lekkage clio 16v versnbak/motorolie

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
willow

goedenavond

k heb al last van lekkage vanaf het moment dat ik me clio 16v heb

afg vrijdag is de versnellingsbak lekkage gemaakt bij de renaultdealer... een hoop geld dus..

me auto 2 dagen geen druppel gelekt, en vanaf gister, 3 dagen na de reperatie begint ie opeens weer te lekkn, van onder de motor, denk motorolie!!

wat is de beste manier om dit op te lossen, en hebben mensen ervaring met lekkage

vr gr
willow

het betreft hier trouwens een enkel druppeltje, hele kleine hoeveelheden dus...
Abel
Über-Spammer

waar verschijnt de lekage?? het zou de keerring achter het vliegwiel kunnen zijn. dan komt de olie tussen je blok en bak weg
Bart V

leg dr ff een kartonnetje onder ofzo..dan weet je de volgende dag inelkgeval welk soort olie er lekt. Dat verschil kan je goed zien, en ruiken.
Bennie

Bij mij was het de keerring in de krukas, heeft me 'maar' 340 euro gekost :@
Bennie

Edit
Laatst gewijzigd door Bennie op di 7 dec 2004 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Bennie

edit
Laatst gewijzigd door Bennie op di 7 dec 2004 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
H8bal

Dus 1020 € alles bijeen ? :)
Bennie

H8bal schreef:Dus 1020 € alles bijeen ? :)
en ik wilde het al zo snel veranderen haha!
willow

De keerring in de krukas is vervangen afg vrijdag.. kost me idd ook zo'n 350 euro

ik leg dr altijd kartonnetje onder omdat die bij me in de garage staat...het is donkere lekkage..k denk motorolie, want de versnellingsbaklekkage hebben ze gerepareerd afg vrijdag...de olie komt van onder me blok vandaan zo ongeveer en hij heeft nu in 48 uur 4 druppeltjes gelekt ofzo..

de olie heeft geen sterk ruikende geur, maar is wel vrij donker en het glijd in de hand

nu ze de keering in de krukas hebben vervangen schakelt ie ook wat strakker en soms wat moeilijker....
Riël
Über-Spammer

Kijk eens of je binnenste aandrijfas-stofhoes niet lek is. Die spettert dan tegen het blok.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
willow

K heb niet zoveel verstand van ut motorische van een auto

het is denk ik motorolie, dat zei de garage al, maar dat is niet zo urgent om te laten maken, dat kan je peilen natuurlijk...

ik rij deze of volgende week nog wel ff naar de garage denk.... het komt in ieder geval zo ongeveer onder me motorblok vandaan..
Riël
Über-Spammer

Ik heb het dit weekend nog gezien, dachten we ook dat het een motorolie lek was. Kijk er gewoon eens naar, als denk je dat 't 't niet is.
willow

mmmmm ok, ut zal mij benieuwen...maar was dat spel dan ook vettig???

nou is het niet zo'n probleem die motorolie (tenminste denk dat dat het is) maar tog, je laat het maken voor een hoop geld, en dan maken ze de versnellingsbak olie lekkage en dan lekt ie nog steeds af en toe motorolie....

als ze de keerring in de krukas vervangen hebben, merk je dat dan ook met schakelen, want neem aan dat ze er nieuwe versnellingsbak olie in hebben gedaan..
Riël
Über-Spammer

Keering krukas is voor motorolie.

Keering priseas is voor versnellingsbakolie.
als de krusas keerring is vervangen zit er nieuwe MOTOR olie in, en merk je niets met schakelen.
Bart V

Riël schreef:Keering krukas is voor motorolie.

Keering priseas is voor versnellingsbakolie.
als de krusas keerring is vervangen zit er nieuwe MOTOR olie in, en merk je niets met schakelen.
Als de krukaskering vervangen is...is de bak eraf geweest, en zit er nieuwe olie in de BAK. Dat kan je vaak goed merken met schakelen :)
Riël
Über-Spammer

Ohja :)
Of ze hebben de assen laten zitten.
Zou em niets verbazen.
willow

k weet niet precies wat ze gedaan hebben, ik ga 1 dezer dagen ff terug, voor die andere lekkage,

k moet de rekening nog krijgen, dan weet ik wat ze gedaan hebben, k weet wel dat ze de versnellingsbaklekkage hebben opgelost omdat dat urgent was volgens de dealer, en de motorolielekkage minder urgent...

k weet wel dat ie nu anders schakelt, vooral in ze 1 en ze 3 merk ik het goed, het is alsof ik de sckakelpook minder ver naar links kan halen..., hij gaat nu wat lastiger in zijn 1, en naar ze 3 moet ik ook wat meer "meesturen" dan dat ik gewend was..

laturrrr
jeroen.k

Aangezien de olie die lekt donker is...is het zeer waarschijlijk geen nieuwe olie...dus is DIE olie niet vervangen :)
willow

idd motorolie i guess, daar hebben ze nix aan gedaan...ze zouden alleen de versnbakolie lekkage fixen :)
Plaats reactie