Hallo,
Ik ben Wichard en woon in het noorden des lands.
Ik ben ik het bezit van een 5-deurs 19/16v Phase II uit juni 1992. Ik heb deze auto nu zo'n 5 weken in bezit.
Iemand misschien die hier deze FG-TR-16 kent en mij wat over haar levensloop kan vertellen? Het prutteltje heeft 2 ton gelopen en is 90k geleden gereviseerd.
[img]http://www.trforum.nl/auto/Renault%2019 ... _thumb.jpg[/img]
Ben momenteel bezig de auto weer wat op te knappen, er mankeren wat dingen aan zoals een schuur in de bumper linksvoor en ook een tikje in het linker voorscherm + de deur aan die kant verschilt licht van kleur met de rest van de auto. Hiervoor gaat ze binnenkort naar een schadehersteller. Verder is de bedrading een zootje, de vorige eigenaar heeft er zo in lopen knippen, echt een puinhoop'; gelukkig ben ik al een heel eind opweg daarmee. Verder heb ik sindskort ook nieuwe raamlijsten voor alle 4 deuren erop, oude waren echt totaal verrot... daar is ze al behoorlijk van opgeknapt .... nouje voorlopig vermaak ik me nog wel even.
Hierbij wat plaatjes:
FF voorstellen Xabre
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Strakke wagen wel!
En bij dat elektrisch gebeuren, ff 1 tip: Solderen!!! En geen kroonsteentjes gebruiken, of scotch lock ( die blauwe knijpverbindingen)
Eigenlijk voor de belangrijke kabels geen amp stekkers gebruiken, maar mooi solderen!!!
Mocht je hulp nodig hebben met de bedrading, wip anders maar ff langs, dan wil ik je wel helpen.
En bij dat elektrisch gebeuren, ff 1 tip: Solderen!!! En geen kroonsteentjes gebruiken, of scotch lock ( die blauwe knijpverbindingen)
Eigenlijk voor de belangrijke kabels geen amp stekkers gebruiken, maar mooi solderen!!!
Mocht je hulp nodig hebben met de bedrading, wip anders maar ff langs, dan wil ik je wel helpen.
Nee inderdaad dat wil ik ook absoluut niet gebruiken, walgelijke troep is dat, d'r kan zo overal vocht bij dan. Me broer adviseerde mij van die smeltverbindigen, een soort heel zacht holle buisje waar je aan beide kanten een draadje in kan doen, het bevat meende ik ook een beetje s39 oid, je moet 'm even flink verhitten en versmelt het helemaal met de isolatie van de draden. Kan de draad ook niet oxideren.Erik Olijnsma schreef:Strakke wagen wel!
Maar ik weet niet of dat dat allemaal wel ga doen, misschien maar een heel nieuwe kabelboom erin, want alle draden naar de luidsprekers zijn ook nergens te bekennen, alhoewel ze wel in de deuren en achterin zitten ?! maar niet uitkomen bij de radio. Het is echt een puinhoop kan ik je verzekeren.
Ik wil wel even bij je langskomen, misschien kan je even je licht erover laten schijnen.

-
- Über-Spammer

en heb je nog verdere plannen met de 19 16V (sport

Volgende week zondag in Leeuwarden te bewonderen idd.Gabri schreef:, en volgende week zondag in Leeuwarden te bewonderen toch
en heb je nog verdere plannen met de 19 16V (sport)
Ik wil de auto weer helemaal orgineel maken, op de velgen na. Verder geen wilde plannen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Kom rustig maar eens langs, laat ik mijn helder lichie erover schijnen.
Meestal kun je de draadboom nog prima fixxen, mits je het juist doet
Meestal kun je de draadboom nog prima fixxen, mits je het juist doet
hmm volgens mij is het echt erger dan je denkt, er is echt flink me gerotzooid... ik had op dit forum er trouwens ook al wat over gepost: http://forum.renault19.nl/viewtopic.php?t=81
-
- Über-Spammer
en die prachtige trekhaak met tennisbal, blijft die ook zitten 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Als het om electronica gaat, dan kom ik er wel uit !
en die trekhaak mooi wieberen, als er iemand achterop knalt moet ie toch betalen
en die trekhaak mooi wieberen, als er iemand achterop knalt moet ie toch betalen
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Topic gelezen,
Probleem valt reuze mee, gooi me maar ff op msn, maken we een afspraak voor van de week, en verlaat je zwaagwesteinde met een spelende radio. No problem
Probleem valt reuze mee, gooi me maar ff op msn, maken we een afspraak voor van de week, en verlaat je zwaagwesteinde met een spelende radio. No problem