Renault 5 GTX

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Headlong

Woei!! Ik heb ook een 5je!. Het betreft een GTX uit december 1989. Met ongeveer 155.000 km op de teller.
Hier een aantal foto's ze zijn in het donker genomen. Op verzoek kunnen er morgen overdag meer gemaakt worden.

[img]http://home.planet.nl/~kool0426/GTX-voorkant.jpg[/img]

[img]http://home.planet.nl/~kool0426/GTX-achterkant.jpg[/img]

Helaas zit er ook nog een beetje werk aan deze auto, op het moment heeft de grootste spoed de deur aan de bestuurderskant. Deze valt niet goed in het slot. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Ik denk zelf dat er twee opties zijn: het plastic zwarte hulsje om de "slotvanger" is dermate versleten dat die niet goed meer pakt en de andere optie is een versleten slot.
Ik zal morgen eerst eens de slotvanger van de passagierskant op de bestuurderkant plaatsen, kijken of dat helpt. Mocht dat niet baten zal ik een bezoekje moeten brengen aan Ome Renault om een slot te bestellen.

Het andere gebrek is een kapotte schakelaar voor licht en knipperlicht, deze heb ik vandaag nieuw besteld bij Bochane en verwacht die morgen ook te kunnen installeren.

De dingen die ik al heb verholpen zijn het kapotte lampje van het achteruitrijlicht en het lampje voor de electrische ramen van de passagier.
Ronnie B.
Contacteer:

leuk ding :worship:
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Had ook leuk voor jou geweest Ron! :)
Leuk 5je in een leuke uitvoering! (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Altijd leuk, een witte GTX (Y)
Veel plezier ermee. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Headlong

Martijn *Baccara* schreef:Altijd leuk, een witte GTX (Y)
Veel plezier ermee. :)
Gaat wel lukken denk ik zo.
Patrick L.

de slotvanger kun je met een torx losmaken en opnieuw proberen af te stellen zodat de deur beter in het slot valt, zier mischien ook veel speling op de scharnier pennen, dan kun je die beter ook vervangen.
Headlong

Patrick L. schreef:de slotvanger kun je met een torx losmaken en opnieuw proberen af te stellen zodat de deur beter in het slot valt, zier mischien ook veel speling op de scharnier pennen, dan kun je die beter ook vervangen.
hmm, ok. Ik ga er morgen met mijn neef naar kijken, twee weten immers meer dan één... :)
Headlong

Er zit geen speling op de deur. Het slot is gewoon lam ofzo. Ik heb samen met mijn neef nog enkele slopen afgestruind maar helaas geen 5-jes met werkend slot. Ik heb dus maar een nieuw slot bij de Renaultdealer besteld, alleen nog 1 probleem: we kregen vanmiddag het slot niet uit de deur, dus dat gaat nog lastig worden met monteren morgen.

De schakelaar voor knipperlicht en lichten is ondertussen vernieuwd. Ik heb nu weer een toeter en grootlicht! (Y) Helaas gaat het knipperlicht nog niet uit zichzelf uit. Dus misschien een pinnetje aan de stuurinrichting die is afgebroken?
Rob

Welkom bij de witte 1989-er R5 GTX-jes club :p
Ik heb andere halve maand geleden ook zo een gekocht.
Veel plezier dr mee.
Sanderclioll

Rob schreef:Welkom bij de witte 1989-er R5 GTX-jes club :p
Veel plezier dr mee.
Mag ik er ook bij met een witte 5deurs gtx uit '87 ? :smoke:
Rob

MacMouse schreef:
Rob schreef:Welkom bij de witte 1989-er R5 GTX-jes club :p
Veel plezier dr mee.
Mag ik er ook bij met een witte 5deurs gtx uit '87 ? :smoke:
Voor deze keer :p
Plaats reactie