5gtt snelheidsmeter werkt soms wel , soms niet....

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
drdre

Beste mensen,
Mijn snelheidsmeter werkt soms wel en soms niet, de laatste tijd vaker niet dan wel...
Dan rijd ik over een drempel en doet ie t weer, een minuut later is t weer bagger. Soms flippert ie op en neer of wat dan ook. Wat is er toch aan de hand, weet iemand anders het?

Gr Andre
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

simpel,

tis de puls draad, die zit tussen de pulsgever en de kilometertellerbak,

Tis een kutklus om die storing te vinden, beste is om een nieuwe pulsdraad te trekken van de versnellingsbak(waar de pulsgever zit) naar de kilometerteller
Rudo

Check eerst de aansluiting achter het dashboard en de stekker in de buurt van je luchtfilter maar eens. Beiden ff goed schoonmaken en desnoods even inspuiten.
Steven
Car: M536

Bij mij ist de stekker achterop de tellerbak, hij weigert heeeeel soms en als ik dan een tikje met m'n vinger op de tellerbak geef doet ie het weer.

Ik kan ook de stekker losmaken en de pootjes wat uigbuigen, maja komt toch zo zelden voor :p
drdre

Mijn kilometertellert doet t weer, mijn oude vertrouwde zeg maar.... Heerlijk...

Alleen opschuren en contactspray was niet genoeg, heb ook stekker bij luchtfiltert behandeld en dat deed t m... of ja, waarschijnlijk de combinatie van dingen.

Nog bedankt hè!

Gr André
Plaats reactie