Hallo allemaal ik heb een probleempje tijdje terug
een renault 21 gekocht reed prima maar nu had ik hem een tijd niet nodig dus schorsen maar en na een maandje of twee was het accuutje leeg geen probleem dacht ik als ik hem weer oplaat doet ie het wel weer maar helaas accu aan de lader en laden maar volgens de lader vol dus eraf en hop in de auto hangen maar geen zier gebeurd er helemaal niks dus ik ok ff chekken of alles goed zit ja dus plus ik testen met een lampje bij de kabels op de accu en ja daar wel juice maar verder dan dat komt het niet nergens niet bij de radio of binnenverlichting enz alles is gewoon dood weet iemand waar ik dit probleem kan vinden al druk in de weer geweest met spanningzoeker
maar niks massa onder de moterkap en binnen maar nergens plusstroom binnen ps zit een alarm op de 21
maar volgens mij komt daar ook niks binnen want eraf gehad maar werkt dan nog niet wat een ellende heeft iemand tips voor mij alvast bedankt
auto zo dood als een pier
helaas ligt het niet aan de accu andere er in gehad werkt net zo min .
ligt ergens in de bedrading denk ik.
maar waar wat heb nergens aan gezeten verder accu was leeg dus eruit en laden verder niks raars gedaan. nu gewoon niks met geen enkele accu ook al met ander auto erbij met startkabels er doet gewoon niks wat geen lampjes of wat dan ook zelfs alarmlichten dood lijkt op of er geen plus doorkomt in de auto.
ligt ergens in de bedrading denk ik.
maar waar wat heb nergens aan gezeten verder accu was leeg dus eruit en laden verder niks raars gedaan. nu gewoon niks met geen enkele accu ook al met ander auto erbij met startkabels er doet gewoon niks wat geen lampjes of wat dan ook zelfs alarmlichten dood lijkt op of er geen plus doorkomt in de auto.
...of geen massa.
Meet de massa eens op, dus de weerstand tussen de - van de accu en de carroserie, en de weerstand tussen carroserie en motor en tussen motor en accu. MOeten allemaal 0 zijn.
Check de dikke kabels van de dynamo naar startmotor naar accu ook even. Volgens mij gaat ie voorlangs, over je versnellingsbak, achter je versnellingsbak zo naar je startmotor en dna naar je accu. Misschien heb je een marter gehad?
Meet de massa eens op, dus de weerstand tussen de - van de accu en de carroserie, en de weerstand tussen carroserie en motor en tussen motor en accu. MOeten allemaal 0 zijn.
Check de dikke kabels van de dynamo naar startmotor naar accu ook even. Volgens mij gaat ie voorlangs, over je versnellingsbak, achter je versnellingsbak zo naar je startmotor en dna naar je accu. Misschien heb je een marter gehad?
zoeken dus gewoon de kabels volgen en kijken waar de spanning ophoudt.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
pierre schreef:check eerst of er spanning staat op de plus pool vd dynamo, hier hoort namelijk altijd stroom op te staan, ook als auto stil staat en motor niet draait.
zoniet dan is er een bedrading probleem.
zowel, check dan contactslot en contactrelais.
Ja zal mij daar eens mee bezig houden vandaag met de dynamo en de rest maar begin toch meer in de richting van dat al ingebouwde alarm te denken al komt daar ook geen stroom aan .
Het is toch wel vreemd gewoon lopend de garage in ok accu leeg en daarna gewoon niks meer .
Het is toch wel vreemd gewoon lopend de garage in ok accu leeg en daarna gewoon niks meer .
Ik denk dat ik er uit ben hier draden nagelopen en er zat er een bij voor alles wat binnen stroom nodig heeft die in niet al te beste staat verkeerde aangevreten door wat dan ook was ook al voorzien van corrosie en half kaal .
heb hem ff doorverbonden tijdelijk en toen was er weer licht heeft misschien met dat gedeelte ergens
tegen aan gehangen en massa gemaakt zat dicht bij het
motorblok dus heb een vermoeden dat als ik dit vervangen heb de boel het weer goed doet .
in ieder geval bedank voor al jullie reactie`s hier .
O ja heeft iemand nog een set zijskirts liggen voor een 21 van 1992 gewone sedan uitvoering ook zou ik
graag willen weten of iemand weet wat voor soort sportspiegels op dit model passen .
Hoor het graag .
Groet tommy.
heb hem ff doorverbonden tijdelijk en toen was er weer licht heeft misschien met dat gedeelte ergens
tegen aan gehangen en massa gemaakt zat dicht bij het
motorblok dus heb een vermoeden dat als ik dit vervangen heb de boel het weer goed doet .
in ieder geval bedank voor al jullie reactie`s hier .
O ja heeft iemand nog een set zijskirts liggen voor een 21 van 1992 gewone sedan uitvoering ook zou ik
graag willen weten of iemand weet wat voor soort sportspiegels op dit model passen .
Hoor het graag .
Groet tommy.
-
- Über-Spammer
heb je misschien ook een foto van je 21
en die siteskirts, misschien even met sloperij vdtol bellen,
[img]http://www.renault-tuning.com/type/3_bs.JPG[/img]
helemaal links in het hoekje zie je nog een stukje 21 met siteskirts, misschien dat die nog bruikbaar zijn
en die siteskirts, misschien even met sloperij vdtol bellen,
[img]http://www.renault-tuning.com/type/3_bs.JPG[/img]
helemaal links in het hoekje zie je nog een stukje 21 met siteskirts, misschien dat die nog bruikbaar zijn
ok bedankt voor de tip maar heb je ook een adres waar die vd tol zit of tel nummer hiervan .
strak gedaan de 21 heb er zelf twee een txe en een gts alles standaard wou er een verbouwen vandaar de skirts en spiegels velagen is ook nog in mijn gedachte maar wou eerst opties wat dingen aanpakken .
groet tommy.
strak gedaan de 21 heb er zelf twee een txe en een gts alles standaard wou er een verbouwen vandaar de skirts en spiegels velagen is ook nog in mijn gedachte maar wou eerst opties wat dingen aanpakken .
groet tommy.
-
- Über-Spammer
http://www.vandentol-renault.nl/
de site van de sloperij, staat vast wel een tel. nummer op
(ik heb dus een 21 gts met wat 21T onderdelen)
de site van de sloperij, staat vast wel een tel. nummer op
(ik heb dus een 21 gts met wat 21T onderdelen)