hoi ik ben dus peter en ben net nieuw hier.
ik heb een renault lagouna 18.benzine van 1995.
het starten als hij koud is dat is geen probleem , maar als hij een beetje warm is dan walt hij stil en dan is hij niet meer aan de praat te krijgen.
wie weet er raad
met vriendelijke groeten van een nieuw lid
probleem bij warme motor
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
verdeelkap/rotor?
-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
bdp sensor 

-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Wedden dat ie dan wel start als ie koud is. HetFleetwood schreef:dan start ie ook niet als ie koud is....Thadarkraven schreef:bdp sensor
heeft niks met koud/warm te maken...
probleem komt dan juist na afzetten bij warme
motor en als je daarna wilt starten. Als je de
motor af laat koelen start ie daarna weer wel
normaal. Is al 100x besproken op het forum en al
tig x zelf op mijn werk meegemaakt...
Grtzz Tony

bij sensoren komt het dus echt heel vaak voor dat ze na verloop van tijd warm niet goed meer gaan werken.
het is dus geen kwestie van een sensor doet het wel of doet het niet.
is ook redelijk logisch te verklaren, als de motor en dus ook de sensor warm word verandert ook de weerstand in de sensor deze kan daardoor een waarde door geven aan de ecu die buiten het kenveld valt en de motor zal daardoor niet starten, zeker bij dbp sensoren komt dit nog al eens voor.
als ze dit zeker wilt weten dan zou je de ecu paralel moeten uitmeten, wij doen dit om mijn werk met behulp van een autocom testkast. dan kan je op elke pen van de ecu de actulele spanning meten en vergelijken met de waarde die hij zou moeten zijn. als je dit eerst doet met koude motor en daarna met warme motor dan kun je al snel zien dat sommige sensoren toch wel redelijk veel kunnen gaan afwijken als ze warm worden
het is dus geen kwestie van een sensor doet het wel of doet het niet.
is ook redelijk logisch te verklaren, als de motor en dus ook de sensor warm word verandert ook de weerstand in de sensor deze kan daardoor een waarde door geven aan de ecu die buiten het kenveld valt en de motor zal daardoor niet starten, zeker bij dbp sensoren komt dit nog al eens voor.
als ze dit zeker wilt weten dan zou je de ecu paralel moeten uitmeten, wij doen dit om mijn werk met behulp van een autocom testkast. dan kan je op elke pen van de ecu de actulele spanning meten en vergelijken met de waarde die hij zou moeten zijn. als je dit eerst doet met koude motor en daarna met warme motor dan kun je al snel zien dat sommige sensoren toch wel redelijk veel kunnen gaan afwijken als ze warm worden
R5GTT. Drive it like you stole it
wie zegt da???Fleetwood schreef:jaah hoor wedden....
als bdp sensor kapot is zal ie niet starten,
koud of warm....
zowel met een GTT als met mijn 2de 21T probleem gehad,koud goe starten,eenmaal op temperatuur stilvallen, nie meer willen starten.nieuwe BDP sensor,probleem opgelost
zijn nog al redelijk warmte gevoelig,bij slijtage
Jaha een bdp sensor hoort niet warmte gevoelig te zijn Maar naar verloop van tijd kunnen ze wel stuk gaan en bij een warme motor niet meer werken. Is al veel vaker voorgekomen hier op het forum.
Nooit dingen uitsluiten!
Nooit dingen uitsluiten!
-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Door de tanden op het vliegwiel krijg je een
sinusvormige spanning die de sensor opvangt en
doorstuurd naar je ecu. als je vliegwiel op het
punt komt waar de tand weg is veranderd het
signaal en dat vangt de ecu op. Op deze manier
bepaald deze wat bdp is. Als de sensor bijv warm
is en hij is niet meer in orde zal deze het signaal
gaan vervuilen waardoor deze buiten de waarden van
het kenveld valt en daardoor wordt deze niet meer
herkend door de ecu. Als de ecu deze niet heeft heeft
hij geen waarden voor de ontsteking en zal deze niet
lopen. En nee renault is nog niet zo slim dat dit wordt opgevangen door een andere sensor bij benzinemotoren. Bij bijv een diesel kunnen ze dit wel. Dan wordt dit gedaan door bijv de verstuivernaaldbewegingssensor.
Je hebt wel gelijk dat deze sensor dus niet op warmte werkt ed. maar het signaal wordt dus wel
degelijk beinvloed door de temp als de sensor
kappot is. Zou dus niet mogen maar het gebeurd
wel degelijk.
Ik wil degene die anders beweren niet afzeiken maar
jullie houden dan wel heel erg aan je standpunt vast
zonder met goede argumenten of voorbeelden te komen.
Het kan idd dat ie dan helemaal niets doet maar ook
vaak is het gewoon aan de orde wat ik zojuist voor de
2e keer zei.
Grtzz Tony

sinusvormige spanning die de sensor opvangt en
doorstuurd naar je ecu. als je vliegwiel op het
punt komt waar de tand weg is veranderd het
signaal en dat vangt de ecu op. Op deze manier
bepaald deze wat bdp is. Als de sensor bijv warm
is en hij is niet meer in orde zal deze het signaal
gaan vervuilen waardoor deze buiten de waarden van
het kenveld valt en daardoor wordt deze niet meer
herkend door de ecu. Als de ecu deze niet heeft heeft
hij geen waarden voor de ontsteking en zal deze niet
lopen. En nee renault is nog niet zo slim dat dit wordt opgevangen door een andere sensor bij benzinemotoren. Bij bijv een diesel kunnen ze dit wel. Dan wordt dit gedaan door bijv de verstuivernaaldbewegingssensor.
Je hebt wel gelijk dat deze sensor dus niet op warmte werkt ed. maar het signaal wordt dus wel
degelijk beinvloed door de temp als de sensor
kappot is. Zou dus niet mogen maar het gebeurd
wel degelijk.
Ik wil degene die anders beweren niet afzeiken maar
jullie houden dan wel heel erg aan je standpunt vast
zonder met goede argumenten of voorbeelden te komen.
Het kan idd dat ie dan helemaal niets doet maar ook
vaak is het gewoon aan de orde wat ik zojuist voor de
2e keer zei.
Grtzz Tony

grappig verzonnen verhaal, maar.......Thadarkraven schreef:Door de tanden op het vliegwiel krijg je een
sinusvormige spanning die de sensor opvangt en
doorstuurd naar je ecu. als je vliegwiel op het
punt komt waar de tand weg is veranderd het
signaal en dat vangt de ecu op. Op deze manier
bepaald deze wat bdp is. Als de sensor bijv warm
is en hij is niet meer in orde zal deze het signaal
gaan vervuilen waardoor deze buiten de waarden van
het kenveld valt en daardoor wordt deze niet meer
herkend door de ecu. Als de ecu deze niet heeft heeft
hij geen waarden voor de ontsteking en zal deze niet
lopen. En nee renault is nog niet zo slim dat dit wordt opgevangen door een andere sensor bij benzinemotoren. Bij bijv een diesel kunnen ze dit wel. Dan wordt dit gedaan door bijv de verstuivernaaldbewegingssensor.
Je hebt wel gelijk dat deze sensor dus niet op warmte werkt ed. maar het signaal wordt dus wel
degelijk beinvloed door de temp als de sensor
kappot is. Zou dus niet mogen maar het gebeurd
wel degelijk.
Ik wil degene die anders beweren niet afzeiken maar
jullie houden dan wel heel erg aan je standpunt vast
zonder met goede argumenten of voorbeelden te komen.
Het kan idd dat ie dan helemaal niets doet maar ook
vaak is het gewoon aan de orde wat ik zojuist voor de
2e keer zei.
Grtzz Tony
Die sensor geeft idd een enigszins sinusvormig signaal, maar dit wordt in de ecu gelijk omgezet naar een digitaal signaal, waarna er tijd/snelheid van de pulsjes gemeten wordt, en zo BDP en toerental bepaald kunnen worden. Hier komt dus geen temperatuurmeting of kenveld aan te pas, dat komt pas een stap later in de ecu.
De veelvoorkomende storing zorgt er gewoon voor dat er een temperatuurafhankelijke contactstoring in de sensor ontstaat. Het signaal wordt daardoor zwakker, zo zwak dat het ingangsfilter in de ECU het signaal niet meer doorlaat.
rev it like a rental
Ja heel mooi. Maar waarom nu die onnodige discussie. Het kan aan je BDP sensor liggen. Deze probglemen zijn de afgelopen jaren al vaker voorbij gekomen en toen onstond deze discussie ook niet en lag het aan de bdp sensor.
Nogmaals goed bezig problemen uitsluiten. handig bij reparatie. Shit alles is goed meer toch doet hij het niet.
Vervang die bdp sensor. ga naar de sloop iedere renault gebruikt zowat de zelfde en probeer het een tijdje kost je 5 euro en je weet of het daar aan ligt of niet
Nogmaals goed bezig problemen uitsluiten. handig bij reparatie. Shit alles is goed meer toch doet hij het niet.
Vervang die bdp sensor. ga naar de sloop iedere renault gebruikt zowat de zelfde en probeer het een tijdje kost je 5 euro en je weet of het daar aan ligt of niet
-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Jah heel leuk grappig verhaal ja, denk het een beetje uit te leggen zodat iedereen het een beetjeMenno schreef:grappig verzonnen verhaal, maar.......Thadarkraven schreef:Door de tanden op het vliegwiel krijg je een
sinusvormige spanning die de sensor opvangt en
doorstuurd naar je ecu. als je vliegwiel op het
punt komt waar de tand weg is veranderd het
signaal en dat vangt de ecu op. Op deze manier
bepaald deze wat bdp is. Als de sensor bijv warm
is en hij is niet meer in orde zal deze het signaal
gaan vervuilen waardoor deze buiten de waarden van
het kenveld valt en daardoor wordt deze niet meer
herkend door de ecu. Als de ecu deze niet heeft heeft
hij geen waarden voor de ontsteking en zal deze niet
lopen. En nee renault is nog niet zo slim dat dit wordt opgevangen door een andere sensor bij benzinemotoren. Bij bijv een diesel kunnen ze dit wel. Dan wordt dit gedaan door bijv de verstuivernaaldbewegingssensor.
Je hebt wel gelijk dat deze sensor dus niet op warmte werkt ed. maar het signaal wordt dus wel
degelijk beinvloed door de temp als de sensor
kappot is. Zou dus niet mogen maar het gebeurd
wel degelijk.
Ik wil degene die anders beweren niet afzeiken maar
jullie houden dan wel heel erg aan je standpunt vast
zonder met goede argumenten of voorbeelden te komen.
Het kan idd dat ie dan helemaal niets doet maar ook
vaak is het gewoon aan de orde wat ik zojuist voor de
2e keer zei.
Grtzz Tony
Die sensor geeft idd een enigszins sinusvormig signaal, maar dit wordt in de ecu gelijk omgezet naar een digitaal signaal, waarna er tijd/snelheid van de pulsjes gemeten wordt, en zo BDP en toerental bepaald kunnen worden. Hier komt dus geen temperatuurmeting of kenveld aan te pas, dat komt pas een stap later in de ecu.
De veelvoorkomende storing zorgt er gewoon voor dat er een temperatuurafhankelijke contactstoring in de sensor ontstaat. Het signaal wordt daardoor zwakker, zo zwak dat het ingangsfilter in de ECU het signaal niet meer doorlaat.
kan snappen. Snap ook wel dat de ecu het omzet van
a/d. Als het signaal te zwak is wat ik dus voor jou
blijkbaar nog al in lekentaal neerzet valt ie na de
a/d omzetting toch alsnog buiten het kenveld??
(neem aan dat ie toch wel met een kenveld werkt
gezien ook toerentalverschil e.d.)
Ik weet ook wel dat je die chippies maakt ed. (heb er zelf een in me 16v zitten) maar denk niet als je
over bijv een hysteresis gaat beginnen de meeste mensen nog snappen waar je het over hebt. (als de
hysteresis als ik het goed zeg ook volgens jou het gebied onder de 0.5 volt en boven de 5 volt is waar
de rekeneenheid niets mee doet)
Dus ja wat is leuk verzonnen, dat kenveld weet ik idd
niet helemaal zeker of het zo werkt met deze sensor
maar ik probeer het gewoon voor iedereen begrijpbaar
te houden.




-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Wil ik ook niet hoor maar het verhaal komt
alleen een btje op hetzelfde neer. Laten we
er maar over ophouden want volgens mij zijn
we inmiddels allemaal al achter de oorzaak
van het probleem
alleen een btje op hetzelfde neer. Laten we
er maar over ophouden want volgens mij zijn
we inmiddels allemaal al achter de oorzaak
van het probleem
