aanschaf grand tour 3.0 V6

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
duderider

Hallo allemaal,

Ik overweeg een 3.0 V6 aut aan te schaffen. Ik heb nog echter nog nooit een renault gehad maar vind deze auto echt heel mooi om te zien en heerlijk om in te rijden. Heeft iemand ervaringen met deze laguna grand tour 3.0 V6 aut ? moet ik echt naast de benzinepomp wonen bijv? Ja, ja, ik weet het fietsen is goedkoper! 8)

groeten uit Brabant
Marcel B.

Gemiddeld zal zo'n ding toch iets van 1:10 rijden denk ik, maar als je het om het verbruik doet kan je beter een 1.8 16v kopen natuurlijk, zien er hetzelfde uit, gaan alleen minder hard ;)
Don't walk the grass... smoke it
duderider

Om het verbruik gaat het mij niet echt want dan ik inderdaad beter een ander model kiezen. Het gaat mij meer om ervaring met de prestaties, comfort en onderhoud(perikelen).
Steven
Car: M536

Pardon 1:10 Marcel? dan rijd je wel heel rustig 100 over de snelweg enzo hoor.

De 1.8-16v van me pa rijd gemmiddeld 1:10/11 en die rijd toch behoorlijk rustig.

Mijn advies, maak een uitgebreide testrit :)
-PAZ-
Über-Spammer

een goede uitgebreide proefrit is zowieso altijd een must als je gaat kijken voor een andere auto, kijk ook eens rond op pagina's van autoweek, autovisie enzo, mischien is de auto al eens getest en daar word je meestal ook wel wat wijzer van.
R5GTT. Drive it like you stole it
Marcel B.

Steven schreef:Pardon 1:10 Marcel? dan rijd je wel heel rustig 100 over de snelweg enzo hoor.

De 1.8-16v van me pa rijd gemmiddeld 1:10/11 en die rijd toch behoorlijk rustig.

Mijn advies, maak een uitgebreide testrit :)
heb et ook alleen maar van de autoweek site :p
GeryKa

Ik rijd em sinds kort (3 weken).
Ik wilde een duidelijk comfortabeler auto hebben, die toch ook wel vlot zou kunnen rijden. Mijn vorige wagen was een Ford focus 2.0.
Ik heb proef gereden met de Laguna GT, met 1.6 een 1.8 en de 3.0V6. Die laatste is het dus geworden. 1.6 vond ik echt veel te licht voor zo'n wagen, die wilde zelfs in z'n 4e niet lekker meer trekken. De 1.8 vond ik gewoon standaard, maar de 3.0V6 is een wagen die lekker zoeft :) .
Maar als je em echt in 1x onderin trapt gaat ie echt gruwelijk er van tussen, en moet je echt de ruimte krijgen :D . Niet dat ik het al veel gedaan heb, want ik vindt het "relaxte zoeven" ook wel fijn. En ongemerkt gaat dat toch ook heel snel natuurlijk.

Verbruik volgens de boordcomputer komt gemiddeld uit op 11,2L. per 100 Km. Dus de 1:10 haal ik niet eens. Ik heb dan puur woon-werk (afstand 35 km), en best netjes gereden(begrenzer op 120Km/h).

[img]http://img59.exs.cx/img59/1882/gtinside7ao.jpg[/img]
blue picture

de kleur van het intrieur is nou niet echt mijn smaak en dan zegt men smaken verschillen
duderider

GeryKa schreef:Maar als je em echt in 1x onderin trapt gaat ie echt gruwelijk er van tussen, en moet je echt de ruimte krijgen :D . Niet dat ik het al veel gedaan heb, want ik vindt het "relaxte zoeven" ook wel fijn. En ongemerkt gaat dat toch ook heel snel natuurlijk.

Verbruik volgens de boordcomputer komt gemiddeld uit op 11,2L. per 100 Km. Dus de 1:10 haal ik niet eens. Ik heb dan puur woon-werk (afstand 35 km), en best netjes gereden(begrenzer op 120Km/h).

[img]http://img59.exs.cx/img59/1882/gtinside7ao.jpg[/img]
Oke duidelijk. Maar zit het met het te verwachten onderhoud van een 3.0 V6. Ligt dat nu echt beduidend hoger dan bijvoorbeeld bij een 1.8 of 2.0 ??? Of zijn het alleen de bougies?
Mrtn
Car: R5GTT

Ik vind dat interieur wel héél mooi hoor (Y)

Toch denk ik dat je hier verkeerd zit met deze auto qua vragen aan ons! Ga naar de dealer en vraag wat een gemiddelde onderhoudsbeurt kost, grote beurt ed...

succes :)
Mrtn = Maarten
duderider

Mrtn schreef:Ik vind dat interieur wel héél mooi hoor (Y)

Toch denk ik dat je hier verkeerd zit met deze auto qua vragen aan ons! Ga naar de dealer en vraag wat een gemiddelde onderhoudsbeurt kost, grote beurt ed...

succes :)
Tuurlijk daar heb je ook gelijk in, maar ik wilde het eigenijk ook wel eens horen van een "gebruiker". Of de dealer altijd het achterste van de tong laat zien is de vraag... toch? Misschien ben ik eigenlijk ook zoek naar een bevestiging dat dit gewoon onzijs lekkere wagen is :wink:
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Dus als wij zeggen dat het een kut auto is ruil je hem gelijk weer in?! :s

:p :lol:
Marcel B.

Wij zijn maar arme sloebers die in wegrottende ouwe renaults rijden, zo'n dure bak kunnen wij helemaal niet betalen joh >-)
duderider

Marcel B. schreef:Wij zijn maar arme sloebers die in wegrottende ouwe renaults rijden, zo'n dure bak kunnen wij helemaal niet betalen joh >-)
Ha, ha, misschien kan ik 'em ook niet betalen. Blijft natuurlijk wel een mooie wagen met prima prestaties. Overigens moet ik eerst nog een goeie tweedehands vinden. Alle info is desondanks welkom!
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Marcel B. schreef:Wij zijn maar arme sloebers die in wegrottende ouwe renaults rijden, zo'n dure bak kunnen wij helemaal niet betalen joh >-)

niet allemaal hoor :~ :p :D
speedline

1:10 met een 150kW 2944cm³ zescilinder met automatische transmissie en een aircopomp ? :lol:

Ik zou toch denken aan een verbruik van tussen de 11 en 16 liter per 100km. Dat is dus tussen de 1:6 en 1:9. Een stuk realistischer...

Handbak is misschien enkele procenten zuiniger. Als ze die uberhaupt nog leveren in NL...?
JW 21T

:lol: En vaker 1:6 dan 1:9
Vooral met korte stukkies
Robert-Jan

Ik heb vandaag nog in een Laguna 2 GT V6 gereden.
Deze auto is zeker een aanrader.
Onderhoudskosten het is maar net hoe gek je er mee rijd.

Greetz.
Robert-Jan
VLK Groep
GeryKa

Hij is ook niet nieuw :wink:
En ik rijd veel met de begrenzer :D om de draaikolk te minderen.

Onderhoud? Zou ie verschil maken met een Clio V6?
Een koplampje wat kapot gaat hoop ik eigenlijk niet op (Xenon), maar men vertelde mij dat die in principe een autoleven mee gaan.
plieshout

Ik heb al een half jaar een Laguna 2 V6 op LPG (zie boven)en gemiddeld zit het verbruik op 1 op 7. Uitschieters daargelaten (1 op 4,8 is mogelijk!)
Verder rijdt het natuurlijk als een trein, maar de grootste kans op onderhoud zijn de bobine's bij deze auto..verder valt het wel mee, slecht elke 30.000 km een onderhoudsbeurt nodig..

Gr,
peter.
CChris

mn pa heeft sinds een jaar ongeveer een 3.0 V6 en ik kan em zeker aanraden (ik rij dr vaak in als hij m niet nodig heeft 8) ) alleen het verbruik wordt je wat minder vrolijk van. gemiddeld genomen zit ie zo rond de 1:7-1:8, je merkt natuurlijk een groot verschil als je op de cruise control rijdt.......
kwa prestaties issie gewoon lekker!! heb 2 keer n gtt dr uit getrokken, die waren allebei standaard, maar toch :P. dat komt door de automaat, de 3.0 V6 is trouwens alleen leverbaar met automaat. dus afgezien van de renault kraakjes en dingetjes een superlekkere auto (Y)
R 5 Convertible Rulezz
Gerard race GT

Ik heb 5 jaar een laguna V6 gehad en je moet echt als een ouwe lul rijden wil je 1:10 halen, 1:8 moet je eerder aandenken, bij volgas de snelweg op :worship: 1:3!!!!!!!!! :worship: .
Let op het achterste spruitstuk, deze wil nog wel eens krom trekken cq scheuren. voor de rest SUPERWAGEN!
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
stoopie

CChris schreef:mn pa heeft sinds een jaar ongeveer een 3.0 V6 en ik kan em zeker aanraden (ik rij dr vaak in als hij m niet nodig heeft 8) ) alleen het verbruik wordt je wat minder vrolijk van. gemiddeld genomen zit ie zo rond de 1:7-1:8, je merkt natuurlijk een groot verschil als je op de cruise control rijdt.......
kwa prestaties issie gewoon lekker!! heb 2 keer n gtt dr uit getrokken, die waren allebei standaard, maar toch :P. dat komt door de automaat, de 3.0 V6 is trouwens alleen leverbaar met automaat. dus afgezien van de renault kraakjes en dingetjes een superlekkere auto (Y)
Ik heb zelf een laguna 3.0 V6 van '95, maar met een handgeschakelde bak! Of bedoelde jij de Laguna 2?

Het rijd overigens perfect! Zit fantastisch en rijd als een trein! Tja hij lust wel wat, maar ja als je een beetje power wilt en hard wil gaan moet je niet lulle toch?!
Xander

Ik heb deze week ook een V6 - 24 Grand Tour Initiale aangeschaft (uit 2002 met 100K op de teller). Ik krijg de auto, als het meezit, aanstaande vrijdag. Ben erg benieuwd naar de ervarigen van de andere v6 rijders.

Wie heeft er positieve of negatieve ervaringen?

Ik vond de automaat tijdens de proefrit overigens wel snel doorschakelen (hij trekt niet echt door, ook niet bij plankgas). Is er ook nog een sportieve stand oid?
CChris

Xander schreef:Ik heb deze week ook een V6 - 24 Grand Tour Initiale aangeschaft (uit 2002 met 100K op de teller). Ik krijg de auto, als het meezit, aanstaande vrijdag. Ben erg benieuwd naar de ervarigen van de andere v6 rijders.

Wie heeft er positieve of negatieve ervaringen?

Ik vond de automaat tijdens de proefrit overigens wel snel doorschakelen (hij trekt niet echt door, ook niet bij plankgas). Is er ook nog een sportieve stand oid?
als je m goed op zn staart trapt zou die pas over moeten schakelen bij ongeveer 6000 toeren..........
R 5 Convertible Rulezz
Xander

Je bedoelt letterlijk 'trappen'? Dus gewoon snel intrappen? Ik heb het pedaal natuurlijk geheel ingetrapt gehad maar inderdaad niet 'snel'.

Zou dat het zijn... :)
GeryKa

Xander schreef:...Dus gewoon snel intrappen? Ik heb het pedaal natuurlijk geheel ingetrapt gehad maar inderdaad niet 'snel'.

Zou dat het zijn... :)
Ja idd je bent natuurlijk nog voorzichtig geweest :lol:
Persoonlijk vind ik dat soms ook wel relaxt gaan.
Maar hij schakelt afhankelijk van de snelheid waarmee je je rechtervoet naar onder laat gaan. Zet je em vrij direct onderin, dan gaat ie ahw in sportstand en trekt echt door tot zo'n 6000 toeren.
Geef je em vanaf begin maar een klein tikkie dan gaat ie lekker lui al over nog voor de 3000 toeren.
Xander

@GeryKa: Ik begrijp dat jij er ook 1 hebt? :)

Wat is het benzineverbruik? Mijn vorige auto (tot as vrijdag) was een omega B v6, Die haalde een gemiddelde van ongeveer 1 op 8. Probleem is dat je na een v6 geen 4-pitter meer wilt. Beperkt je mogelijkheden een beetje ;)

Is ie een beetje betrouwbaar?
GeryKa

Xander schreef:@GeryKa: Ik begrijp dat jij er ook 1 hebt? :)

Wat is het benzineverbruik? Mijn vorige auto (tot as vrijdag)...
Ik heb er idd ook 1. Verbruik volgens het metertje geeft bij mij gemiddeld 10.7 L/100km. Dus 1 op 9. Daarvoor rij ik woon-werk 35 km enkele reis over grootdeels snelweg, waar bij ik veel te gemakkelijk 150 rijd :p

Enige rare dingetjes die ik heb gemerkt is dat het "min" knopje op het stuur niet altijd correct werkt zoals het zou moeten doen (zal wel slecht contactje wezen. Verder nog niets geen onderhoud of storingen aan gehad.
Xander

Ik heb mijn Laguna Grand Tour Initiale 3.0 v6 vandaag opgehaald (2e hands). Ik moet zeggen: dat valt niet tegen :P

Zo rij je de ene keer 60 in zn vijf en sprint je de andere keer 70 in zn 1e en 110-120 in zn 2e.

Jammer dat de bochten een beetje gammel aanvoelen. Ik voel dan ergens 'speling' waardoor ik deze echt voorzichtig neem. Ik weet niet of dit de wielen zijn, de banden of gewoon de stuurinrichting. Is dit normaal of moet ik direct maar langs de dealer?
Steven
Car: M536

Banden al es opgepompt?
Xander

nee, maar ik heb de auto vandaag bij de dealer opgehaald. Ik mag aannemen dat zij dat dan hebben gedaan.

Daarnaast gaat er toch van alles piepen (op het dashboard) als de bandenspanning niet klopt?
-PAZ-
Über-Spammer

heb je hiervoor ook een stationcar gereden??? kan ook daar aan liggen, auto is wat groter en voelt daardoor mischien wat minder stabiel aan. maja das nix wat een paar gele koni's en een paar verlaginsveren kunnen verhelpen :p 8)
mike16v

paz-maniac schreef:heb je hiervoor ook een stationcar gereden??? kan ook daar aan liggen, auto is wat groter en voelt daardoor mischien wat minder stabiel aan. maja das nix wat een paar gele koni's en een paar verlaginsveren kunnen verhelpen :p 8)
dacht hoe groter hoe stabieler? ik vind mijn chamade 16v namelijl veel stabieler dan mijn vorige clio 16v...

dus zou toch maar ff langs de dealer gaan...
CChris

ik gooi m af en toe redelijk hard door de bocht, zit hier bij mij in de buurt bijvoorbeeld een lekkere bocht van 90 graden, de meeste mensen nemen em met ongeveer 35 km p/u........ik heb m inmiddels met zeker 65 genomen :D :D :D heerlijk :P het valt niet tegen voor een station hoor......
R 5 Convertible Rulezz
Plaats reactie