Clio 2004 Tikkend geluid onder motorkap!!

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
spoed

Hi,

06-01-2004 kocht ik een nieuwe clio model 2004. Reeds snel merkte ik een tikkend geluid onder de motorkap dat ontstond vanaf 1500tpm en niet versnelde naargelang het toerental verhoogde. Het geluid situeert zich ter hoogte van de alternator of toch in de buurt. Het is alvast niet afkomstig van van de kleppen of de alternator alles werd door de garage nagekeken en niets werd gevonden. Ikzelf ben hieromtrent een totale leek en ben dus op de kennis van anderen aagewezen voor een oplossing. Herkent iemand dit probleem? Het betreft verder de drie-deurs versie met een 1.2 16v motor.

Thx
willow

Beste spoed,

als je zo'n nieuwe auto hebt, dan zou ik tog alsnog naar de garage teruggaan en nix zelf gaan ondernemen, je heb nog garantie neem ik aan??

misschien dat sommige mensen op dit forum goede raad voor je hebben, maar maar weinig mensen hebben zo'n nieuwe clio op dit forum

suc6 ermee (Y)
Ferdy
Über-Spammer

ik zou zeggen, even terug naar de garage en anders naar Renault Nederland
blue picture

hoi spoed ik heb een clio 1.2 16v van 2002 tikt ook is normaal bij deze motor niks om druk om te maken hoort zo gr dennis
Ollie

Heet je Spoed of ben je met Spoed op zoek naar een antwoord?
Mike (spitsoor)
Contacteer:

willow schreef:Beste spoed,

als je zo'n nieuwe auto hebt, dan zou ik tog alsnog naar de garage teruggaan en nix zelf gaan ondernemen, je heb nog garantie neem ik aan??

misschien dat sommige mensen op dit forum goede raad voor je hebben, maar maar weinig mensen hebben zo'n nieuwe clio op dit forum

suc6 ermee (Y)
shit de mijne is al van 2003 :p moet hem nodig omruilen dan :s :lol:
Rémi clio ph3

spitsoor schreef:
willow schreef:Beste spoed,

suc6 ermee (Y)
shit de mijne is al van 2003 :p moet hem nodig omruilen dan :s :lol:
Ja man, dat is al bijna twee jaar!! :~ .

Tip: idd even terug gaan naar de dealer, die MOET dit oplossen, en anders even langs een andere dealer rijden..... Iig niet zelf er aan prutsen want dan vervalt de garantie en lacht de dealer zich in z'n vuistje :wink:
sander o

Waarom worden hier de dealers regelmatig negatief omschreven?Denk je nou zelf echt dat de dealer bij zo'n jonge auto zegt dat er niets aan de hand is?
Garantie is garantie,en de dealer kan zelf ook 100% of een gedeelte daarvan claimen bij Renault.Maarja,misschien heb jij andere ervaringen.
spoed

Bedankt voor jullie reacties.

Maar ik ben eerder al langs geweest bij de dealer en ze erkenden het getik maar ze konden na een hele dag onderzoeken maar niet uitvinden waar het probleem lag. Ook hoorden ze het getik bij andere nieuwe clio's die klaar stonden om te worden vekocht. Het probleem werd gemeld aan een hoofdzetel van renault voor verder onderzoek maar tot op heden zonder resultaat. Het zou blijkbaar niet onmiddellijk voor abnormale slijtage of dergelijks zorgen maar het is best wel irritant eens je er begint op te letten.

Thx.
Rémi clio ph3

sander o schreef:Waarom worden hier de dealers regelmatig negatief omschreven?Denk je nou zelf echt dat de dealer bij zo'n jonge auto zegt dat er niets aan de hand is?
Garantie is garantie,en de dealer kan zelf ook 100% of een gedeelte daarvan claimen bij Renault.Maarja,misschien heb jij andere ervaringen.
Ach, heb idd slechte ervaringen gehad ja!! Maar Ik ben laatst bij een andere dealer geweest (Ik zal geen reclame maken (in stein :p )) en die is gewoon goed (Y) :D geen op- of aanmerking
JiggyMF

spoed schreef:Bedankt voor jullie reacties.

Maar ik ben eerder al langs geweest bij de dealer en ze erkenden het getik maar ze konden na een hele dag onderzoeken maar niet uitvinden waar het probleem lag. Ook hoorden ze het getik bij andere nieuwe clio's die klaar stonden om te worden vekocht. Het probleem werd gemeld aan een hoofdzetel van renault voor verder onderzoek maar tot op heden zonder resultaat. Het zou blijkbaar niet onmiddellijk voor abnormale slijtage of dergelijks zorgen maar het is best wel irritant eens je er begint op te letten.

Thx.
gewoon ff geduld hebben en wachten op de uitslag en zo af en toe gewoon eens even bellen om ze te laten merken dat je er echt op wacht.

De dealer zal je denk ik echt geen oor aan proberen te naaien met zo'n nieuwe auto.

grtz Jiggy
Plaats reactie