steun turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Allartino

heeft iemand misschien een foto van de steun waar de turbo aan bevestigd zit (en ook HOE die daaraan zit)?
bij mij hangt ie nu alleen aan het spruitstuk en de uitlaat en ik heb begrepen dat dat niet helemaal de bedoeling is :p
5GTT & clio II 1.6 16v
Abel
Über-Spammer

er hoort een stuk onder aan de bocht te zitten die aan de turbo zit geschroefd daar aan komt een drie hoekig stuk rvs en die zit aan de beugel waar ook de hitteschild aan bevestigd is. ik heb er zelf helaas geen foto van.
Turbo-Peer

Ik zal morgen een foto maken van de bevestigingspunten.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Allartino

foto zou erg prettig zijn, heb namelijkeen bak vol met beugels en steunen, moet ff de juiste eruit zien te halen. THNX
5GTT & clio II 1.6 16v
-PAZ-
Über-Spammer

ik moet voor mijn gtt ook nog zo een beugel hebben, kzag bij het demonteren van mijn blok dat deze beugel er ook niet meer opzat, toch maar effe eentje erop zetten is net zo verstandig denk ik
R5GTT. Drive it like you stole it
Sander
Contacteer:

Bedoel je deze?
[img]http://www.sandergorissen.com/ombouwweber/turbo2.jpg[/img]

gr sander
-PAZ-
Über-Spammer

die steun ontbreekt bij mijn gtt, zit ie op de bak vast met de bouten waarmee je ook de startmotor vast draait??
Allartino

ok thanx voor de foto, ik zal eens in de bakken met onderdelen gaan rommelen....
5GTT & clio II 1.6 16v
Steven
Car: M536

Nee achter de bouten van de bak zit een steun waar je hitteschildje op rust, dit plaatje zit weer aan die steun vast. (dus de vraag is of je die ooknie toevallig mist, Plasje :) ).

Over dat plaatje, deze willen wel eens scheuren, zo trof ik de mijne namelijk ook aan.
Ik heb toen een plaatje RVS gepakt van de dubbele dikte en die overgetrokken en zo nagemaakt.

Werkt prima en dit beugeltje is blijkbaar toch zeer belangrijk, omdat anders je spruitstuk veel eerder zal gaan scheuren tussen de laatste 2 cilinders.
Allartino

Dat glimmende steuntje, zit ie met één bout op de turbo en is het een gebogen stripje of een driehoekvormig plaatje? Die ontbreekt namelijk nog.
5GTT & clio II 1.6 16v
Steven
Car: M536

Nee, je hebt een omgebogen plaatje achter de turbo-elbow (met 2 moertjes), daaraan zit het 3-hoekige plaatje met die 2 boutjes die onder elkaar zitten vast.

Die 2 boutjes beneden zitten dus op de bakbeugel

Ik had nog 2 verhelderende foto's van Roy, helaas heb ik die vorige week van m'n webspace gemieterd :p
-PAZ-
Über-Spammer

hitteschild van de startmotor zit er nog op stevanie :p , kzal ook wel effe zelf beugeltje in elkaar beunen 8) want nu hangt de turbo alleen aan het spruitstuk en dat is toch niet helemaal de bedoeling
Allartino

die koperkleurige driehoekvormige plaat heb ik gevonden maar nu dat zilverkleurige omgebogen plaatje nog, die bedoelde ik. zit die met 1 bout(zichtbaar op de foto) aan de turbo?

we komen d'r wel...
5GTT & clio II 1.6 16v
Abel
Über-Spammer

is een haakse steun met 2 gaten voor tegen de turbo en tussen die 2 gaten loop het "hol rond"
als het ware een hap er uit :wink:
Allartino

mmkay, volgens mij heb ik die wel ergens zien liggen. morgen maar weer ff zoeken dan...

thanx
5GTT & clio II 1.6 16v
Plaats reactie