Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Rick

Weet iemand hoe het zit als je een auto die de op de sloop staat weer de weg op wil helpen?

Waarom ik dat vraag is, omdat ik bezig ben met een keiharde carrosserie van een 5-je uit 1992, die dus op de sloop staat. Hij is nog helemaal schadevrij op een deuk in het rechter achterscherm na.

Mijn eigen carrosserie is niet helemaal ju van het meer, dus ben op het idee gekomen om een goede carrosserie als basis te gaan gebruiken voor het opknappen van mijn 5-je.
Het idee is om er een Renault 5 GTT Gordini van te maken, dus licht blauw en er twee witte streepjes overheen te trekken. Met OZ superturismo corsa velgen eronder. En dat allemaal in phase 1.

Maar heeft iemand enig idee hoe dat zit met zo'n auto die op de sloop staat?

Groetjes Rick
Anonymous

pfffff.

goeie vraag. Volgens mij:

A het kan niet
B je moet hem opnieuw door de RDW keuring heen krijgen.

Vraag anders ff op de sloop.

je kan ook altijd je carosserie nr overtikken in de sloper, das wel zo makkelijk (en goedkoop).
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Volgens mij kan het wel, als het kenteken nog niet ingenomen is is het vrij makkelijk volgens mij: alles ombouwen en omkeuren naar een GT, met de nieuwe kleur. Je krijgt dan het 92 kenteken.

Is het kenteken al ingeleverd, dan kun je er volgens mij nog weer een nieuw kenteken voor aanvragen, ook dan moet je de auto volgens mij opnieuw laten keuren. Je krijgt dan het nieuwe kenteken.

Als je een goede schadehersteller kent, zou je van 2 er 1 kunnen maken, als je voelt wat ik bedoel....:smile:
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Rick

je kan ook altijd je carosserie nr overtikken in de sloper, das wel zo makkelijk (en goedkoop).
Ja ok, maar ben je dan niet illegaal bezig? Want autodieven doen dat vaak ook zo......
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Eigenlijk mag het niet, maar je hoeft het toch niet tegen iedereen te zeggen?
En als het goed gebeurd zie je er niets van, en je hebt gewoon GT Turbo op je deel 1 staan.
Jeffrey E.

On 2001-10-01 18:56, Chris wrote:
Eigenlijk mag het niet, maar je hoeft het toch niet tegen iedereen te zeggen?
En als het goed gebeurd zie je er niets van, en je hebt gewoon GT Turbo op je deel 1 staan.
Dat zou ik niet doen dat mag alleen de RDW doen er bestaat een goedje dat gooien ze over het nr en als er een ander nr ingeslagen is kunnen ze dat zien.. Kan je echt een hoop gezeik mee krijgen.
Anonymous

Pcies Chris !

Eigenlijk mag het niet maar, wat maakt een auto een auto ?

Het blijft gewoon een GT Turbo, je vervangt gewoon een onderdeel. :smile:
Anonymous

Jeffrey,

wanneer doen ze dat dan ? Volgens mij alleen als er twijfel bestaat over de echtheid. Maar wanneer is dat er ??
Jeffrey E.

On 2001-10-01 19:55, ploegah wrote:
Jeffrey,

wanneer doen ze dat dan ? Volgens mij alleen als er twijfel bestaat over de echtheid. Maar wanneer is dat er ??
Als je bij een algehele controle wordt gecontroleerd, en ze geloven het niet. En je mag het nr ook niet zomaar verplaatsen.. Moet worden vermeld op het kenteken bewijs.. Bij aanmerkingen komt dat te staan(mijne zit ook in de kofferbak klote plaats)

Je kan het nummer wel veranderen maar dat is net als bij een brommer je kan maar een paar cijfers mooi veranderen.
Anonymous

En als je dat doet moet je het wel goed laten doen dus niet zelf aan de slag met hamer en beitel.
Anonymous

On 2001-10-01 20:01, Jeffrey Clio16V wrote:
On 2001-10-01 19:55, ploegah wrote:
Jeffrey,

Als je bij een algehele controle wordt gecontroleerd, en ze geloven het niet.
Dan moet je je wel heel raar gedragen
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Jeffrey, bij een 5 slijp je "gewoon" de veerpoot eruit en zet je de ander erin, als je dat netjes doet zie hje er niets van.
En als je het een klein beetje ziet bij een controle die zo ver gaat, zeg je gewoon : Meneer agent, klein ongelukje gehad, en het laswerk is slordig gedaan! :wink:
Jeffrey E.

Ja oke maar bij een algehele controle schrijven ze alles en als je echt pech heb(Renault HATERS) checken ze echt alles.

Er hoeft maar 1 nr tje scheef te zitten..

En als je er mee wordt gepakt kan je hem inleveren, zonder hem terug te krijgen. Dit ivm het nr niet meer klopt
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ehm, maar als je van de beide auto's de veerpoten zijn overgezet, dan zit het nummertje gewoon recht??

En ik rij nu al 5 jaar GeeTee, en heel vaak aangehouden, maar ze hebben nooit onder mijn kap gekeken.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik sowieso nooit mijn auto papieren bij me heb.
Jeffrey E.

Jou reply was geplaatst toen ik aan het typen was..

Maar ik wist niet dat het zo makkelijk ging bij een 5, dan kan er weinig scheef zitten.

Papieren heb ik ook nooit bij me.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Aha, gebeurt heel vaak hoor, dat overzetten, en vaak zie je er niets van.
Sommige mensen willen persé een NL kenteken hebben en die gaan dus zagen an lassen. :smile:
Arjen

gewoon ff bij de sloop of de RDW navragen. Zal vast wel zoiets zijn als: http://www.RDW.nl

Waarschijnlijk slaan bij de RDW keuring een nieuw nummer in.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ze slaan geen nieuw nummer, de auto wordt gewoon opnieuw gekeurd, en als het kenteken al is vernietigd, dan krijg je een heel nieuw kenteken, en anders gewoon de oude, als de sloper hem nog op zijn bedrijfsvoorraad heeft staan.
Alex A-man

Ik ben het met Chris eens.:wink:
Je moet gewoon die veerpoot overzetten, wel netjes natuurlijk.(of laten doen)

Het op de weg brengen van een sloopwagen kan alleen als de auto nog op kenteken staat of geschorst is. Is dit niet het geval (dus uitgeschreven bij de RDW) kan het een moeilijke zaak worden.

Dan is het overzetten van de veerpoot een stuk makkelijker. En bij controle zeg je gewoon als ze het merken, dat je een flinke schade hebt gehad.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ze merken dat toch nooit, en wanneer is er zo'n extreme controle?!
Alex A-man

Dat dacht ik ook al! Ik heb nog nooit zo'n controle meegemaakt, in ieder geval.
Bas
Bestuurslid

Hmmja, maar wat in in geval van een ongeval? Je wilt wel graag verzekerd blijven..., en niet opgepakt worden wegens omkatten. :smile:
(Rick zit nu naast me)

Morgen gaat hij even kijken bij de RDW, om te zien wat het handigst is.
-----------------
Of een computer kan denken is net zo irrelevant als of een onderzeeer kan zwemmen...
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/renault5/idx.php" TARGET="_blank">www.renault-tuning.com/renault5/idx.php</A><!-- BBCode End --> ...
Laatst gewijzigd door Bas op ma 1 okt 2001 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

En dan?
Hij kan toch schade hebben gehad, en het is slecht gerepareerd?!
Als je het netjes doet zie je er niets van.
Ik heb het een keer bij een Scirocco gezien en bij een Golf 1, netjes.

Succes, Rick. :smile:
Alex A-man

Dat kan problemen geven, maar :wink:
Ik denk zelfs dat een expert van de verzekering moeite heeft om de lassen te herkenen als niet orgineel. Je kan namelijk de orginele lassen gebruiken: op oude las losmaken en de oude las afslijpen. En dan de nieuwe las op de zelfde plek erop zetten. dan nog netjes afwerken. En hij is weer als nieuw.
Bas
Bestuurslid

Ok, stel dat we dat gaan doen, dan moet de sloper dus ook meewerken....
Hij moet immers de nieuwe auto meenemen en de oude carosserie innemen. Daar moet dan dus de veerpoot vanaf, of hij moet meteen geshredderd worden...?
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Alex A-man

Is inderdaad de beste oplossing!!
Maar geld doet wonderen, zullen we maar zeggen. :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Heino

Ik vind het geen slecht idee om een goeie carrosserie op te bouwen als GT kun je meteen alles goed aanpakken.
Je moet hem dan alleen laten keuren door de RDW,je krijgt dan een nieuw kenteken.
De auto moet wel aan de specificaties van de GT voldoen,dus alles overzetten.
Bas
Bestuurslid

Overzetten is het probleem niet, want dat was juist de bedoeling. We zitten even met het chassisnummertje....
Jeroentje

Als de auto naar de sloopm is , mag hij nooit meer met dat chassisnummer de weg op.
Staat nu een bleu sport 90 grijs kenteken vlak bij mijop de sloop kost compleet F1250, maar zonder carrosserie. Maar ja als je nu een nummertje overlast en die oude naar de sloop terugbrengt...... heb je 'm toch weer op de weg!!
Rick

Ja dat is de simpelste oplossing, maar dat is omkatten, en dat is verboden. Kijk maar naar auto's die gestolen worden, daar word dat ook gedaan, maar dat zijn de wel auto's van een paar ton, en mijn vijfje zal dat toch nooit waard worden, dus zal die controle allicht minder scherp zijn.
En er wordt mij al vrij vaak aangeraden om de veerpoot over te zetten.

Tja, en wat is dan wijsheid?

1)Via de reguliere weg, als dat mogelijk is?
of
2)De veerpoot overzetten, maar dan zit je wel met de sloop. Is dat bedrijf bereid eventueel haar vingers te branden(als ik dan gepakt zou worden) met gevolg hun licensie kwijt te raken en eventuele boetes op te lopen? Denk toch niet dat ze me zo aardig vinden dat ze dat in de waagschaal durven te leggen:lol:.

Nou ik ga morgen eerst wel ff bij het RDW keuringsstation langs, en zie dan wel wat de eventuele mogelijkheden zijn.

Groetjes Rick
Rick

On 2001-10-01 21:57, Heino wrote:
Ik vind het geen slecht idee om een goeie carrosserie op te bouwen als GT kun je meteen alles goed aanpakken.
Je moet hem dan alleen laten keuren door de RDW,je krijgt dan een nieuw kenteken.
Dus het is mogelijk, maar een nieuw kenteken en type keuring, enig idee wat dat gaat kosten? En waar ik allemaal rekening mee moet gaan houden.

Groetjes Rick
Anonymous

On 2001-10-01 21:57, Heino wrote:
Dat kan NIET die auto MAG NIET MEER DE WEG OP !

Zo'n auto word meteen afgeschreven, anders kost het alleen maar geld.

zet gewoon die veerpoot om, daar komt nooit iemand achter
Rick

Nou ik kom er net vandaan.

Het is dus mogelijk om een gesloopte auto opnieuw te activeren, kost in principe niet zoveel. Maar wat ik ermee van plan ben is om een normaal vijfje om te bouwen naar gtt, dus dan moet je ermee naar lelystad en moet ie een complete type keuring ondergaan, en die kost iets van 1300 piek :sad:.

En dan wordt het idee om de veerpoot alleen over te zetten wel heeeeeel aantrekkelijk.

Dus maar eens ff zien wat ik ga doen.
Plaats reactie