Uitgegleden en nu velg stuk / tril in stuur! (deel 2)
Ik reed terug naar huis over een binnen weg omdat die andere helemaal glad was,
En heb deuk ik me velg,loopt langzaam leeg!
En ik heb een tril in het stuur bij 60km daarna verneem je um nie! Vooral op lage snelheden!
kan er wat ergs stuk zijn?
En heb deuk ik me velg,loopt langzaam leeg!
En ik heb een tril in het stuur bij 60km daarna verneem je um nie! Vooral op lage snelheden!
kan er wat ergs stuk zijn?
Laatst gewijzigd door TMC16v op di 4 jan 2005 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ehmmmmmmm je velg mischien
velg zal dus wel krom zijn waardoor je nu onbalans hebt,en daardoor het stuur trilt,

-
- Über-Spammer
morgen even bij de schadehersteller langsrijden, die kan het je vast wel vertellen, zult vandaag wel niet de enige zijn die zoiets heeft meegemaakt
-
- Über-Spammer
stabilisatorstang kan het ook zijn, heeft mn zus ook eens gehad
-
- Contacteer:
heb het ook eens gehad met het autootjuh van me ma allen was de snelheid ietjes hoger. velg toen naar de haaien en de gehele wielophanging naar ze donder 

-
- Contacteer:
kijk hier maar eensRoy schreef:Is dit een serieuze vraag?
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight= ik ben er nu precies een jaar mee bezig

hier een overzicht!
-1 motorsteun rechts boven *(vernieuwen)
-2 sabilisatorverbindingsstang* (vernieuwen)
-3 rechtsvoor velg krom *(bekend bij berijder)
-4 centreerringen ontbreken (bekend bij berijder)
-5 linker bevesteging onderste draagarm (vernieuwen)
-6 geluid 5e versnelling (versnellingsbak demonteren +diagnose stellen)
(* kan met de schade te maken hebben)
bovenstaande is het overzicht van de dealer
gelijk even checken
- toplagers
- fusee/stuurkogels
- schokbrekers
- subframe
- draagarmen
- band en velg
+ je eigen puntjes!
nou ik hoop dat het sneller opgelost is dan bij mij!
Nou zo gewoon is dat niet hoor"omgebogen" wat hij probeert te zeggen,en ik ook.Is dat het wel ERG logisch is .of zie jij dat anders?TMC16v schreef:Nie stuk uit de velg,gewoon omgebogen!Roy schreef:Hij rijd tegen een stoep aan, er is een stuk uit zijn velg en het stuur trilt.
Zou er wat kapot zijn?
Ga zo ut reserve wiel monteren en kijken wat ik dan nog voel!
-
- Contacteer:
een beetje vreemde vraagstelling, maar je begrijpt het toch?kan er wat ergs stuk zijn?
respect your m8,sIs dit een serieuze vraag?
TMC16v Posted: Tue Dec 28, 2004 11:24 pm Post subject: Uitgegleden en nu velg stuk / tril in stuur!
Kijk (of laat er naar kijken!!) of de volgende dingen niet krom zijn: stuurstang, fusee, subframe, draagarm, onderste bevestiging schokdemper. Kijk naar plekken waar lak, vuil of roest is afgesprongen, das vaak een indicatie dat t krom is. Laat je velg richten als dat nog kan, vervang aan je auto wat nodig is en laat je auto GOED uitlijnen!
Succes!
ps. je stuur zal nu ook wel krom staan he
Dat trillen komt door de buts in je velg! let op dat je je band niet verbrand door er te lang op te rijden alsie zacht is!!
Succes!
ps. je stuur zal nu ook wel krom staan he

JA waarschijnlijk wat minderTMC16v schreef:Nie stuk uit de velg,gewoon omgebogen!Roy schreef:Hij rijd tegen een stoep aan, er is een stuk uit zijn velg en het stuur trilt.
Zou er wat kapot zijn?
Ga zo ut reserve wiel monteren en kijken wat ik dan nog voel!

Let erop of je auto nog goed spoort en dat je geen rare spelingen en trillingen voelt dan.
Band verwisseld,~Haas~ schreef:Kijk (of laat er naar kijken!!) of de volgende dingen niet krom zijn: stuurstang, fusee, subframe, draagarm, onderste bevestiging schokdemper. Kijk naar plekken waar lak, vuil of roest is afgesprongen, das vaak een indicatie dat t krom is. Laat je velg richten als dat nog kan, vervang aan je auto wat nodig is en laat je auto GOED uitlijnen!
Succes!
ps. je stuur zal nu ook wel krom staan heDat trillen komt door de buts in je velg! let op dat je je band niet verbrand door er te lang op te rijden alsie zacht is!!
Bleek me Reserve wiel ET36 te zijn en de rest ET40!
Maargoed dat getril in het stuur is er uit, maar hij trekt vreselijk naar links (rechterwiel heeft klap gehad) En hij stuur een beetje vreemd alsof ie na ijlt ofzo!
me broer gaat er hopelijk vanavond naar kijken, Monteur bij renault! maarja die heb ut altijd zo druk dat ik mezelf maar moet redden!
voorlopig niet meer rijden dus...

Jawel hoor,~Haas~ schreef:voorlopig niet meer rijden dus...
Morgen ff 2km rijden naar me werk heel rustig,
daar alle banden eraf en alle stangen checken!
En de clio velgen klaar maken voor montage!
[img]http://www.sms-world.nl/Afbeelding1.JPG[/img]
Me verotte velg en 1 van de 4 clio wielen!
[img]http://www.sms-world.nl/Afbeelding2.JPG[/img]
De deuk!
deuk valt op zich mee...maar eerst maar onderhuids kijken 

-
- Über-Spammer
die banden die onder die 16Vvelgen zitten, zijn die ook niet bijna aan vervanging toe?
dat snap ik dus ook niet helemaal..Je reed op stalen velgen rond, maar waarom is je reservewiel dan van een andere ET??
Jup, ga morgen me banden van de stalen velgen afhalen en op de clio wielen zetten!Gabri schreef:die banden die onder die 16Vvelgen zitten, zijn die ook niet bijna aan vervanging toe?
Er zaten wielen van een megane onder, en me reserve wiel is gewoon nog het standaard wiel!~Haas~ schreef:dat snap ik dus ook niet helemaal..Je reed op stalen velgen rond, maar waarom is je reservewiel dan van een andere ET??
misschien ben ik weer eens traag van begrip...sorry!
Je stalen wiel is kapot, dan reed je daar toch mee? Wat hebben die megane wielen er mee te maken dan? Ik vat m ff niet...
Je stalen wiel is kapot, dan reed je daar toch mee? Wat hebben die megane wielen er mee te maken dan? Ik vat m ff niet...

~Haas~ schreef:misschien ben ik weer eens traag van begrip...sorry!
Die stalen wielen zijn Megane wielen!
Had er alleen geen wieldoppen op!
Maargoed heb de clio wielen gemonteerd,
Stuur staat beetje scheef in de auto!
Zit er dus toch iets in je ophanging niet oke. Uitlijnen is dan ook niet de oplossing, want dr is gewoon iets krom alsie uit zn spoor staat, en dat moet je gewoon fixen!
Draagarm en spoorstang zijn vrij kwetsbaar bij dit soort dingen, en vaak krom als je fors tegen een stoep knalt. Kijk die dus eerst na, voor je hem laat uitlijnen.
Succes
Draagarm en spoorstang zijn vrij kwetsbaar bij dit soort dingen, en vaak krom als je fors tegen een stoep knalt. Kijk die dus eerst na, voor je hem laat uitlijnen.
Succes
Knap gezien. Eigenlijk moet je de regel aanhouden dat een band waarmee je een stoep goed hebt geraakt ten lle tijde vervangen moet worden. Je wil niet meemaken als ie je bij 160km/u van je velg vliegt.TMC16v schreef: band had geen beschadiging!
bij zulke gevallen is er maar 1 goede manier van handelen, band ten alle tijden vervangen, velg controleren en evt vervangen of laten richten. wieluitlijning controleren en dan extra aandacht aan camber omdat deze vaak vergaat als er iets geraakt is, sporing alleen is niet voldoende. en als je de auto door een vakman laat uitlijnen en je verteld dat je wat geraakt hebt dan zullen zo zowieso wel even verder kijken of er nix krom of kapot is.
onderdelen die gevoeling zijn bij raken van eens stoep zijn stuurstang, draagarm, fussee stuk en veerpoot.
onderdelen die gevoeling zijn bij raken van eens stoep zijn stuurstang, draagarm, fussee stuk en veerpoot.
R5GTT. Drive it like you stole it
Ik heb verhaal donderdag aan de garage verteld waar ik hem heen breng donderdag maar toen hadden ze geen plek voor mij!Dus nu gaat hij morgenmiddag erheen! Draagarm en spoorstang & wiellager worden sowiezo vervangen denk ik! Ik laat het helemaal aan de garage over!paz-maniac schreef:bij zulke gevallen is er maar 1 goede manier van handelen, band ten alle tijden vervangen, velg controleren en evt vervangen of laten richten. wieluitlijning controleren en dan extra aandacht aan camber omdat deze vaak vergaat als er iets geraakt is, sporing alleen is niet voldoende. en als je de auto door een vakman laat uitlijnen en je verteld dat je wat geraakt hebt dan zullen zo zowieso wel even verder kijken of er nix krom of kapot is.
Ben naar garage geweest,
Ze konden niets ontdekken wat krom was,
Enige wat ze opviel is dat van het rechterwiel de veer verdraaid is in de schotels! Kan dit de oorzaak zijn?
Verder moest ik hem eerst laten uitlijnen,
Dus maar gelijk naar schadehersteller gereden en afspraak gemaakt voor na-meten en uitlijnen!
Ze konden niets ontdekken wat krom was,
Enige wat ze opviel is dat van het rechterwiel de veer verdraaid is in de schotels! Kan dit de oorzaak zijn?
Verder moest ik hem eerst laten uitlijnen,
Dus maar gelijk naar schadehersteller gereden en afspraak gemaakt voor na-meten en uitlijnen!
ik weet niet wat dat voor garage is, maar als ze niet kunnen uitlijnen hoe kunnen ze dan zien wat er krom is of scheef staat ?
natte vingerwerk.
maar goed laat de uitlijning controleren, komt ervanzelf uit of iets scheef is.
veer moet goed zitten, dus laat die goed zetten, verder merk je hier niet zoveel van.
beschadigde band weggooien, kan klappen ivm een onzichtbare inwendige beschadiging.
natte vingerwerk.
veer moet goed zitten, dus laat die goed zetten, verder merk je hier niet zoveel van.
beschadigde band weggooien, kan klappen ivm een onzichtbare inwendige beschadiging.
Gaan we zeker doen!pierre schreef:ik weet niet wat dat voor garage is, maar als ze niet kunnen uitlijnen hoe kunnen ze dan zien wat er krom is of scheef staat ?
natte vingerwerk.