Beste mensen,
Mijn intervalstand van de ruitenwissers werkt niet meer. Ook wanneer ik de ruitenwissers in de "continue stand" weer uitschakel gaan ze niet meer automatisch naar de 0-stand. Het betreft hier een Clio van 1998.
Wat is hier het probleem?
interval ruitenwisser werkt niet
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Als de interval en ruststand niet werken, wordt dat veroorzaakt door een kapotte zekering. De ruitenwissers gaan dan in "noodloop". De oorzaak daarvan kan van alles zijn, maar een kapotte ruitenwissermotor was in mijn geval de oorzaak. Anders moet je het zoeken in de schakelaar, bedrading of het relais. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Ik zeg zekering. Het relais dan zou de hele wisser niets doen.
-
- Contacteer:

Dan stem ik ook een keertje mee.
Bij mij was laatst ook die zekering kapot, mooi vervangen en alles ging weer perfect..

Bij mij was laatst ook die zekering kapot, mooi vervangen en alles ging weer perfect..
tommytt schreef:dus wel he is een apart relais voor de intervalstand
de rest deed het bij mij ook gewoon nog .
zekering kan maar dat gebeurt meestal als je hem op inteval hebt staan en gaat sproeien daar kunnen ze ook slecht tegen
Verklaart niet waarom ze niet terugkeren naar de 0-stand. Vandaar de zekering. Wel de hele klacht lezen he

Ehm, ik heb het elk jaar als ze "per ongeluk" aangaan en vastgevroren zitten.....ze zeggen, relais, als ik het bij de apk/beurt laat repareren.
Dit jaar doe ik het zelf, moet niet zo moeilijk zijn.
Dit jaar doe ik het zelf, moet niet zo moeilijk zijn.
Laatst gewijzigd door Dennis'94 op di 25 jan 2005 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ga ook voor de zekering. Zelfs als ie vast gevroren zit en je gebruikt dan je wisser, brand de zekering door en kun je wel gebruiken. Alleen in normaal stand en komt ie niet zelf terug in 0-stand.
Controleer je zekeringen en het zou verholpen moeten zijn.
Controleer je zekeringen en het zou verholpen moeten zijn.

-
- Contacteer:
ik heb het nu oowk,
zo dan toch maar es kijke voor een zekering

zo dan toch maar es kijke voor een zekering

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
Om het topic maar even aan te halen.
Wie weet waar bij een clio RN uit '93 de zekeringen zitten en het relais voor de interval? Bij mij doet de intervalstand het niet en komt de ruitenwisser niet terug in de neutrale stand. ! zekering kan ik natuurlijk wel vinden maar een andere niet en dus ook het relais niet.
gr Sante
Wie weet waar bij een clio RN uit '93 de zekeringen zitten en het relais voor de interval? Bij mij doet de intervalstand het niet en komt de ruitenwisser niet terug in de neutrale stand. ! zekering kan ik natuurlijk wel vinden maar een andere niet en dus ook het relais niet.
gr Sante
Bij alle zekeringen, er is er vast nóg een stuk