Ik heb m'n blok eruit. De motorsteun rechts piepte en kraakt aardig. Deze is waarschijnlijk wel aan vervanging toe, of maakt het niet toevallig uit?
Bij de dealer is alleen de volledige steun te krijgen. 112,- ex.btw. maar ik heb alleen dat stuk nodig.
Heeft iemand nog alleen dit rubber liggen? Of weet iemand er een te vinden?
[img]http://www.staytunedijsselland.nl/priva ... rubber.jpg[/img]
[Clio16V] Motorsteun rechts, nog een vraag
Laatst gewijzigd door evo op di 1 mar 2005 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien is Veban rijswijk goedkoper?
E blok? Welke zijn dat?
---
Rubber is niet los te krijgen, is normaal een geheel met de steun.
Veban had er een voor 50 euro.
---
Rubber is niet los te krijgen, is normaal een geheel met de steun.
Veban had er een voor 50 euro.
1.2. 1.4 Energy, die waar de uitlaat aan de voorzijde van de auto uit de motor komen. Deze hebben een vergelijkbare motorsteun met een 16 V, alleen het deel dat helemaal rechts zit, de vierkante beugel zit er niet op gelast.evo schreef:E blok? Welke zijn dat?
Zo'n steun van een Energy blok moet je wel voor 15 euro op de sloop kunnen krijgen.
Ok ik zal morgen eens kijken. Moet er wel heel toevallig zo'n Energy staan. 
Zijn die dingen verder nog ergens apart aan te herkennen?

Zijn die dingen verder nog ergens apart aan te herkennen?
Een zelfde soort constructie als bij een F7P wat betreft ophanging, spreekt voorzich. Even de motor van onderen met iets steunen als je de ophanging losschoeft, anders kan die vervelend gaan hangen/ vallen.
Hopelijk staat er morgen nog een...
Hoort in het middelste gat nog iets te zitten? Omdat er nogal veel ruimte rond het rubber zit.
De dealer zei dat het rubber en de steun vast aan elkaar horen te zitten, maar het zijn toch 2 losse onderdelen?
[img]http://www.staytunedijsselland.nl/priva ... _steun.jpg[/img]
De dealer zei dat het rubber en de steun vast aan elkaar horen te zitten, maar het zijn toch 2 losse onderdelen?
[img]http://www.staytunedijsselland.nl/priva ... _steun.jpg[/img]
Hoe zit het "hoefijzer-rubber" dan vast aan deze steun?
Is dit rubber niet alleen ervoor dat de motor niet kantelt? En de steunt de motor zelf op dat andere rubber. (Ronde)
Ik vat de steun niet echt...
Is dit rubber niet alleen ervoor dat de motor niet kantelt? En de steunt de motor zelf op dat andere rubber. (Ronde)
Ik vat de steun niet echt...

Hoe zitten ze dan aan elkaar vast? Lijm?
Hoe komt het dan dat ze nu los zitten...is ie kapot dus?
Hoe komt het dan dat ze nu los zitten...is ie kapot dus?
Zit er dan 1cm lijm aan beide kanten van het rubber? Want dat is de ruimte die over is.
En op het rubber is niks van lijm of ander punt te zien waar ie aan vast zit...
En op het rubber is niks van lijm of ander punt te zien waar ie aan vast zit...

Misschien dat ik het snap...
Er mist een binnenstuk in de steun of niet?
hmm lekker dan... heb hem op deze manier van de auto gehaald...
Er mist een binnenstuk in de steun of niet?
hmm lekker dan... heb hem op deze manier van de auto gehaald...

De motor steunt op de ronde steun in het midden van de constructie, hier zit het draadeinde aan waar de moer op moet om de steun aan de motor vast te maken.
Daarnaast zitten er aan de steun nog twee "limiters" die de beweging van de steun beperken, waarschijnlijk om de levensduur te vergroten van het geheel.
1. Er zit een vierkante beugel aan de kant van het spatbord welke met 2 puntlassen vast op de basis zit, hierin kan een extra beugel met rubber uiteinde bewegen die tussen de ronde "hoofd"steun en het ophang stuk van de motor geklemd zit. Dit beperkt eventuele verticale beweging, deze is specifiek voor de 16V, E-blokken hebben de andere ook.
2. De hierboven getoonde rubber"stok" die via een paar lipjes op de basis heen en weer kan glijden, vast te zetten met twee bevestigingsbouten van de steun. Over deze "stok" valt het ophang stuk dat aan de motorvast zit en hier hoort hij gecentreerd in de ruimte te zitten als alles in rust is. Deze limiter beperkt de beweging voor- en achterwaarts.
Het lijkt me knap als alleen een limiter kapot is, heel vaak zal die daar niet tegenaan komen hoop ik als alles in orde is.
Montage van de steun moet ook zonder dat deze in rust al "belast" is, er is een procedure voor als je het zelf wil doen (zie de Haynes), anders kan een nieuwe steun wel eens een heel kort leven hebben en andere onderdelen sneller slijten
Daarnaast zitten er aan de steun nog twee "limiters" die de beweging van de steun beperken, waarschijnlijk om de levensduur te vergroten van het geheel.
1. Er zit een vierkante beugel aan de kant van het spatbord welke met 2 puntlassen vast op de basis zit, hierin kan een extra beugel met rubber uiteinde bewegen die tussen de ronde "hoofd"steun en het ophang stuk van de motor geklemd zit. Dit beperkt eventuele verticale beweging, deze is specifiek voor de 16V, E-blokken hebben de andere ook.
2. De hierboven getoonde rubber"stok" die via een paar lipjes op de basis heen en weer kan glijden, vast te zetten met twee bevestigingsbouten van de steun. Over deze "stok" valt het ophang stuk dat aan de motorvast zit en hier hoort hij gecentreerd in de ruimte te zitten als alles in rust is. Deze limiter beperkt de beweging voor- en achterwaarts.
Het lijkt me knap als alleen een limiter kapot is, heel vaak zal die daar niet tegenaan komen hoop ik als alles in orde is.
Montage van de steun moet ook zonder dat deze in rust al "belast" is, er is een procedure voor als je het zelf wil doen (zie de Haynes), anders kan een nieuwe steun wel eens een heel kort leven hebben en andere onderdelen sneller slijten
Dat andere ronde stuk is verder nog gewoon netjes, niks kapot aan.
Ik ben met alle materialen naar de dealer geweest en even nagevraagd, de monteur zei dan het gewoon zo hoorde.
Dus ik denk dat we het over wat anders hebben, en dat we langs elkaar praten.
Het blok is er ingezet door vorige eigenaar, misschien heeft deze niet alles juist vervangen waardoor dat ene rubber toch beschadigd is.
Bedankt voor de antwoorden!
Ik ben met alle materialen naar de dealer geweest en even nagevraagd, de monteur zei dan het gewoon zo hoorde.
Dus ik denk dat we het over wat anders hebben, en dat we langs elkaar praten.

Het blok is er ingezet door vorige eigenaar, misschien heeft deze niet alles juist vervangen waardoor dat ene rubber toch beschadigd is.
Bedankt voor de antwoorden!

Hey Evo,
heb net ook een nieuwe motorsteun bekeken. In dat hoefijzervormige rubber wat je hebt, zitten twee kleine ovale gaatjes (zie je ook op jou foto). Door die gaatjes komen van het stalen gedeelte twee kleine pennetjes die ervoor zorgen dat dat rubber hoefijzer er niet zomaar vanaf valt, maar voor de rest zit er niks gelijmd ofzo. Je kunt het gewoon bewegen.
heb net ook een nieuwe motorsteun bekeken. In dat hoefijzervormige rubber wat je hebt, zitten twee kleine ovale gaatjes (zie je ook op jou foto). Door die gaatjes komen van het stalen gedeelte twee kleine pennetjes die ervoor zorgen dat dat rubber hoefijzer er niet zomaar vanaf valt, maar voor de rest zit er niks gelijmd ofzo. Je kunt het gewoon bewegen.
Ok bedankt, dit is duidelijk!
Die pennetjes zitten bij mij op de andere steun, en die zit nog aan de auto.

Die pennetjes zitten bij mij op de andere steun, en die zit nog aan de auto.

Even zo'n rubber van de sloop gehaald voor 2 euro.
Het gepiep is weg en de motor beweegt minder.
Het gepiep is weg en de motor beweegt minder.

Sorry, die 110 euro heb ik al door de plee gespoeld...