand" er met een steen/ hamer tegenaan mept en ga naar Carglass.
fl. 150 piek eigen risico en je hebt een nieuwe. (wel een standaard ruitje natuurijk)
Zorg dat er "steenslag" in je voorruit komt of dat "iemand" er met een steen/ hamer tegenaan mept en ga naar Carglass.
fl. 150 piek eigen risico en je hebt een nieuwe. (wel een standaard ruitje natuurijk)
Moet je er wel voor verzekerd zijn 
<font color=blue>Carglass?? Ga naar de glas garage, die zit in veel plaatsen in nederland en daar betaal je niets!
GRATIS een nieuwe voorruit, je moet dan wel minimaal wa extra verzekerd zijn.
Die 150,- bij carglass is trouwens verlaagd naar 100,-
<font size=1>[ This message was edited by: jetab on 2001-10-15 19:41 ]</font>
On 2001-10-15 19:39, jetab
wrote:
<font color=blue>Carglass?? Ga naar de glas garage, die zit in veel plaatsen in nederland en daar betaal je niets!
Hangt helemaal van je verzekeraar af.
-
Zo Menno,
Slechte ervaring met CarGlass?
Klinkt ernstig .....
Slechte ervaring met CarGlass?
Klinkt ernstig .....
-
Hadden ze gelijk de voorruit aan je dashboard vast gekit???????
Wordt de auto wel stijver van.....
Wordt de auto wel stijver van.....
OK:
-schuimrubber op onbereikbare, maar wel zichtbare plek laten zitten.
- je dashboard aan stukken snijden, in een poging t schuimrubber weg te halen
- de rubbers aan alle kanten uit laten steken
- lak op de stijlen beschadigen.
- de ruit niet rondom dichtkitten, zodat je een soort spider met rijwind hebt.
- dan maar alle ruimte tussen ruit en dashboard volstorten met kit (in 't zicht)
- je ruitenwissers verkeerd monteren, zodat ze eerst naar beneden gaan, al 't plastic kapot drukken en 't motortje bijna uitfikt.
Need I say more?
-schuimrubber op onbereikbare, maar wel zichtbare plek laten zitten.
- je dashboard aan stukken snijden, in een poging t schuimrubber weg te halen
- de rubbers aan alle kanten uit laten steken
- lak op de stijlen beschadigen.
- de ruit niet rondom dichtkitten, zodat je een soort spider met rijwind hebt.
- dan maar alle ruimte tussen ruit en dashboard volstorten met kit (in 't zicht)
- je ruitenwissers verkeerd monteren, zodat ze eerst naar beneden gaan, al 't plastic kapot drukken en 't motortje bijna uitfikt.
Need I say more?
rev it like a rental
Niet terug gegaan. Hadden ze niet bij mij moeten flikken.. Kunnen ze mooi weer een nieuw raam erin doen en dan goed!!
-
was dat bij je 21???? Tis in ieder geval vet klote ja, vooral als je dashboard wordt beschadigd. Je zou er eigenlijk bij moeten blijven bij dat soort klojos, kun je ze meteen een klap voor hun smoel verkopen als ze iets beschadigen met lompdoenerij.
was bij m'n 21, die is gek op voorruiten.
wel eens een duif gevangen met 200 km/h ? Dan denk je dat ie d'r een cabrio van probeert te maken. De veren zaten gewoon vast in 't glas. Nieuwe ruit erin, binnen 2 weken weer een full screen barst
wel eens een duif gevangen met 200 km/h ? Dan denk je dat ie d'r een cabrio van probeert te maken. De veren zaten gewoon vast in 't glas. Nieuwe ruit erin, binnen 2 weken weer een full screen barst

rev it like a rental
-
Sommige mensen hebben echt een verkeerde baan. Zoek een baan die bij je past(maar heb er wel verstand van!!!)
-
This is what it sounds like ...when doves cry 

Hey, volgens mij is et al eens eerder besproken maar wil alsnog graag weten wat een voorruit inclusief rubbers buiten/binnen moet kosten... Ik kan nu een set krijgen voor 375 piek maar dit kan volgens mij goedkoper..
Kan iemand mij hier alstjeblieft mee helpen?
Wil volgende week namelijk graag weer rijden.
Groeten,
Jeroen
Kan iemand mij hier alstjeblieft mee helpen?
Wil volgende week namelijk graag weer rijden.
Groeten,
Jeroen
Owja, Menno nog bedankt voor je advies laatst over die fiat 500. Sproeiertje schoongemaakt en voila, rijden maarweer.
Klasse!!
Klasse!!
Menno, het zit niet me met de vooruit, ofwel.
ik heb ook zo'n carglass gast eraan gelaten, maar dan wel zo'n op locatie gast, en ik bleef er toch mooi naast blijven staan. Zou toch zonde zijn als ze een kras of weet ik wat zouden maken.
groetjes
ik heb ook zo'n carglass gast eraan gelaten, maar dan wel zo'n op locatie gast, en ik bleef er toch mooi naast blijven staan. Zou toch zonde zijn als ze een kras of weet ik wat zouden maken.
groetjes
-
- Contacteer:
Ik moet ook een nieuw voorruit, zit plots NOG een scheur bij.
Tijd terug heb ik het nagevraagd en kostte iets van 170,-, maar kan best zijn dat er dan nog kitkosten ofzo overheen komen. Heb je het bij de renault-dealer gechecked Cyco?
Tijd terug heb ik het nagevraagd en kostte iets van 170,-, maar kan best zijn dat er dan nog kitkosten ofzo overheen komen. Heb je het bij de renault-dealer gechecked Cyco?
Nee, Rits de eigenaar van de garage heeft geinformeerd bij autostaal. Is een autoonderdelen groothandel. Ik dacht namelijk zelf ook aan zo'n 150 piek maar weet niet hoe duur die rubbers zijn.
Kitkosen heb ik niet want dat hebben ze daar wel. Moet dus alleen een buiten/binnenrubber erbij hebben. Maar 375 vind ik net wat te gortig als ik eerder eens het bedrag 150 piek heb gehoord
Kitkosen heb ik niet want dat hebben ze daar wel. Moet dus alleen een buiten/binnenrubber erbij hebben. Maar 375 vind ik net wat te gortig als ik eerder eens het bedrag 150 piek heb gehoord
-