Hoi,
sorry voor de snelle vraag maar zoals sommigen onder jullie weten heb ik een express uit Nederland ingevoerd, nu moet ik op de invoerkeuring materiaal meebrengen want je moet een remblokje afnemen voor en je moet de trommel achter afnemen.
(Moet je al bijna garagist zijn om een auto in te voeren !)
Nu de vraag:
Kunnen jullie me even zeggen welk materiaal ik nodig heb en moet meenemen. En wat info over waar ik op moet letten, ik bedoel een korte uitleg hoe je dit het best doet en of er tips zijn om iets makkelijker los of vast te krijgen.
Heb de express nog niet kunnen bestuderen en heb overmorgen een afspraak op de keuring.
alvast bedankt.
stevexpress
Snelle tips en info gevraagd over express !
-
- Contacteer:
Wat voor keuring is dat dan?

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
Dop 19 voor de wielenstevexpress schreef:Hoi,
sorry voor de snelle vraag maar zoals sommigen onder jullie weten heb ik een express uit Nederland ingevoerd, nu moet ik op de invoerkeuring materiaal meebrengen want je moet een remblokje afnemen voor en je moet de trommel achter afnemen.
(Moet je al bijna garagist zijn om een auto in te voeren !)
Nu de vraag:
Kunnen jullie me even zeggen welk materiaal ik nodig heb en moet meenemen. En wat info over waar ik op moet letten, ik bedoel een korte uitleg hoe je dit het best doet en of er tips zijn om iets makkelijker los of vast te krijgen.
Heb de express nog niet kunnen bestuderen en heb overmorgen een afspraak op de keuring.
alvast bedankt.
stevexpress
Dop 30 voor de bout achter bij het lager en voor aan de aandrijfas
Grote kruisschroevendraaier
Dop 18 of 18 ringsleutel of 18 steek voor de klauwen los te pakken voor.
Niet te grote schroevendraaier voor wipwerk (platte)
Een hamer ('t blijft een renault he

-
Een typisch Belgische keuring
Nee kijk,
als je een gewone personenwagen invoert uit Nederland of duitsland... Moet je wagens van voor '98 gewoon een europees gelijkvormigheidsattest aanvragen. Voor dat jaar moet je een keuring laten doen of hij voldoet aan Belgisch!Europese normen.
Vraag me dan steeds af wat voor zin Europe heeft!
Nu zo'n keuring kost 99euro en heb ik al regelmatig laten doen omdat ik soms eens een wagen koop in Duitsland. Tijdens zo'n keuring controleren ze de wagen, chassisnummer, motorbloknummer, meten ze de assen, het gewicht enz... Als dit voor komt in de database, leveren ze je een attest af van de invoerder. (ps. deze keuring kan ook bij de invoerder maar is even duur en verder rijden dan het lokale station)
Voor lichte vracht (bestelwagens) is het hetzelfde, behalve dan dat je de krik van de keuring mag gebruiken maar zelf materiaal moet meebrengen om het wiel los te doen (1voor en 1achter). Als je vraagt waarvoor dit in godsnaam moet (wat ik gedaan heb) krijg je als antwoord dat ze de remblokjes moeten opmeten??? Ook nog zeggen ze dat als je dit niet kan je een garagist moet meebrengen want de keurders mogen uitdrukkelijk niet helpen !
Nu heb ik het even nagevraagd en dit klopt dus ! enkel bij lichte vracht moet je dit doen !
Zalig land toch hé België
Het toppunt van alles is dat de express nog een redelijk jonge apk heeft ! ! !
Maar ja een reden te meer om geen angst te hebben dat ze hem afkeuren.

Nee kijk,
als je een gewone personenwagen invoert uit Nederland of duitsland... Moet je wagens van voor '98 gewoon een europees gelijkvormigheidsattest aanvragen. Voor dat jaar moet je een keuring laten doen of hij voldoet aan Belgisch!Europese normen.
Vraag me dan steeds af wat voor zin Europe heeft!
Nu zo'n keuring kost 99euro en heb ik al regelmatig laten doen omdat ik soms eens een wagen koop in Duitsland. Tijdens zo'n keuring controleren ze de wagen, chassisnummer, motorbloknummer, meten ze de assen, het gewicht enz... Als dit voor komt in de database, leveren ze je een attest af van de invoerder. (ps. deze keuring kan ook bij de invoerder maar is even duur en verder rijden dan het lokale station)
Voor lichte vracht (bestelwagens) is het hetzelfde, behalve dan dat je de krik van de keuring mag gebruiken maar zelf materiaal moet meebrengen om het wiel los te doen (1voor en 1achter). Als je vraagt waarvoor dit in godsnaam moet (wat ik gedaan heb) krijg je als antwoord dat ze de remblokjes moeten opmeten??? Ook nog zeggen ze dat als je dit niet kan je een garagist moet meebrengen want de keurders mogen uitdrukkelijk niet helpen !
Nu heb ik het even nagevraagd en dit klopt dus ! enkel bij lichte vracht moet je dit doen !
Zalig land toch hé België

Het toppunt van alles is dat de express nog een redelijk jonge apk heeft ! ! !
Maar ja een reden te meer om geen angst te hebben dat ze hem afkeuren.
-
Alles was in orde !
Bedankt voor de hulp en raad hé !
Morgen bol ik er officiëel mee rond.
greeeeeeetz
Bedankt voor de hulp en raad hé !
Morgen bol ik er officiëel mee rond.
greeeeeeetz
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
stevexpress schreef: want de keurders mogen uitdrukkelijk niet helpen !

Waar slaat dat dan weer op? Trieste regel
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
Mijn express verbruikt tijdens het rijden water (koelvloeistof).
Kan het zijn dat de "join de coulasse" (koppakking) stuk is?
Kan het zijn dat de "join de coulasse" (koppakking) stuk is?
-
- Contacteer:
of je waterpomp lekt
of je radiateur
enz enz
of je radiateur
enz enz
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break