Heeft iemand hier ervaringen met een Power boost valve.Het schijnt dat dit de benzine onder een hogere druk invoert.
Klopt dit en merk je hier iets van?
grtz,
Jeroen
ik heb er nog nooit van gehoord maar hoe kan een valve (klep) bij een gewone auto (lees: geen turbo) zorgen voor 'power boost' ?
Ik weet het niet zeker hoor maar volgens mij is dit een beetje een amazing discoveries tunings onderdeel.
Ik weet het niet zeker hoor maar volgens mij is dit een beetje een amazing discoveries tunings onderdeel.
Zo,n vemoeden had ik ook al.
Er stond in de GTI T&D een advertentie van "Van Wees".
Voor injectiemotoren, Power Boost Valve levert tot 15% extra vermogen.
Er staat ook iets over Vonkverbreders, 10 tot 15% meer vermogen en 15 tot 20% minder verbruik.
Er stond in de GTI T&D een advertentie van "Van Wees".
Voor injectiemotoren, Power Boost Valve levert tot 15% extra vermogen.
Er staat ook iets over Vonkverbreders, 10 tot 15% meer vermogen en 15 tot 20% minder verbruik.
Erg gaaf, vooral omdat dat zou betekenen dat auto fabrikanten hun klanten zouden afschepen met onzuinige motoren, terwijl die tegenwoordig juist scoren met laag verbruik en etc.
Geinig is ook altijd: Lager verbruik en meer vermogen!
Waar komt dat vermogen vandaan dan als er minder in gaat?
Beter een fijn luchtfilterje kopen o.i.d.
Geinig is ook altijd: Lager verbruik en meer vermogen!
Waar komt dat vermogen vandaan dan als er minder in gaat?
Beter een fijn luchtfilterje kopen o.i.d.
Ik heb is zitten rekenen:
Mijn coupeetje heeft 90 pk.
+ 10% van de vonkverbreder is 9 pk
+ 10% van de power boost valve is 9 pk
+ luchtfilter en sportuitlaat volgens zeggen 10 pk
Dan zou ik dus uitkomen op 118 pk.
Hiihaaa, dream on !!!!!!!!!!!!
Hey Jim, heb yai al geheard van die fantastic power boost valve, AAAMAAAAAAZING
Mijn coupeetje heeft 90 pk.
+ 10% van de vonkverbreder is 9 pk
+ 10% van de power boost valve is 9 pk
+ luchtfilter en sportuitlaat volgens zeggen 10 pk
Dan zou ik dus uitkomen op 118 pk.
Hiihaaa, dream on !!!!!!!!!!!!
Hey Jim, heb yai al geheard van die fantastic power boost valve, AAAMAAAAAAZING
Het werkt als volgt, er is een benzineleiding en een retourleiding. Dat ding wordt op de retour aangesloten en geeft TEGENdruk. Er gaat dus minder benzine retour en dus gaat er meer de motor in.
die powerboost valve is volgens mij bullshit maar die soort van waaier voor in je luchtaanzuigbuis die werkt dan weer wel
verw8 geen wonderen maar op een f3r motor werkt het best goed ietsje meer koppel maar zeker weten veel sneller oppaken dus zo zit het een beetje
grtz Thomas
verw8 geen wonderen maar op een f3r motor werkt het best goed ietsje meer koppel maar zeker weten veel sneller oppaken dus zo zit het een beetje
grtz Thomas