ik zag net dat mijn waterpomp lekte
ik heb nog nooit een waterpomp van een renault 19 1400 injectie vervangen (1996 motor j7 of zoiets)
kan iemand me zeggen waar ik op moet letten
waar de moeilijkheden zijn ?
waterpomp
Het is op zich erg makkelijk. Koelvloeistof eruit laten. Dynamo ontspannen, riem los halen.
Stekkertjes van de waterpomp af (sensor). Slangen er vanaf.
Dan de boutjes aan de buitenkant losdraaien. VOORZICHTIG! Vaak zitten die zo vast dat je ze overdraaid en dan zit je met een stuk bout in je kop en dat wil je niet hebben. Anders voorzichtig tikken als ze niet willen. Er zit een boutje achter de pouli, je moet even door een van de poeli heenkijken.
Montage van de nieuwe, het vlak goed schoonmaken eventueel oude pakking met een schuurpapiertje verwijderen, nieuwe pakking monteren en liefst met nieuwe boutjes vastzetten. Slangen weer vast en stekker weer vast. Controleer ook de thermostaat meteen even.
Uiteraard na afloop bijvullen met koelvloeistof en goed ontluchten!
Succes!
Stekkertjes van de waterpomp af (sensor). Slangen er vanaf.
Dan de boutjes aan de buitenkant losdraaien. VOORZICHTIG! Vaak zitten die zo vast dat je ze overdraaid en dan zit je met een stuk bout in je kop en dat wil je niet hebben. Anders voorzichtig tikken als ze niet willen. Er zit een boutje achter de pouli, je moet even door een van de poeli heenkijken.
Montage van de nieuwe, het vlak goed schoonmaken eventueel oude pakking met een schuurpapiertje verwijderen, nieuwe pakking monteren en liefst met nieuwe boutjes vastzetten. Slangen weer vast en stekker weer vast. Controleer ook de thermostaat meteen even.
Uiteraard na afloop bijvullen met koelvloeistof en goed ontluchten!
Succes!
Ohja, lees het jaar pas nu. VOor niks lopen tiepen