Ik heb vaak mijn accu leeg van mijn clio Williams als ik hem ongeveer een week niet gebruikt. Nu zag ik laatst dat het kofferbak lampje brande en toen dacht ik dat dat het was maar dat is het ook niet. Het rara is wel toen ik de stekker van de schakelaar er uit trok van het kofferbak lampje dat die nog bleef branden en volgens mij moet die dan uit gaan. Heb nu het lampje er uitgehaal maar nog loopt de accu op een of andere manier leeg. Ik ben wel een elektro monteur maar geen auto monteur en in het elektisch van een auto zit nog wel wat verschil in.
Waar en hou kan ik het beste meten en heeft iemand een schema van het elektrische gedeelte van een clio 16V?
hou moet je meten???
-
- Contacteer:
-
- Car: Renault Clio III RS
Omdat je lampje blijft branden na het loskoppelen van de bedrading: Kortsluiting in je bekabeling naar je schakelaar.
Ik heb bijna alle electrische schema's thuis liggen. Probleem is dat het er best veel zijn.
kofferbakverlichting
Ik heb bijna alle electrische schema's thuis liggen. Probleem is dat het er best veel zijn.

kofferbakverlichting
-
- Contacteer:
Vraagje waar zit nummer 51?
-
- Car: Renault Clio III RS
Je bedoelt denk ik 260?! Dat zijn je zekeringen onder je dashboard kastje.
154 = achterklep contact
165 = verlichting bagage ruimte
r1 = connector dashboard rechtsachter
r107 = connector dashboard linksvoor
r8 = naast r1
172 = markeringslicht linksachter
succes
154 = achterklep contact
165 = verlichting bagage ruimte
r1 = connector dashboard rechtsachter
r107 = connector dashboard linksvoor
r8 = naast r1
172 = markeringslicht linksachter
succes
-
- Contacteer:
Als ik de zekering van 10Ampere er uit haal gaat er dan meer uit of is het echt alleen voor de achterbakverlichting want weet niet wat je met connector bedoeld maar ik ben je al erg dankbaar voor wat je al gedaan hebt.