R5 Gtt Phase 2

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Dennie
Berichten: 38
Lid geworden op: za 2 okt 2004 18:45

Ik heb een r5 gt turbo phase 2 uit 88. Nou loopt ie eigenlijk als een zonnetje, maar doet af en toe raar.
Als ik bij tussen de 4 a 5000 toeren komt is het net of ie ff inhoud. als ik dan ff gas los laat en weer in trap is het goed. Is meestal rond de 120 km/pu.
Wie kan mij helpen, heb al vanalles geprobeerd.


groeten
dennis
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

bagger in je sproeiers?

gare bougies?

scheur in verdelerkap?
Dennie
Berichten: 38
Lid geworden op: za 2 okt 2004 18:45

Verdelerkap, bougie's en bougiekabels nieuw. Renix 209 ontsteking. Dus ik kan het beste mijn carburateur eens schoonmaken. welke bougie's en olie zijn het beste voor de r5 gtt? Ik heb hem pas een maandje, maar wat een fantastische auto.
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Heb hetzelfde gehad.., alles vervangen, niets hielp tot ik de renix verving!!
Dennie
Berichten: 38
Lid geworden op: za 2 okt 2004 18:45

Ik heb alleen nog een renix 208 ontsteking liggen. Zat al een 209 onder. Is die 208 ook goed dan?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Die 208 kun je ook gewoon gebruiken. Hij is wel wat anders dan de 209, maar hij werd gewoon gebruikt op oudere (ph1) GT's.
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Had ik ook, er moest eigenlijk een 209 op maar had nog een 208.., erop gezet en ik wist nie wat ik meemaakte! :worship:
Dennie
Berichten: 38
Lid geworden op: za 2 okt 2004 18:45

Ik heb vandaag de renix 208 erop gezet. Nog steedts hetzelfde. Hij loopt perfect tot 120 km ongeveer en dan houdt ie in bij volgas. hij knalt dan een beetje, en als ik dan ff half gas geef en dan weer volgas doet ie het wel.
Ik word er echt gek van, omdat ie voor de rest perfect is. Wat kan ik nog meer doen. En welke bougies zijn het beste voor mijn phase 2?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Watvoor turbodruk draai je?
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

er wil hier iemand richting een overdrukbegrenzer... ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
TimV
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 4 mei 2003 19:35
Locatie: santpoort-n

Dennie schreef:Ik heb een r5 gt turbo phase 2 uit 88. Nou loopt ie eigenlijk als een zonnetje, maar doet af en toe raar.
Als ik bij tussen de 4 a 5000 toeren komt is het net of ie ff inhoud. als ik dan ff gas los laat en weer in trap is het goed. Is meestal rond de 120 km/pu.
Wie kan mij helpen, heb al vanalles geprobeerd.


groeten
dennis
mischien mogelijke oorzaken die kapot zijn of slecht funtioneren.
-benzinepomp
-benzinedrukregelaar
-benzinefilter
-carbarteur
-benzinepomprelais
-bougiekabelvonken
-bobinekabelvonken
-benzineslangen/vaciumslangen
-onsteking
-bdp sensor
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Dennie
Berichten: 38
Lid geworden op: za 2 okt 2004 18:45

Heb eigenlijk geen idee op wat voor druk ik rij. Ik heb de r5 net 4 wkn. Er zit wel een turbodrukstelkraantje in, en als ik dat open draai dan geeft ie volle bak aan op de originele turbodrukmeter. Maar ik rij meestal rustig .
Dennie
Berichten: 38
Lid geworden op: za 2 okt 2004 18:45

Of zouden het dan toch de sproeiers kunnen zijn?? Ik heb de auto in Den Haag gekocht. (ikzelf kom uit Limbutg) En op de terugrit en daarna heeft ie het perfect gedaan. Nu ook, tot 120 km.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Dennie schreef:Heb eigenlijk geen idee op wat voor druk ik rij. Ik heb de r5 net 4 wkn. Er zit wel een turbodrukstelkraantje in, en als ik dat open draai dan geeft ie volle bak aan op de originele turbodrukmeter. Maar ik rij meestal rustig .
Zit je zomaar wat aan dat kraantje te draaien dan :s ,lijkt me niet
zo'n goed plan,kan nogal nare gevolgen hebben teminste.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik denk een overdrukbegrenzing ja :)

Turbodruk moet je zeker niet zomaar verder dan het dichte streepjesgebied van de meter draaien als je niet weet wat er verder met de auto gebeurt is.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Dennie, heb je wat meer gegeven van je 5, foto ofzo. Ben benieuwd welke je gekocht hebt. :)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dennie schreef:Of zouden het dan toch de sproeiers kunnen zijn?? Ik heb de auto in Den Haag gekocht. (ikzelf kom uit Limbutg) En op de terugrit en daarna heeft ie het perfect gedaan. Nu ook, tot 120 km.
Waar vandaan dennie, anders kijk ik eens voor je?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Knallen duidt toch meestal op ontstekingsproblemen..Kan je de BDP-sensor niet ff vervangen voor een ander? Het is een klein kunstje om dat probleem uit te sluiten! Misschien ff lenen van iemand?
Dennie
Berichten: 38
Lid geworden op: za 2 okt 2004 18:45

Ik heb vandaag een hele tijd met de turbodruk op halfverwege de meter gereden en toen deed het niet meer. Ff blijven testen. Helaas weet ik niemand hier in de buurt om zo'n bdp-sensor te testen. Wat kost zoiets nieuw dan? Op de slopen hier hoef ik het niet te proberen, ik ben naar mijn weten de enigste hier in Kerkade met een r5 gtt.
Dennie
Berichten: 38
Lid geworden op: za 2 okt 2004 18:45

gegevens van mijn r5 gtt phase2: JF-XV-62, bwj. 18-01-88
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

zo'n beetje elke renault vanaf ongeveer 1986 tot nu heeft zo'n sensor. Soms is 't draadje net ff anders, maar passen en werken doet ie altijd.
rev it like a rental
Dennie
Berichten: 38
Lid geworden op: za 2 okt 2004 18:45

hoe doe ik trouwens mijn computer resetten? Is me laatst ook verteld dat dat wel eens moest gebeuren naar veranderingen.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe welke computer? Er zit helemaal geen computer in :D
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Dennie schreef:Ik heb vandaag een hele tijd met de turbodruk op halfverwege de meter gereden en toen deed het niet meer. Ff blijven testen. Helaas weet ik niemand hier in de buurt om zo'n bdp-sensor te testen. Wat kost zoiets nieuw dan? Op de slopen hier hoef ik het niet te proberen, ik ben naar mijn weten de enigste hier in Kerkade met een r5 gtt.
Ff met een multimeter de weerstand van die bdp-sensor meten, moet tussen de 50 en 200 Ohm zijn.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Meestal zijn BDP-sensoren niet een beetje stuk, maar gewoon of heel of stuk.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Sensor gaat op zich niet zomaar stuk.
Meestal zijn de stekkertjes van het snoertje ge-oxideerd.
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Had die van mij ook doorgemeten en dat was allemaal ok, maar toch was ie verrot achteraf gezien!! Maar ja, uitzonderingen heb je altijd 8) Nieuw waren ze toen iets van 80 gulden, best prijzig iig....
Plaats reactie