Vrijdag 17 Juni 2005 Dynodag Goes, nog klein aantal plekken

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
speedline

Hallo forum members en (niet) clubleden,

We gaan weer een dyno (vermogensmeet)dag organiseren in Goes op de dynojet vermogensbank. We zijn voor de derde keer te gast bij de firma Fredriks Dynojet b.v. in Goes.

Mogelijke data

Ik ga mogelijke data prikken vanaf 15 aanmelders. Het wordt in ieder geval de zaterdag. Tijden van 09:00 tot 17:00. Aanmeldingen naar: speedline_37@hotmail.com.

Aanmeldingsprocedure en vragen

Geen posts met aanmeldingen of wie wel/ niet komt lijstjes. Alleen vragen over het meten zelf en opmerkingen wat we eventueel extra kunnen organiseren.

Een toelichting op chiptuning bijvoorbeeld?
Een toelichting op motortuning?
Een toelichting op de gebruikte apparatuur?

Waar je op moet letten als deelnemer

Nog een aantal tips voor de deelnemers:

We gaan er van uit dat je met een in goede staat verkerende auto deelneemt.

Zorg voor een voldoende peil van motorolie en koelvloeistof. Auto's met allerhande motorische storingen of met motoren die niet lekker lopen moeten eerst gerepareerd worden. Anders is het zonde van je geld. Er is 20 minuten om het vermogen van je auto op een veilige en grondige manier vast te stellen. Gaat er in die 20 minuten iets fout waardoor de meting niet kan plaatsvinden is dat voor eigen rekening. Je beurt is dan over en het betaalde bedrag kan niet worden gerestitueerd.

Tank van te voren bij een pomp met een goede kwaliteit brandstof. (Bijvoorbeeld de Shell.) Zorg er voor dat je brandstof tankt met het hoogst mogelijke octaan gehalte. Uiteraard van de voorgeschreven soort.

Verlaagde auto's zijn geen enkel probleem.

Kosten en meetprocedure

De kosten bedragen € 37,50 per meting van 20 minuten. In die 20 minuten wordt je auto opgespannen, warmgedraaid en worden er een aatal zogenaamde runs gedaan waarmee het vermogen van je auto wordt gemeten. Het vermogen en koppel wordt dus gemeten aan de voorwielen. Geen omrekeningen met vage formules of beinvloedbaar door een foo foo knop.

Je zult zelf moeten omrekenen/ gissen wat je motor aan de krukas/ het vliegwiel levert. Voor het gemak kun je rekenen met een verliespercentage van tussen de 5 en 15% afhankelijk van de aandrijving en de wielstanden.

What you see is what you get.

Iedereen is welkom

Verder is iedereen welkom. Ook niet clubleden met andere merken en of typen auto's. Het is niet mogelijk te meten aan vierwielaangedreven auto's. Voor of achterwielaandrijving zijn de enige mogelijke aandrijvingen. Voor het gemak worden alle achterwielaandrijvers achter elkaar gemeten in verband met de benodigde ombouwtijd.

De bank kan auto's hebben tot bijna 800pk aan de aangedreven wielen. Mensen met spectaculair krachtige auto's zijn van harte welkom en krijgen in bepaalde gevallen showkorting.

Chippen op maat

Let op:
Mensen die een chip op maat willen of hun bestaande chip op maat willen updaten kunnen zich ook aanmelden via: speedline_37@hotmail.com. Deze aanmelders krijgen echter een aparte datum in verband met de benodigde tijd voor het afstellen (chippen) op maat. Dit wordt ook een zaterdag. Tijden van 09:00 tot 17:00.

Renault modellen geschikt voor chippen op maat

Henk van Fastchip heeft de mogelijkheid om de volgende auto's te chippen op maat binnen de beschikbare tijd:
  • Renault Clio 16v
    Renault Clio Williams
    Renault Sport Clio 2.0 16v
    Renault 19 16v
    Renault 21 Turbo
De bovenste 4 modellen zijn ook op maat te chippen met drukvulling!!! (Turbocompressor of supercharger.)

En alle auto's uitgerust met de motor uit een van de bovenstaande modellen.

Let er op dat het alleen nut heeft als je auto serieus gemodificeerd (getuned c.q. opgevoerd) is. Dus geen luchtfilter en einddemper maar serieuze tuning. Dus een compressieverhoging, in combinatie met een cilinderkopbewerking, 'snelle' nokkenassen en bijvoorbeeld throttlebodies.

Heb je gewoon een ander luchtfilter en een sport einddemper kun je prima (en goedkoper) uit de voeten met een standaard 'snelle' chip.

Daarnaast moet je eigen ECU gemodificeerd worden door het insolderen van een voetje. Op dit voetje wordt de eprom op maat (je eigen programma voor je eigen auto) geplaatst. Een ruil ECU kan ook. In beide gevallen zijn hier kosten aan verbonden.
Laatst gewijzigd door speedline op wo 15 jun 2005 22:45, 14 keer totaal gewijzigd.
speedline

Is het mogelijk hier een tijdelijke sticky van te maken in forum.meeting?

Is het mogelijk hier een nieuws item van te maken?

Als je wat meer wilt zien van de vorige 2 dynodagen kun je in de volgende topics kijken:

Dynodag 03-07-2004
Dynodag 28-08-2004
Dynodag 28-08-2004
Laatst gewijzigd door speedline op di 18 jan 2005 13:29, 5 keer totaal gewijzigd.
speedline

Routebeschrijving

De firma waar we te gast zijn; Ruud Fredriks Dynojet b.v. is gehuisvest op de:

Albert Plesmanweg 20-22
4462GC Goes (Zeeland)

Je kunt op de website van Routenet een route plannen vanaf je eigen postcode naar het bovenvermelde adres van de firma Fredriks.

Het laatste stukje

Je neemt afslag "Industrieterrein De Poel" op de A256. Richting Goes rijden en de eerste mogelijkheid links afslaan het industrieterrein op. Je rijdt nu op de Albert Plesmanweg. De weg rechtdoor blijven volgen. Je buigt op een gegeven moment af naar links. Het bedrijf zit aan je linkerhand, op de hoek, vlak voor de eerstvolgende kruising.
Laatst gewijzigd door speedline op di 18 jan 2005 13:35, 8 keer totaal gewijzigd.
speedline

Deelnemerslijst dynodag

1. Mike de Bone (spitsoor) - Renault Clio B 1.2 16v
2. Jochem de Haas - Renault 5 GT Turbo + T25/ Gr.A
3. Jordan van Laarhoven - Renault Laguna A + Volvo T4 motor
4. Melvin Bos - Renault Clio 16v + snelle nokkenassen
5. Steven Elffers - Renault 5 GT Turbo
6. Johan - Renault Clio Cup + 6 bak
7. Joeri - Renault Clio 16v
8. Gerda van de Polder (waterwacht) - Renault Clio 16v
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22. Jeroen Lubking - Renault Kangoo 1.5dCi 80 + chiptuning
23. onbekend - Ford Sierra Cosworth + 375pk
24. Steven Kroesbergen - Renault Sport Clio 2.0 16v Gr.N
Laatst gewijzigd door speedline op vr 21 jan 2005 23:51, 7 keer totaal gewijzigd.
speedline

Deelnemerslijst chippen op maat dag

1.
2.
3.
4.

Dit is een aparte dag met maximaal 4 deelnemers aangezien er 2 uur per auto nodig is voor chippen op maat.

N.b.: Lees het stuk over chippen op maat bovenaan in deze draad zorgvuldig voor je je aanmeld via e-mail!
waterwacht

(I) Ik heb een chip, hoe kan ik weten of er een update nodig is?
Steven
Car: M536

Iedereen heeft intressante stuff achter z'n naam, dan wil ik T2 Hybrid en Groep A :p
Ik ga voor de 135pk...

Enneh ik wil ff iets later op de dag, na 12 uur als het ff kan. Ik moet nog heel stuk naar down under rije...
-Ray-
Contacteer:

ben heel benieuwd hoeveel Jochem ervan bakt ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
-PAZ-
Über-Spammer

daar sta je dan met je quadra kan je niet op de bank :D :p , of effe voorste cardan as los en dan kan ie gewoon als rwd derop 8)
R5GTT. Drive it like you stole it
-Ray-
Contacteer:

je ken niet alles hebben... mijn tijd komt wel :)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

-Ray- schreef:ben heel benieuwd hoeveel Jochem ervan bakt ;)
Nou ik denk 180pk aan de wielen, makkie.
Temminste zo heb ik het spulletje toch over gekocht , zo van; als je dat koopt van mij heb je zeker 180 als het niet meer is :lol:
-Ray-
Contacteer:

you know what they say:

horsepowers sell, torque wins races :lol:

minimaal 139.4/212 @ 1.3 bar (Y)
speedline

waterwacht schreef:(I) Ik heb een chip, hoe kan ik weten of er een update nodig is?
Ik doel specifiek op de auto's die al voorzien zijn van een, op de rollenbank, op maat geschreven chip.

Mensen die hun auto verder willen verfijnen kunnen dat op de chippen op maat dag laten uitvoeren.
speedline

Update bij chippen op maat en deelnemerslijst...
speedline

Up ^^

Moet er nog een chattopic geopend worden? Misschien kan de verantwoordelijke moderator dit openen?

Dan is er meteen ruimte om achteraf foto's en uitslagen te posten.
Steven
Car: M536

Schop
MB

Ik denk dat ik dit keer maar is met een Renault kom :wink:
Heb ik van de week gekocht een Clio 16 klapper.
Of toch maar niet >-)
speedline

Voor de komende dynodag hier verder.

Nogmaals; ik ga een datum prikken vanaf 15 man. Nu begreep ik dat een bepaalde groep Belgen zich wilde aanmelden maar dit heeft verzuimd? :wink:

Zouden zij zo vriendelijk willen zijn dit alsnog te doen? :D
Gast

als dat op mij bedoeld is weet ik niet waarover je het hebt. Kheb deze topic sinds gisteren gevonden...komt ervan met zo een doolhof forum ;-)

In ieder geval, ik geef je de namen zo spoedig mogelijk door.

Grts, Jo
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Gerrit, kan het wat opleveren als ik mijn auto laat chippen (1.6 16v)?
speedline

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Gerrit, kan het wat opleveren als ik mijn auto laat chippen (1.6 16v)?
Er komt binnenkort nog wat leuk Renault Sport spul voor de K4M uit Frankrijk hier heen... Stuur maar ff een mail of PB als je interesse hebt...

Rond de 88kW/ 120pk moet mogelijk zijn mits je bereidt bent je uitlaatsysteem (verder) aan te passen.
Gast

weten we al iets meer ? ivm de datum ?
speedline

Ik ga een aantal data prikken.
Gast

1tje is voldoende ....
Maus

Heb je voor de RS phase 3 nog een testexemplaar nodig?
Gast

indien iemand het wenst, ik heb een op maat gechipte comp voor een std 19-16v te koop. Het enige wat eronder zat is een devil met catvervanger en een racing green filtertje. Henk heeft em vorig jaar op maat gechipt. Goed voor 129 pk op de wielen. Stuur maar PM indien interesse. Tevens nog tal van 19-16v onderdelen te verkrijgen.
speedline

Even geduld wat de datum betreft. Het is even puzzelen namelijk...
speedline

De rollenbanksessie/ dynodag is verplaatst naar een definitieve zaterdag 23 April.

Aanmeldingen en info op speedline_37@hotmail.com.
Mike (spitsoor)
Contacteer:

aha oke hoelaat wordt je dan in goes verw8??? :) wil wel eens weten wat die clio van me nou werkelijk aan vermogen levert
speedline

Ff de planning afwachten Mike. Iedereen wordt ingedeeld op een specifiek tijdstip.
Mike (spitsoor)
Contacteer:

(Y) lees het wel dan :)
Mike (spitsoor)
Contacteer:

speedline schreef:Ff de planning afwachten Mike. Iedereen wordt ingedeeld op een specifiek tijdstip.
is er al wat bekent qua planning? Als het ff kan kan ik dan in de ochtend? Heb smiddags een afspraak die ik eigelijk niet af wil zeggen. :wink:
Gast

ik hoop deze week ook iets te horen.
speedline

De planning is rond en de deelnemers worden via e-mail op de hoogte gesteld van hun starttijd. Deelnemers die geen e-mail ontvangen aub mailen naar speedline_37@hotmail.com!!!

Het belooft weer een enerverende dag te worden. In ieder geval tot zaterdag...
HKM

Hoeveel auto's komen er?
Plaats reactie