Renault 5 gtl transmissie

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Narc

Hallo Iedereen,

Dit is mijn eerste post op de renault tuning club. Ik heb een vraag over een probleem van mijn renault 5 gtl bj 1987. De vijfbak schakelt moeizaam in de versnellingen 1 en 2, maar alleen wanneer de auto in beweging is. Als de auto stilstaat met de motor uit gaat het schakelen heel soepel. Dit is ook zo wanneer de auto met een draaiende motor stilstaat. Dus alleen tijdens het rijden (wanneer je bijvoorbeeld een stoplicht nadert en moet terugschakelen) dan krijg je hem bijna niet in zijn 1. Weet iemand waar dit aan kan liggen en wat mogelijk een oplossing is?

Alvast bedankt,

Narc.
pierre

probeer andere bakolie
Calle

Zeer waarschijnlijk versleten synchro-ringen, 2e versnelling heeft daar vaak het eerst last van. Die zorgen dat de draaisnelheden van de assen (primair en secundair) in de versnellingsbak met elkaar in overeenstemming komen. Als je stilstaat staan beide assen stil (je wielen staan nl. stil) dus is er geen probleem.

Als dat zo is heb je een revisie van de bak nodig of een andere bak die nog niet versleten is.

Als je precies en duidelijk uitgelegd wil hebben hoe dat werkt kun je het beste op http://www.howstuffworks.com kijken.
Plaats reactie