T25 op een gtt

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Heren,

waar moet ik op letten als ik een T25 wil halen voor op mn gtt.

Is elke T25 goed of zit daar nog verschil in (verschillende versies etc)? Zo ja, welke moet ik dan hebben?

grtz Jiggy
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

halen bij JL Tuning Zevenhuizen deze heeft een die speciaal voor de gt is
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Standaard T25's zoals van een Nissan 200SX heb je iig niets aan...
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Steven schreef:Standaard T25's zoals van een Nissan 200SX heb je iig niets aan...
waarom niet dan? Wat is er anders aan bijv een T25 van een Nissan en een T25 waar je op een gtt WEL wat aan hebt?

grtz
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

te grote turbine huis? verkeerde trim weet ik veel er kan aan hoop niet goed aan zijn zo dat hij te laat opspint of te laat de druk geeft
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

inderdaad ga naar jl tuning.
Die is er wel aardig gespecialiseerdt in....
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

JiggyMF schreef:
Steven schreef:Standaard T25's zoals van een Nissan 200SX heb je iig niets aan...
waarom niet dan? Wat is er anders aan bijv een T25 van een Nissan en een T25 waar je op een gtt WEL wat aan hebt?

grtz
kan zoveel anders aan zijn. beginnen met het meest logische is dat de montage anders is.

Zoals Abel al zegt, kunnen de slakkenhuizen te groot of te klein zijn. Het kan zoveel zijn wat mis is.

Waarom denk je anders dat er zoveel soorten zijn?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Erik Olijnsma schreef:
JiggyMF schreef:
Steven schreef:Standaard T25's zoals van een Nissan 200SX heb je iig niets aan...
waarom niet dan? Wat is er anders aan bijv een T25 van een Nissan en een T25 waar je op een gtt WEL wat aan hebt?

grtz
kan zoveel anders aan zijn. beginnen met het meest logische is dat de montage anders is.

Zoals Abel al zegt, kunnen de slakkenhuizen te groot of te klein zijn. Het kan zoveel zijn wat mis is.

Waarom denk je anders dat er zoveel soorten zijn?
ja maargoed een aansluiting (montage) is zo veranderd. Ik wil alleen weten hoe ik dan kan zien dat ik een geschikte heb voor een gt. (bepaald typenummer oid, bepaalde trim etc)

grtz Jiggy
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Vergeet niet dat een T25 meestal op een auto gemonteerd zit meer een hoger cc inhoud en dat een 5 maar 1400 cc is .

Als je een standaard T25 neemt spint ie door een "verkeerd" slakkehuis te laat op ( lees begint ie pas te trekken aan het eind van de toeren )en het is juist de bedoeling,lijkt mij dat ie zo snel mogelijk in komt en over het hele gebied door blijft trekken .... :p

Informeer idd ff JL-tuning vor z'n blazertje, het schijnt wel te werken :wink:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bij dit spul is meestal goedkoop, duurkoop!

Neem Inderdaad ff contact op met JL-Tuning of MBCarPerformance.

Jeroen en Maurice kunnen je er meer over vertellen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Ik zo voor de MD28R gaan. Die is ontwikkelt door Turbo Dynamics in Engeland speciaal voor de GTT. Je kunt hem kopen in Nederland bij C&Eparts. Die bouwen hem dan hier helemaal nieuwe op voor je. Hiet is de site van hun: http://www.turbocharger.nl

gr s :D nder
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Sander schreef:Ik zo voor de MD28R gaan. Die is ontwikkelt door Turbo Dynamics in Engeland speciaal voor de GTT. Je kunt hem kopen in Nederland bij C&Eparts. Die bouwen hem dan hier helemaal nieuwe op voor je. Hiet is de site van hun: http://www.turbocharger.nl

gr s :D nder
Kost dat?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Wel grappig dat in hun logo het turbodrukmetertje van een GTTurbo is gebruikt :P
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:Kost dat?
Dacht ongeveer 1050 euro.

gr sander

P.s. anders even aan Gerry vragen die heeft er laatst een gekocht.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Sander schreef:
Erik Olijnsma schreef:Kost dat?
Dacht ongeveer 1050 euro.

gr sander

P.s. anders even aan Gerry vragen die heeft er laatst een gekocht.
Sja, niet echt superduur. Geloof dat een standaard turbo ongeveer 700-800 kost.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wat een standaard T2? :lol:

Dat kan echt wel voor minder hoor :p
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Steven schreef:Wat een standaard T2? :lol:

Dat kan echt wel voor minder hoor :p
T25 :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die kan ook nog wel minder dan 700 :p
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Sander schreef:Ik zo voor de MD28R gaan. Die is ontwikkelt door Turbo Dynamics in Engeland speciaal voor de GTT. Je kunt hem kopen in Nederland bij C&Eparts. Die bouwen hem dan hier helemaal nieuwe op voor je. Hiet is de site van hun: http://www.turbocharger.nl

gr s :D nder
Ik had deze turbo ook... maar ik was er niet echt tevreden over... hij kwam bij mij veel te laat op.. Ik heb hem in een later stadium nog eens aan laten passen.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Steven schreef:Die kan ook nog wel minder dan 700 :p
Hmmmmmm :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Job-turbo schreef:
Sander schreef:Ik zo voor de MD28R gaan. Die is ontwikkelt door Turbo Dynamics in Engeland speciaal voor de GTT. Je kunt hem kopen in Nederland bij C&Eparts. Die bouwen hem dan hier helemaal nieuwe op voor je. Hiet is de site van hun: http://www.turbocharger.nl

gr s :D nder
Ik had deze turbo ook... maar ik was er niet echt tevreden over... hij kwam bij mij veel te laat op.. Ik heb hem in een later stadium nog eens aan laten passen.
Ik heb ook met deze turbo getest en ben het met Job-turbo eens dat deze voor een straat vriendelijk Gtt niet geschikt is.Leuk voor op de dragstrip maar te laggy voor een lekker rijdende gtt.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Jeroen Lubking schreef:
Job-turbo schreef:
Sander schreef:Ik zo voor de MD28R gaan. Die is ontwikkelt door Turbo Dynamics in Engeland speciaal voor de GTT. Je kunt hem kopen in Nederland bij C&Eparts. Die bouwen hem dan hier helemaal nieuwe op voor je. Hiet is de site van hun: http://www.turbocharger.nl

gr s :D nder
Ik had deze turbo ook... maar ik was er niet echt tevreden over... hij kwam bij mij veel te laat op.. Ik heb hem in een later stadium nog eens aan laten passen.
Ik heb ook met deze turbo getest en ben het met Job-turbo eens dat deze voor een straat vriendelijk Gtt niet geschikt is.Leuk voor op de dragstrip maar te laggy voor een lekker rijdende gtt.
Als je voor een straat turbo een turbo zou moeten nemen. Welke dus genoeg druk kan leveren, snel opspint etc, welke zou jij dan nemen?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

hahaha let nu eens op man.. De t25 aangepaste door jl in samen werking met turbo Hoet
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Abel schreef:hahaha let nu eens op man.. De t25 aangepaste door jl in samen werking met turbo Hoet
Ligt niet aan opletten :wink: Begon allemaal om een T25 gemodded door JL.
Maar wat vind JL de beste combi? T28 is evt ook nog een optie alleen spint die volgens mij te laat op.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

GTR28
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Jeroen Lubking schreef:
Job-turbo schreef:
Sander schreef:Ik zo voor de MD28R gaan. Die is ontwikkelt door Turbo Dynamics in Engeland speciaal voor de GTT. Je kunt hem kopen in Nederland bij C&Eparts. Die bouwen hem dan hier helemaal nieuwe op voor je. Hiet is de site van hun: http://www.turbocharger.nl

gr s :D nder
Ik had deze turbo ook... maar ik was er niet echt tevreden over... hij kwam bij mij veel te laat op.. Ik heb hem in een later stadium nog eens aan laten passen.
Ik heb ook met deze turbo getest en ben het met Job-turbo eens dat deze voor een straat vriendelijk Gtt niet geschikt is.Leuk voor op de dragstrip maar te laggy voor een lekker rijdende gtt.
Interessant. Ik heb geen rij ervaring met die turbo (MD28R ) maar ben benieuwd want ik ken twee mensen die er een hebben gekocht. Jeroen die jij levert is die wel op een T25 gebaseerd? En voor wat voor druk is hij uit gelegd?

Gr sander
Plaats reactie