Hallo iedereen

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Peter Coolsma

Ik ben een trouw Super-5 rijder, ben aan mijn tweede bezig en zal er beslist weer een kopen. Sinds een paar jaar ben ik een erfenis aan het opstoken aan de restauratie van een oude Lancia, waardoor investeringen in de 5 (TR, '90) wat op een laag pitje zijn komen te staan.

Ik heb kortgeleden het plan opgevat om zo nu en dan op de Nuerburgring te gaan rijden. De optie van de Lancia is nogal tricky vanwege de enorme hoeveelheid geld die erin zit; en omdat motorrijders me waarschijnlijk, nog voordat ik de baan op zou kunnen, zouden aangeven bij de marshalls omdat de Lancia een fractie olie lekt. Parkeer 'm een kwartiertje na een rit en je hebt 3 of 4 druppels eronder. Koud lekt-ie een druppel per twee dagen.

Ik heb een "Ringmobiel" nodig, die me bovendien niet suicidaal zou maken als ik 'm in de poeier rijd in de derde Ring-bocht! De 5 is net weer door de APK gerold, is WEL goed oliedicht, heeft al een poosje geen officiele grote beurt gehad maar ik hou zelf de filters, bougies en vloeistoffen bij. Ik ga op het 5-forum eens kijken of mensen tips voor me hebben om de 5 wat minder te laten hellen in bochten, tips voor lichtere wielen, betere veren/dempers... Achterbank eruit, rechterstoel eruit, racestoel... Tips voor de remmen (zijn al heel best trouwens)... Grootse plannen... :-) Motorisch is het wel OK zo. Het Ring-record zal toch door mijn toedoen niet sneuvelen denk ik.

Maar wel een beperkt budget. Twee auto's zijn al pittig voor een modaal salaris...

Ik zie jullie op het 5-forum!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Welkom op het forum Peter! Heb je geen foto's en dergelijke van je 5(project)?!

Veel lees plezier.
Peter Coolsma

Bedankt Chris! Nee, op dit moment is er nog niet veel aan 't 5-je te beleven. Ik wil wel proberen e.e.a. dus betaalbaar te houden. Maar ja... Zit ik toch al te kijken naar bv. een leuk luchtfiltertje - misschien... 8-)

Eerst maar 's de wielen, veren en vooral de dempers want die zijn echt "op". Ik sluit niet uit dat ik mijn allereerste Ring-rondjes in de huidige standaard-uitrusting afleg; daarna weet ik pas echt waar ik aan ga/wil beginnen. Ik weet echter dat ik goed en vloeiend kan autorijden - zegt ook bijna iedereen die naast me zit trouwens - en ik weet al een beetje wat een ideale lijn is, want afdalen op de racefiets lukt me ook altijd heel aardig! ;-)
5 TR '90, Lancia Fulvia 1.3S Coupe '69
Plaats reactie