OVER HET FORUM!! *update 16-5*
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Blijkbaar is het maatwerk een probleem, en is de site daardoor instabiel
ik heb er voor gekozen om even dit forum neer te zetten voorlopig. Ga niet zitten klooien omdat er dingen nu wel kunnen en in de oude niet. Dit is gewoon om jullie toch van surfplezier te kunnen voorzien.
gr
Dennis
ik heb er voor gekozen om even dit forum neer te zetten voorlopig. Ga niet zitten klooien omdat er dingen nu wel kunnen en in de oude niet. Dit is gewoon om jullie toch van surfplezier te kunnen voorzien.
gr
Dennis
Laatst gewijzigd door dennisvr op ma 16 mei 2005 11:15, 13 keer totaal gewijzigd.
Oke begrepen.
Megathanx anders heb ik helemaal niks te doen.
Kanik tenminste me PM's lezen.
Megathanx anders heb ik helemaal niks te doen.
Kanik tenminste me PM's lezen.
whehe vet kleurtje 

zo echt wel, toen was ik nog newbie 

-
- Contacteer:

mooi laten wezen zo 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dan kan dit gelijk de aanleiding zijn om naar een nieuwere versie van het forum te upgraden? Ik herinner me daar een eerdere discussie over.
@Dennis: bedankt voor de tijd die je er in steekt. Zonder de RTC is het wel heel saai.

@Dennis: bedankt voor de tijd die je er in steekt. Zonder de RTC is het wel heel saai.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
uiteraard is dit de laatste versieMartijn *Baccara* schreef:Dan kan dit gelijk de aanleiding zijn om naar een nieuwere versie van het forum te upgraden? Ik herinner me daar een eerdere discussie over.![]()
@Dennis: bedankt voor de tijd die je er in steekt. Zonder de RTC is het wel heel saai.![]()

ben niet helemaal van gister

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ben nog steeds niet blij met al het maatwerk wat ik heb weg moeten gooienMartijn *Baccara* schreef:Dat bedoel ik ook.De discussie was toen dat het zonde was van het maatwerk. En nu moet je wel.
ik zal toch met iets anders moeten komen. Der is nu alleen een forum en de RTC is echt meer dan alleen een forum.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
En een nieuwe versie betekent nieuw maatwerk?
Had dat maatwerk alleen betrekking op de splitsing wel/niet lid of ook op o.a. de latest?
Ik las net op pagina 172 van dit overzicht een topic waarin Bas trots de Latest posts-optie aankondigt.

Ik las net op pagina 172 van dit overzicht een topic waarin Bas trots de Latest posts-optie aankondigt.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
oa. maar ook de complete ledenadmin, de frontpage, meetings, galleriesMartijn *Baccara* schreef:En een nieuwe versie betekent nieuw maatwerk?Had dat maatwerk alleen betrekking op de splitsing wel/niet lid of ook op o.a. de latest?
alles....
Was er pas niet iemand die vroeg of jullie hulp nodig hadden?dennisvr schreef:noopz.Martijn *Baccara* schreef:Pfff, da's beroerd.En er is nog geen versterking voor jouw oude functie?
(In het topic over de problemen van eind december...?)
Ik zou graag willen helpen, maar heb egt de ballen verstand ervan

Natuurlijk is er een backup, alle topics uit het verleden zijn er toch.
Ik weet niet wat er hier achter de schermen gebeurd maar van bijv. mijn forum zijn er met grote regelmaat upgrades die beveiligingslekken dicht maken.
Het probleem waar denk ik Dennis en consorten mee zit is dat hij deze beveiligingsupgrades van phpBB niet kan uitvoeren omdat er door de jaren heen zoveel eigen codes in de software is verwerkt.
Dus de basis van de phpBB code die hier gebruikt wordt is verouderd en nu zijn er van die fijne wizzkids die het leuk vinden om virussen rondte sturen die zich in hier dan in nestelen en zo het plezier van vele mensen vergallen.
Dennis, mocht ik nu poep praten dan hoor ik het graag

Ik weet niet wat er hier achter de schermen gebeurd maar van bijv. mijn forum zijn er met grote regelmaat upgrades die beveiligingslekken dicht maken.
Het probleem waar denk ik Dennis en consorten mee zit is dat hij deze beveiligingsupgrades van phpBB niet kan uitvoeren omdat er door de jaren heen zoveel eigen codes in de software is verwerkt.
Dus de basis van de phpBB code die hier gebruikt wordt is verouderd en nu zijn er van die fijne wizzkids die het leuk vinden om virussen rondte sturen die zich in hier dan in nestelen en zo het plezier van vele mensen vergallen.
-
- Contacteer:
Echt rot dat dit gebeurd! Ben wel blij dat er nu een forum draait. Ik zal nu niet spiekem een avatar instellen. 
Het probleem is inderdaad (neem ik aan) dat er zo veel code over de phpBB code heen geschreven was, dat het niet meer normaal te updaten was via de bekende scripts. Nu moet al deze code weer over deze versie gebouwd gaan worden of, beter eigenlijk maar nog veel meer werk, het opnieuw geschreven gaan worden maar zo dat updaten nog te doen zijn.
Wil mijzelf wel aanbieden als hulpje, maar ben geen lid.
Ben wel ervaren php/mysql (en vele andere) programmeur. Ik hoor het wel.
Gr,
Elmo

Het probleem is inderdaad (neem ik aan) dat er zo veel code over de phpBB code heen geschreven was, dat het niet meer normaal te updaten was via de bekende scripts. Nu moet al deze code weer over deze versie gebouwd gaan worden of, beter eigenlijk maar nog veel meer werk, het opnieuw geschreven gaan worden maar zo dat updaten nog te doen zijn.
Wil mijzelf wel aanbieden als hulpje, maar ben geen lid.

Gr,
Elmo
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Wordt eens heel snel lid danelmotheelk (Eric) schreef:Wil mijzelf wel aanbieden als hulpje, maar ben geen lid.Ben wel ervaren php/mysql (en vele andere) programmeur. Ik hoor het wel

Ene

GR.Frits
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Je praat poepJeroen schreef:Natuurlijk is er een backup, alle topics uit het verleden zijn er toch.

nee, je hebt gelijk.
Ehm, de security-lekken in oudere php-bb versies staan zo goed gedocumenteerd en de updates ook, dat je dat met de hand wel aan kan passen hoor, daar hoef je geen nieuwe versie voor online te zetten.Tino schreef:Hopakee daar gaat maanden werk effe van de tafel af omdat de security niet goed is
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik wil anders wel ff een keertje meekijken als iemand ff uitlegt wat het probleem precies was ?
Daar loop je nu tegenaan. Ik zou gewoon de standaard phpBB pakken, en alleen een RTC thema geven... je kunt bezig blijven anders.Jeroen schreef:Het probleem waar denk ik Dennis en consorten mee zit is dat hij deze beveiligingsupgrades van phpBB niet kan uitvoeren omdat er door de jaren heen zoveel eigen codes in de software is verwerkt.
En als je echt custom wil... maak dan een eigen forum.
Ik vind dit iig een stuk relaxter werken als het oude forum...

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik wil je de update pagina wel ff mailen?Tijn schreef:Ehm, de security-lekken in oudere php-bb versies staan zo goed gedocumenteerd en de updates ook, dat je dat met de hand wel aan kan passen hoor, daar hoef je geen nieuwe versie voor online te zetten.Tino schreef:Hopakee daar gaat maanden werk effe van de tafel af omdat de security niet goed is
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik wil anders wel ff een keertje meekijken als iemand ff uitlegt wat het probleem precies was ?
das echt een kutwerk.
Probleem was performance schijnt....
-
we hadden toch een eigen forum? (of begrijp ik het verkeerd)evo schreef:
En als je echt custom wil... maak dan een eigen forum.
vind je? dit is meer back to basic, ik hoop dat het snel is opgelost succesevo schreef:
Ik vind dit iig een stuk relaxter werken als het oude forum...![]()

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
dat was ook phpbb, maar dan aangepastJordi - Clio 16V schreef:we hadden toch een eigen forum? (of begrijp ik het verkeerd)
Ik vind het ook nixevo schreef:vind je? dit is meer back to basic, ik hoop dat het snel is opgelost succes
maar zo kan er iig nog gepost worden.