Dimma kit hulp needed

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Giovanni

Sinds kort ben ik dus begonnen aan het fitten van een Dimma kit als eindwerk voor school.
Tuurlijk is de leraar een beetje van de "ouwe stempel" :wink: duw moet ik hier maar m'n vraag posten bij de pioniers :worship: zeg maar :smoke:
Ok, het volgende, de voorvleugels zijn netjes gemonteerd maar de achterste verbredingen vergen wat meer werk.
Als je de verbreding netjes op z'n plaats hangt heb ik een klein lipje dat zich over de boord krult net onder het raam, dussuh daar kan ik lijmen.
Maar waar de kit naar beneden loopt, net langs de deurstijl zal ik maar zeggen, heb ik niets (N)
De verbreding schiet direct naar buiten zodat er eidenlijk een hoek onstaat van zo een 25° het uiteinde kan ik tuurlijk lijmen maar ik geloof niet dat die 2mm niet genoeg zal zijn van oppervlak.
Daarom denk ik aan een soort lijmsoort zoals die PU lijm. dat schuim dat opzwelt zal'k maar zeggen.
Iemand ideetjes?
Alle tips zijn welkom (Y)
Menno

poppen en weer strak maken?
rev it like a rental
Giovanni

denk je niet dat dit nog te los zou kunnen hangen? heb idd met verzonken schroeven de verbreding vastgezet, maar op die schuine delen er niet direct plaat onderzit trek je een put, begrijp je? OK, ok terug opvullen :wink: maar ik vroeg me af of er zo geen specifiek product voor bestaat.
Bedankt voor de snelle reactie :worship:
Steven
Car: M536

Begrijp niet exact wat je bedoelt? Maak anders eens wat foto's, das een stuk duidelijker.

Verder kun je vaak met een verfafbrandföhn nog aardig modelleren als iets niet geheel in de juiste vorm wil.

Zo moet je imitatieskirts ook vaak bewerken :)
Menno

tja, geen idee, keb ook wel eens gezien dat ze een en ander her en der opvullen met purschuim. Klinkt beun, maar als je d'r een degelijke basis mee kan leggen, why not.
rev it like a rental
NielsT

VOlgens mij is pur de juiste oplossing, toen ik op een beurs bij een Clio met Dimma pakket onder de spatbord verbrekers keek, hadden ze ook pur gebruikt. Hun hadden het niet echt netjes wegwerkt maar wel opgevuld met pur, voordeel is wel dat het overal zit, komt niet gelijk een scheur in het kunstof als iemand zijn deur openrost tegen jou pakketje :( . Dus denk eerst pur en dan een polyester matje ofzo?

Succes (Y)
Arjen

Neem anders even contact op met Bruno (ook actief hier op het forum). Die kan je vast wel meer vertellen, maar volgens mij doet hij dat ook met "bouwschuim".

Succes
bruno @af
Contacteer:

hier is hij dan :lol:

Ik maak eerst L-profielen (met eenzelfde hoek als je uitbouwstuk tegenover de carrosserie) van verschillende lagen dikke polyestermat, deze bevestig ik dan op de carrosserie met popnagels en daarover ook polyestermat . dan bevestig ik de uitbouwkit met kit en een 'voorlopig' schroefje door het polyester-profieltje . dan leg ik langs achter (binnenkant) terug polyestermatten over het geheel . Zo krijg je een geweldig stevige kombinatie . Afwerkingsgezien durf ik idd wel een beetje PUschuim erop spuiten (maar niet teveel, want dat ding expandeert met een zodanig grote kracht dat het zelfs uw uitbouw kan laten scheuren op de minst stevige plaatsen (N) )
Lot of work, maar veel voldoening als het klaar is :worship:
[img]http://www.ataf-sintniklaas.be/images/gallery/2.3.2.jpg[/img]

:wink: Bruno
Giovanni

Mijn eerste idee was eigenlijk om de buitenplaat uit te slijpen en om dan via de binnenkant (verwijderen van de bekleding) verder met matten het geheel van binnen uit te gaan lijmen.
Is dit zo een beetje de werkwijze die je wil zeggen?
Hier had ik echter vrees voor dat door de weggesneden plaat het koetswerk wat meer zou gaan bewegen omdat er de "sterkte" er uit is.
Of moet ik mij daar geen zorgen om maken?

Bedankt voor de reactie, ik heb al ijgeleerd (Y) :worship:
bruno @af
Contacteer:

ik zou zo weinig mogelijk weghalen voor de stijfheid te behouden ... Maar kan je er niet aan via de wielkast ??? Is wat moeilijker, maar dan moet er niks weggehaald worden ...
Giovanni

Hoe bedoel je via de wielkast?
Op de verbreding zit een lip die de contour volgt van de originele kast en zo de speling wegsteekt dat je niet tussen de verbreding en originele kast kan kijken, weluh, toch heb ik zo een 2cm openstaan misschien langs daar?
Hoe zou jij die splaat dan wegwerken achteraf?
Plaatje rollen naar de vorm en inwerken?[/img]
bruno @af
Contacteer:

die werk ik altijd op het laatste af met polyester of metaalplaat ...
Giovanni

Owkeej,

Vandaag heb ik plaatjes het koetswerks gelast onder de zelfde hoek van de uitbreding.
Daarop drie laagjes van glasvezels (om een lekker "sponzig" lijm oppervlak te hebben en met kleine schroefjes alles netjes aangetrokken.
we zijn nu zo een kleine 8 uur later en de verharder had zijn werk goed gedaan :worship:
Bedankt bruno and the others :wink: , 'k zal nog een pic. posten van hoe die er nu uitziet.
Eindresultaat komt nog...

Misschien zie ik jullie op een volgende meeting :foto:
Giovanni

Owkeej nu de zaken lekker lopen bij het fitten van de kit ga ik een kleine wijziging aanbrengen in de rechter achtervleugel.
Namelijk hier wil ik de locatie het benzine dekseltje verplaatsen naar een iets wat sportiever locatie namelijk boven op de uitbreding zelf zoals o.a. de clio sport V6.
Het dekseltje zou ik eventueel willen vervangen door een Sparco item.
Iemand hier ervaring met dit deksel?
Graag had ik de Diam. gekend om es te checken of er wel genoeg plaats is ;-)
Ook misschien een goed idee om te vragen waar ik die kan krijgen?
Heb al gekeken bij biesheuvel, K-tec en Reicchard maar helaas...
Kan iemend mij helpen?

Alvast bedankt :beer:
Arjen

misschien is dit nog een optie?

http://www.thinkauto.com/aerocaps.htm
bruno @af
Contacteer:

Als je toch zou kiezen voor een Sparco-fuelcap, neem dan niet de chroom versie !!! Deze begint gegarandeerd na enkele maanden af te pellen , je krijgt wel steeds een nieuwe in garantie, maar je zit toch met de rotkarwei om ze elke keer te vervangen . De mat-alu cap heeft dat probleem niet !

Bruno
Plaats reactie