Ik heb een r5 gt turbo phase 2 uit 88. Nou loopt ie eigenlijk als een zonnetje, maar doet af en toe raar.
Als ik bij tussen de 4 a 5000 toeren komt is het net of ie ff inhoud. als ik dan ff gas los laat en weer in trap is het goed. Is meestal rond de 120 km/pu.
Wie kan mij helpen, heb al vanalles geprobeerd.
groeten
dennis
R5 Gtt Phase 2
Verdelerkap, bougie's en bougiekabels nieuw. Renix 209 ontsteking. Dus ik kan het beste mijn carburateur eens schoonmaken. welke bougie's en olie zijn het beste voor de r5 gtt? Ik heb hem pas een maandje, maar wat een fantastische auto.
Ik heb vandaag de renix 208 erop gezet. Nog steedts hetzelfde. Hij loopt perfect tot 120 km ongeveer en dan houdt ie in bij volgas. hij knalt dan een beetje, en als ik dan ff half gas geef en dan weer volgas doet ie het wel.
Ik word er echt gek van, omdat ie voor de rest perfect is. Wat kan ik nog meer doen. En welke bougies zijn het beste voor mijn phase 2?
Ik word er echt gek van, omdat ie voor de rest perfect is. Wat kan ik nog meer doen. En welke bougies zijn het beste voor mijn phase 2?
er wil hier iemand richting een overdrukbegrenzer... 

Immer wieder die verdammte Holländer
mischien mogelijke oorzaken die kapot zijn of slecht funtioneren.Dennie schreef:Ik heb een r5 gt turbo phase 2 uit 88. Nou loopt ie eigenlijk als een zonnetje, maar doet af en toe raar.
Als ik bij tussen de 4 a 5000 toeren komt is het net of ie ff inhoud. als ik dan ff gas los laat en weer in trap is het goed. Is meestal rond de 120 km/pu.
Wie kan mij helpen, heb al vanalles geprobeerd.
groeten
dennis
-benzinepomp
-benzinedrukregelaar
-benzinefilter
-carbarteur
-benzinepomprelais
-bougiekabelvonken
-bobinekabelvonken
-benzineslangen/vaciumslangen
-onsteking
-bdp sensor
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Zit je zomaar wat aan dat kraantje te draaien danDennie schreef:Heb eigenlijk geen idee op wat voor druk ik rij. Ik heb de r5 net 4 wkn. Er zit wel een turbodrukstelkraantje in, en als ik dat open draai dan geeft ie volle bak aan op de originele turbodrukmeter. Maar ik rij meestal rustig .

zo'n goed plan,kan nogal nare gevolgen hebben teminste.
Waar vandaan dennie, anders kijk ik eens voor je?Dennie schreef:Of zouden het dan toch de sproeiers kunnen zijn?? Ik heb de auto in Den Haag gekocht. (ikzelf kom uit Limbutg) En op de terugrit en daarna heeft ie het perfect gedaan. Nu ook, tot 120 km.
Ik heb vandaag een hele tijd met de turbodruk op halfverwege de meter gereden en toen deed het niet meer. Ff blijven testen. Helaas weet ik niemand hier in de buurt om zo'n bdp-sensor te testen. Wat kost zoiets nieuw dan? Op de slopen hier hoef ik het niet te proberen, ik ben naar mijn weten de enigste hier in Kerkade met een r5 gtt.
-
- Contacteer:
Ff met een multimeter de weerstand van die bdp-sensor meten, moet tussen de 50 en 200 Ohm zijn.Dennie schreef:Ik heb vandaag een hele tijd met de turbodruk op halfverwege de meter gereden en toen deed het niet meer. Ff blijven testen. Helaas weet ik niemand hier in de buurt om zo'n bdp-sensor te testen. Wat kost zoiets nieuw dan? Op de slopen hier hoef ik het niet te proberen, ik ben naar mijn weten de enigste hier in Kerkade met een r5 gtt.
-
- Contacteer:
Sensor gaat op zich niet zomaar stuk.
Meestal zijn de stekkertjes van het snoertje ge-oxideerd.
Meestal zijn de stekkertjes van het snoertje ge-oxideerd.