reparatie carburateur

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

mijn gt turbo sloeg koud slecht aan.

zelf het een en ander gecontroleerd en toen naar een renault garage gebracht, een dag van te voren omdat ze hem koud moesten hebben.
volgenden dag opgehaald, volgende morgen niks verbeterd, sloeg niet aan.

opgebeld hierover en vertelden ze me, dat ik hem weer een dag van te voren moest brengen zodat ze hem koud konden bekijken, hij slaat uiteindeljk toch wel aan, nou dan, waarom zou ik dan haast hebben ??

Omdat ik hier dus geen zin meer in had, 2 carburateurs van zolder gehaald en dan zelf maar eens kijken.
zwanehals eraf en ja dus, chokeklep klemde, slijtage.
carburateur kop gedemonteerd, andere erop die wel goed was, klaar is kees.

Ik heb niet de indruk dat 5 gt turbo's eigenlijk serieus worden bekeken bij renault, trouwens carburateurs kunnen ze daar ook niet repareren, ze leveren alleen nieuw.
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

tja, toen ik een nieuw waterthemp. sensor wilde kopen voor mn GTT, keken ze me ook raar aan, van , rijden er nog van die dingen rond??

joe
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik heb het al vaker gezegd de renault dealer kan tegenwoordig niet normaal meer storing zoeken en problemen oplossen :@ (N)
het enige wat ze nog wel kunnen is hier en daar een grote of kleine beurt uitvoeren en evt een onderdeel vervangen zoals dynamo, uitlaat,banden, accu, schokbrekers.(is dus te vergelijken met kwik shit)
als de auto 10 jaar of ouder is dan kunnen ze helemaal niks meer er aan doen. :@ (N)
ga voor dit soort dingen naar een universeel autoreparatiebedrijf of doe het zelf.
werkt beter en bespaart je een hoop euries.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

mark 5t schreef:ik heb het al vaker gezegd de renault dealer kan tegenwoordig niet normaal meer storing zoeken en problemen oplossen :@ (N)
het enige wat ze nog wel kunnen is hier en daar een grote of kleine beurt uitvoeren en evt een onderdeel vervangen zoals dynamo, uitlaat,banden, accu, schokbrekers.(is dus te vergelijken met kwik shit)
als de auto 10 jaar of ouder is dan kunnen ze helemaal niks meer er aan doen. :@ (N)
ga voor dit soort dingen naar een universeel autoreparatiebedrijf of doe het zelf.
werkt beter en bespaart je een hoop euries.
amen
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

mark 5t schreef:ik heb het al vaker gezegd de renault dealer kan tegenwoordig niet normaal meer storing zoeken en problemen oplossen :@ (N)
het enige wat ze nog wel kunnen is hier en daar een grote of kleine beurt uitvoeren en evt een onderdeel vervangen zoals dynamo, uitlaat,banden, accu, schokbrekers.(is dus te vergelijken met kwik shit)
als de auto 10 jaar of ouder is dan kunnen ze helemaal niks meer er aan doen. :@ (N)
ga voor dit soort dingen naar een universeel autoreparatiebedrijf of doe het zelf.
werkt beter en bespaart je een hoop euries.
Ik vindt dit echt onzin.
Ik werk zelf bij een Renault dealer.
Mijn pa is renault monteur die kan je best een GT Turbo geven om problemen op te lossen omdat die al meer dan 25 jaar in het vak zit.
Een jonge jongen die niet erg veel Renault ervaring heeft snapt idd erg weinig van oudere auto's of je moet je er voor interesseren zoals in mijn geval.
Zoek gewoon een Renault dealer op waarvan je weet dat er mensen werken die ervaring hebben met bepaalde type auto's zoals GT Turbo, Alpine, Clio 16V/Williams
VLK Groep
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

of een universeel bedrijf die als specialisatie Renault hebben, dus ex dealers die nog onder de vakgarage vallen ofzo.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Foeke schreef:of een universeel bedrijf die als specialisatie Renault hebben, dus ex dealers die nog onder de vakgarage vallen ofzo.
Garage de Basis in Leeuwarden :p :p
Die gast weet dus echt alles van GTTurbo en 16v/Williams af.

Er schijnt trouwens ook nog ergens een garage Dijkstra in Leeuwarden te zitten. Ook gespec. in Renault
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

yupzz ik ga altijd naar dijkstra, de monteurs van de basis en dijkstra spreken en komen elkaar regelmatig tegen. ja en rijden allemaal renault.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Foeke schreef:yupzz ik ga altijd naar dijkstra, de monteurs van de basis en dijkstra spreken en komen elkaar regelmatig tegen. ja en rijden allemaal renault.
Al gehoord van de nieuwe auto van Peter?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
R-win
Berichten: 124
Lid geworden op: za 9 jun 2001 0:00
Locatie: Leeuwarden

Ssssssssssssst, dat is nog niet 100 procent zeker.
Nog ff wachten ivm eventuele overdrachtsafspraken.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

in feite was hun diagnose wel goed hoor, chokeklep zit vast zeiden ze en toen hebben ze olie gespoten op de buitenkant.
de binnenkant zat echter vast door van die aangekoekte olieresten die vanaf de turbo komen.

voel mijn rug nu nog, wat zat die zwanehals vast zeg, was vreselijk vastgedraaid zodat het plastic helemaal vast aan die bouten zat, wie dat gedaan heeft ?
nieuwe zwanehals erop moeten zetten.
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

Nee nog niet gehoord, maar zo te lezen komt dat nog.
Hij heeft een tijdje terug ook die 95er williams bij T&O gekocht.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Dijkstra is een mooi bedrijfje (Y) kom je niet vaak meer tegen. Die gasten bulken ook van de gtt en 16V onderdelen.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

R-win schreef:Ssssssssssssst, dat is nog niet 100 procent zeker.
Nog ff wachten ivm eventuele overdrachtsafspraken.
Ik verklap ook niets :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

pierre schreef:in feite was hun diagnose wel goed hoor, chokeklep zit vast zeiden ze en toen hebben ze olie gespoten op de buitenkant.
de binnenkant zat echter vast door van die aangekoekte olieresten die vanaf de turbo komen.

voel mijn rug nu nog, wat zat die zwanehals vast zeg, was vreselijk vastgedraaid zodat het plastic helemaal vast aan die bouten zat, wie dat gedaan heeft ?
nieuwe zwanehals erop moeten zetten.
Ha dat hebben ze allemaal. komt van het plastic dat gaat vervormen door de druk en de hitte. krijg je haast niet meer los.

Wat kost zo'n ding eigelijk nieuw?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

het spijt me zeer voor je robert jan maar dit is gewoon de waarheid en kom niet met verhalen van jonge gasten aan want de ouderen weten het ook niet of willen het gewoon niet.
ik ben heus niet de enige op dit forum die hier tegenaan loopt maar misschien wel de enige die het durft te spuien.
volgens mij heeft zeker 80% van onze forummers hier last van.
verder rijdt ik zelf al sinds 1990 gt turbo en zelfs in die jaren was het al een probleem!!!
ook het verhaal van zoek een goede dealer boor ik de grond in omdat als je als dealer een bepaald artikel verkoopt of het nu een auto is of om min part een tuinstoel als het stuk gaat moet je het wel kunnen en op zijn minst willen repareren.
waarom denk je dat zoveel forummers zelf bijvoorbeeld de dialogys op hun pc willen hebben???
wel heel simpel omdat 80% van de magazijn mensen bij renault de onderdelen niet kunnen vinden in het programma.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

begrijp me niet verkeerd je vader is vast en zeker een hele goede monteur maar dit vindt ik gewoon voor renault nederland een punt waar ze nog heel erg veel op verbeteren kunnen
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Levert toch niets op joh, daar gaan de dealers zich echt niet moe aan maken, aan die probleembarrels van ons.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

Bart V schreef:Dijkstra is een mooi bedrijfje (Y) kom je niet vaak meer tegen. Die gasten bulken ook van de gtt en 16V onderdelen.
en hoe is het met de ex cabrio van Rene :D
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Begrijp me niet verkeerd Mark op vele vlakken ben ik het wel met je eens Renault NL denkt alleen maar aan geld verdienen en laten de oude techniek buiten beschouwing terwijl er een hoop mensen zijn die met hun oudere Renault ook gewoon naar de dealer willen.
Wij hebben op de zaak een nieuwe dialogys staan de werkplaatshandboeken van een GT Turbo niet eens meer in.
Het jammere is dat de oudere monteurs die echt verstand hebben van GT Turbo's uit de Renault werkplaatsen verdwijnen omdat die zich niet willen verdiepen in de nieuwe techniek.

Greetz.
Robert Jan
VLK Groep
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

kwam afgelopen zondag tot stilstand, waarschijnlijk een stofje in de carburateur geraakt of zo.
auto begon te stoten op de snelweg en ik moest flink gas geven om stilstand te voorkomen.

een paar straten van mijn huis hield ie ermee op en moest ik weggesleept worden,auto startte perfekt en liep stationair perfekt maar sloef af wanneer ik verder wilde.
de volgende ochtend was het euvel zomaar over.

carburateur nagezien en niets kunnen vinden, vlotterkamer afgetapt, probleem is niet meer teruggekomen.
Plaats reactie